Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@15:22:02 GMT

صورت‌های مالی حسابرسی شده ۱۳۲ شرکت منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۱۷۵۷

صورت‌های مالی حسابرسی شده ۱۳۲ شرکت منتشر شد

صورت‌های مالی حسابرسی شده ۱۳۲شرکت بخش عمومی کشور در سامانه کدال منتشر شد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای از گام دوم انتشار صورت های مالی حسابرسی شده ۱۳۲شرکت بخش عمومی کشور در سامانه کدال خبر داد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در این اطلاعیه با اشاره به انتشار و دسترسی عمومی به اطلاعات مالی شرکت های تابعه نهادها و موسسات عمومی غیردولتی از حیث امکان مقایسه عملکرد مالی آنها با عملکرد مالی شرکت های دولتی و تفکیک سهم هر بخش در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و ایجاد رفاه عمومی، تصریح نموده است: این مهم بی تردید در تقویت و بهبود سیاستگذاری های کلان مالی و اقتصادی نظام نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت و زمینه را برای ورود پژوهشگران و صاحبنظران به حوزه های اقتصادی فراهم خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اطلاعیه تأکید شده است: دسترسی عمومی به صورت های مالی حسابرسی شده شرکت های فعال در بخش عمومی کشور، به ارتقای شفافیت و افزایش پاسخگویی مدیران این قبیل شرکت ها که جزو اهداف عالی نظام شرکت داری و از اصول حیاتی حاکمیت شرکتی است، کمک شایانی خواهد کرد.


این اطلاعیه خاطرنشان می سازد:  وزارت امور اقتصادی و دارایی، در پیگیری و اجرای یکی از اولویت‌های خود، یعنی افزایش شفافیت مالی، پس از انتشار صورت های مالی حسابرسی شده شرکت های دولتی، در گام بعدی، انتشار صورت های مالی حسابرسی شده تعدادی از شرکت های متعلق به بخش عمومی در سامانه کدال را جهت دسترسی عموم مردم آغاز کرده است.

بر اساس این اطلاعیه،  صورت های مالی حسابرسی شده ۱۳۲ شرکت تابعه نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و نیز سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و شرکت های تابعه آنها و شرکت های تابعه بانک ها و بیمه های دولتی به همراه گزارشهای حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوط که توسط سازمان حسابرسی رسیدگی و صادر شده است، در سامانه کدال منتشر گردیده اند. 


لازم به ذکر است بخشی از شرکتهای متعلق به مؤسسات و نهادهای عمومی و بانکها و بیمه ها بورسی بوده و تابع قوانین و مقررات افشا و شفافیت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و نسبت به انتشار مستمر صورت های مالی حسابرسی شده خود در سامانه کدال اقدام  کنند.


در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرکت‌های متعلق به مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به عنوان بخشی مهم و مؤثر از اقتصاد کشور در چارچوب حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت مشغولند و نهادهای مالک آنها، به‌نمایندگی از همه مردم، فرصت اعمال حقوق مالکانه در این قبیل بنگاه ها را پیدا نموده اند؛ بدین‌روی، دسترسی عموم مردم، به عنوان ذینفع، به اطلاعات و نتایج عملکرد مالی سالانه آن‌ها، ضمن تقویت فضای پرسشگری عمومی و ارتقای پاسخگویی مدیران، در ایجاد اعتماد عمومی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شرکتهای منتشر شده در کدال در تاریخ ۱ خرداد ۱۴۰۱

 

پایان پیام//

برچسب ها: وزارت اقتصاد و امور دارایی ، سید احسان خاندوزی ، شرکت های دولتی ، کدال لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RTV

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت اقتصاد و امور دارایی سید احسان خاندوزی شرکت های دولتی کدال صورت های مالی حسابرسی شده سامانه کدال بخش عمومی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود

احمد صادقی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: شهرداری موظف است این آمار را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند. بیش از هزار و ۹۰۰ ملک در کمیته شفافیت بررسی شده که تعدادی از املاک به صورت قانونی واگذار شده و تعدادی نیز کاربری فرهنگی و اجتماعی دارد. مواردی نیز در اختیار اشخاص قرار گرفته و سیر مراحل آن طی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به انتشار اطلاعات این املاک اقدام شود. به نظر می‌رسد افرادی نگران افشای این اطلاعات هستند و از انتشار آن جلوگیری می‌کنند. واگذاری این املاک در دوره‌های قبلی صورت گرفته و هیچگونه محرمانگی ندارند و منعی برای انتشار آن نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاون برنامه ریزی شهردار درخواست دارم نسبت به این موضوع اقدام کند و مراتب لازم برای انتشار اطلاعات املاک واگذار شده فراهم شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛