Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@15:23:05 GMT

تصویب طرح تعیین مهلت پرداخت فیش‌های عوارض ساختمانی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۲۲۲۶

تصویب طرح تعیین مهلت پرداخت فیش‌های عوارض ساختمانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو فوریت طرح تعیین مهلت پرداخت فیش‌های عوارض ساختمانی تصویب و در مورد جزئیات آن پیشنهادهایی ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه اول خردادماه_ در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لایحه تعیین مهلت پرداخت فیش‌های عوارض ساختمانی صادر شده که در هفته پایانی اسفند ماه ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفته بود، اظهار کرد: دو فوریت این طرح تصویب شده و حالا در مورد جزئیات آن پیشنهادهایی ارجاع داده شده است، یک پیشنهاد این بود که تا ۱۸ تیر ماه زمان پرداخت عوارض تمدید شود و پیشنهاد منطقی‌تر مهلت پرداخت تا پایان خردادماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیشنهاد «پرداخت یک جای عوارض» نیز مورد پذیرش نیست، چرا که مردم می‌توانند طبق قانون نسبت به تقسیط عوارض اقدام و زمانی که بخواهند نقدی و به صورت یک‌جا پرداخت کنند، ۲۰ تا ۲۲ درصد تخفیف دریافت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین پیشنهاد بنده این است که در قالب یک تبصره می‌آوریم به گونه‌ای که به شهردار تهران، اجازه می‌دهیم ۱۵ روز دیگر به صلاحدید خودش این زمان را تمدید کند و نیازی به مصوبه جداگانه نداشته باشد.

به گزارش ایمنا، در نهایت پیشنهادات مطرح شده با اکثریت آرا به تصویب رسید.

کد خبر 576936

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شوراي شهر تهران مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران طرح جامع شهری طرح دو فوریتی تصویب شد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مهلت پرداخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد : شاگرد شوفر در هر اتوبوس کرایه ها را دستی از مسافر ها می گرفت. اما بعدها مسافران باید برای سوار و پیاده شدن بلیت می خریدند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

نصرالله حدادی تهران پژوه می گوید: «اولین کرایه ای که برای اتوبوس تعیین شد از پنج شاهی شروع شد و بعدها با آمدن اتوبوس‌های واحد به یک قران، دو قران و ده قران رسید. وقتی بلیت های کاغذی آمدند، شاگر شوفر بلیت ها را پاره می‌کرد و در خیابان می انداخت. بعدها که خطوط اتوبوسرانی ساماندهی شدند، در ازای تحویل و وزن کردن بلیت های پاره شده، به شاگر شوفر پاداش می دادند.»

باجه فروش بلیت ماشین دودی در شهرری

با استناد به اسناد تاریخی به جامانده از آن دوران، در ۸ فروردین سال ۱۳۱۰ در چهل و یکمین جلسه انجمن بلدیه طهران، لایحه عوارض بر اتومبیل و اتوبوس های شهری تصویب شد. طبق این لایحه صاحبان اتومبیل‌های کرایه و اتوبوس موظف شدند. در مقابل وجهی که از مسافر دریافت می‌کنند بلیت بدهند. رانندگان مکلف شده بودند در ازای بلیت ۵ شاهی، یک شاهی عوارض دهند و در ازای بلیت ده شاهی یکصد دینار عوارض بپرداند. درشکه های کرایه از دادن عوارض معاف بودند. عواید حاصل از این لایحه برای مرمت و تسطیح خیابان‌های شهر تهران اختصاص می یافت.

عباس حسینی، از علاقه مندان به تاریخ تهران است که درباره تاریخچه حمل و نقل در تهران نیز پژوهش‌هایی انجام داده است. او می‌گوید: «وقتی شرکت واحد در سال ۱۳۳۵ افتتاح شد. گران ترین نرخ بلیت خطوط اتوبوسرانی ۲ ریال تعیین شد که از توپخانه تا شمیران تردد می کرد. بلیت ها ابتدا سکه ای و از نوع برنج بود که روی آن خط مربوط اتوبوس نوشته شده بود. مردم گاهی از این سکه ها برای خرید هم استفاده می کردند. بعدها بلیت کاغذی چاپ شد. قیمت، تاریخ چاپ بلیط، شماره خط و سایر مشخصات بر روی آن درج می شد. هر خط ۳ عضو ثابت داشت. راننده، بلیت فروش و شاگرد شوفر. بلیت فروش معمولا در عقب اتوبوس می نشست و گاهی هم دستگاهی مانند قرقره ماند دور گردنش بود و با چرخاندن دسته آن یک بلیت به مسافر می داد.»

نمونه ای از گواهینامه شاگرد شوفر

حسینی می گوید:«شاگرد شوفری یکی از مشاغل ثابت بود . فردی که شاگرد شوفر می شد ، تصدیق رانندگی داشت و وظیفه نظم دهی به مسافران را هنگام سوارشدن و پیاده شدن در طول مسیر بر عهده داشت به همین دلیل از افراد تنومند را به کار می گرفتند. بعدها بلیت فروش کار شاگرد راننده را انجام می داد.» عمر بلیت های کاغذی در ماه‌های پایانی سال ۱۳۸۹ به پایان رسید و کارت های الکترونیکی برای پرداخت کرایه وارد سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شد.

نمونه ای از بلیت های سکه ای

کد خبر 847358 برچسب‌ها همشهری محله اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • ۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث