Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه عبری «معاریو» اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در برابر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (ماس) در غزه، ناتوان است.

این روزنامه گزارش داد، رژیم صهیونیستی جنگها و عملیاتهای نظامی زیادی برای نابودی جنبش حماس در غزه انجام داد، ولی راه به جایی نبرده است؛ زیرا هیچ عملیات نظامی نتوانست به حماس آسیب بزند.

خبرگزاری اسپوتنیک ضمن ترجمه این یادداشت، گزارش داد، پس از این عملیاتها، حماس هر بار در برابر آن مقاومت کرد و به همین دلیل «به نظر می‌رسد که اسرائیل در برابر این جنبش در نوار [غزه] خمیده شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاریو خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی آن، همچنان در برابر حماس ضعیف هستند و ارتش اسرائیل نیز طی 15 سال گذشته به صورت کامل، قدرت بازدارندگی خود را در برابر این جنبش از دست داده است.

به گزارش این روزنامه، حماس فقط «یحیی السنوار» رهبر این جنبش در نوار غزه یا «محمد الضیفن» یکی از فرماندهان نظامی آن نیست، بلکه حماس یک فکر ایدئولوژیک است و رژیم صهیونیستی هنوز این مسئله را درک نکرده است.

این روزنامه در پایان تأکید کرد، رژیم صهیونیستی از این منظر با حماس برخورد نکرده است  و به همین دلیل، تداوم توسعه توانمندیهای نظامی حماس به معنای از دست رفتن قدرت بازدارندگی این رژیم در برابر حماس در نوار غزه است.

در همین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز (یکشنبه) به مناسبت سالروز نبرد «سیف القدس» همایشی تحت عنوان «سیف القدس، وحدت سرزمین و ملت» برگزار کرد.

 «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در  این نشست گفت، غزه و مقاومت آن همان طرفی بود که شمشیر را در برابر اشغالگر از غلاف بیرون کشید و عمق این رژیم را هدف گرفت/فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه العربی الجدید به نقل از یک منبع آگاه بیان کرد که هیئتی از جنبش حماس به ریاست دکتر خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه فردا دوشنبه راهی قاهره شده و با سرلشکر عباس کامل وزیر اطلاعات مصر و شماری دیگر از مسئولان مصری ناظر بر پرونده میانجی گری مصر بین مقاومت و رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی حماس و مسئول بخش اسرا و شهدا در این جنبش نیز در این هیات حضور دارد.

منبع مذکور اشاره کرد که هیات حماس قرار است در رابطه با برخی نکات ذکر شده در پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع این جنبش در مورد توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با مسئولان مصری گفتگو و تبادل نظر کند و بعد از آن پاسخ نهایی خود را به مواضع اخیر طرف صهیونیستی ارائه دهد.

این منبع تاکید کرد که هیات حماس خواهان توضیح برخی عبارات موجود در پاسخ رژیم صهیونیستی است که بیانگر نیت یا آمادگی این رژیم برای پذیرش برخی شروط از قبل تعیین شده مقاومت همچون عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از محور نتساریم، خروج کامل از نوار غزه و آتش‌بس دائم است. منبع مذکور تصریح کرد که در پاسخ رژیم صهیونیستی به این شروط با عباراتی همچون آمادگی یا داشتن نیت اشاره شده است بدون اینکه تعهد واضحی در مورد آن داده شده باشد، برای همین حماس می‌خواهد قبل از ارائه پاسخ خود بر این مسئله واقف شود.

کد خبر 6091400 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح