Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@11:32:11 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در یکم خردادماه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۱۵۱۸

عصرانه خبری شهرهای ایران در یکم خردادماه

در این بسته خبری از بازگرداندن ۷۱۰ میلیون ریال به صاحبش توسط راننده اشنویه‌ای تا دستگیری یکی از معاونان شهرداری اوشان، فشم، میگون و ارائه مدل تاب‌آوری شهرداری همدان در کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سومین دوره المپیاد ورزشی شهر قرچک برگزار می‌شود

محسن خرمی شریف، شهردار قرچک گفت: سومین دوره المپیاد ورزشی قرچک با عنوان جام خلیج‌فارس در ۸ رشته ورزشی ابتدای تیرماه در مناطق مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

شهرداری یاسوج برای پروانه‌های ساختمانی تسهیلات ویژه می‌دهد

نستهن مقدم، شهردار یاسوج گفت: شهرداری یاسوج برای پروانه‌های ساختمانی به شهروندان تا پایان خردادماه تسهیلات ویژه ارائه می‌دهد.

راننده امانتدار اشنویه‌ای ۷۱۰ میلیون ریال را به صاحبش بازگرداند

یوسف جلدیانی، رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری اشنویه گفت: یک راننده امانت دار در این شهرستان ۷۱۰ میلیون ریال چک حامل جامانده توسط یک مسافر را به این سازمان تحویل و به دست صاحبش رساند.

برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌محلی شهر گوگد

شهردار گوگد گفت: به مناسبت هفته سلامت به همت شهرداری گوگد جشنواره غذاهای بومی محلی شهر گوگد با طبخ ۷۰ نوع غذا برگزار شد.

نصب ۱۴۴ شعله چراغ روشنایی در محلات بافت قدیم جزیره

میرداد میردادی، شهردار قشم از نصب ۱۴۴ شعله چراغ در راستای تأمین روشنایی محلات بافت قدیم نگین خلیج فارس خبر داد.

ارائه مدل تاب‌آوری شهرداری همدان در کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری

محمد جواد زارعی، سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان گفت: مدل تاب‌آورسازی شهرداری همدان در هفتمین کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری در کشور اندونزی به عنوان یک مدل الگو برتر معرفی و ارائه خواهد شد.

پرداخت عوارض خودرو در سنندج الکترونیکی شد

آرش عنبری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج، گفت: در راستای جلوگیری از اتلاف وقت، دسترسی سریع به سوابق خودروها، افزایش دقت در محاسبه عوارض و توسعه خدمات الکترونیک پرداخت عوارض خودرو الکترونیکی شد.

کشت بیش از ۸۰ هکتار گل محمدی در شاهرود

محسن احمدی، شهردار شاهرود گفت: حدود ۸۱ هکتار از اراضی شاهرود زیر کشت گل محمدی قرار دارد.

دستگیری یکی از معاونان شهرداری اوشان، فشم، میگون

معاون شهرسازی شهرداری اوشان، فشم، میگون توسط نیروهای گمنام امام زمان دستگیر شد.

کد خبر 576926

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران راننده خودرو امانتداری پروانه ساختماني عوارض شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح آب‌ها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسپانیا با ترکیبی از خورشید، سواحل و شهرهای نمادین یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران بریتانیایی است و سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده از جزایر بریتانیا را به خود جذب کرد. با این حال ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح آب دریاها به دلیل گرم شدن کره‌زمین می‌تواند به‌زودی تأثیر عمیقی بر این کشور داشته باشد و آن را متحول کند.

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح دریاها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش خواهد داشت و استراحتگاه‌های ساحلی مناطقی با بیشترین آسیب از این افزایش سطح خواهند بود؛ افزایش سطح دریا در این مناطق بالاتر از حد متوسط پیش‌بینی شده است. این افزایش سطح دریا تا سال ۲۱۰۰ در اوئلوا ۶۹ سانتی‌متر، در تاریفا ۶۴ سانتی‌متر و در مالاگا ۶۱ سانتی متر خواهد بود.

حتی معروف‌ترین شهر اسپانیا نیز از عواقب گرم شدن آب‌وهوا در امان نخواهد ماند و پیش‌بینی می‌شود بارسلونا تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱۳ سانتی‌متری، تا سال ۲۰۷۰ افزایش ۴۳ سانتی‌متری و تا سال ۲۱۰۰ افزایش ۷۵ سانتی‌متری دریاهای خود را تجربه کند. پیش‌بینی سطح دریاها در این بررسی بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ماهواره‌ها و ابزارهای زمینی، همچنین تحلیل و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام گرفته است.

گرمایش زمین و کاهش گردشگران اسپانیا

تهدید گرمایش زمین برای اسپانیا مربوط به آینده دور نیست و با گرم‌تر شدن تابستان‌ها و تبدیل شدن گرمای شدید به پدیده‌ای عادی‌تر، انتظار می‌رود خیلی زود اتفاق بیفتد و تعداد گردشگران اسپانیا را به شدت کاهش دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ توسط کمیسیون اروپا در مورد تأثیرات افزایش دما نشان داد که اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بیشترین آسیب را از گرمایش سال گذشته متحمل شده است. اسپانیا در سال ۲۰۲۲ موج گرمای بزرگی را تجربه کرد که منجر به مرگ بیش از ۳۵۰ نفر بر اثر گرمازدگی و کم‌آبی شد و عامل تعیین‌کننده‌ای در افزایش ۲۰.۵ درصدی مرگ‌ومیر در کشور بود.

بر اساس برآوردهای این گزارش، با افزایش دمای چهار درجه سانتی‌گراد، منطقه مورسیا و جزایر بالئاریک در این کشور برای کل سال شاهد کاهش بیش از پنج درصدی گردشگران ورودی خود خواهند بود.

کد خبر 749058

دیگر خبرها

  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی