Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقط یک اتفاق عجیب ممکن است باعث شود گادوین منشا در ۲ هفته باقیمانده نتواند عنوان اقای گلی را به دست بیاورد؛ او بعد از عرفان اولروم، دومین نیجریه‌ای تاریخ فوتبال ایران خواهد شد که در پایان فصل، صدرنشین جدول گلزنان می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، فقط ۲ هفته تا پایان بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقیمانده و به جز مشخص شدن تکلیف قهرمانی، علامت سوال‌های قابل توجهی وجود دارد که پاسخی برای آنها پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از علامت سوال‌ها مشخص شدن "آقای گل" این فصل از مسابقات است.

گادوین منشا با گلی که در هفته بیست و هشتم از روی ضربه ایستگاهی به صنعت نفت آبادان زد، تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۴ رساند و فاصله‌اش را با نفر دوم به عدد چهار رساند تا شانسش برای کسب عنوان آقای گلی بیش از پیش شود.

این مهاجم نیجریه‌ای و ۳۲ ساله ۲ بار دیگر با پیراهن تیم‌های پیکان و گل‌گهر برای رسیدن به آقای گلی تلاش کرده بود اما به موفقیت نرسیده بود تا اینکه حالا می‌تواند برای اولین بار صدرنشین جدول گلزنان شود و پس از عرفان اولروم به دومین بازیکن نیجریه‌ای تاریخ لیگ برتر تبدیل شود که به عنوان آقای گلی نائل شده است.

منشا هفت از ۱۴ گل خود در این فصل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و عملکردش در قامت یک آقای گل فوق‌العاده نبوده اما نمایش ضعیف دیگر مهاجمان و فقر گلزنی در فوتبال ما باعث شده تا او صدرنشین جدول گلزنان باشد. منشا سابقه زدن ۱۵ و ۱۶ گل در یک فصل را هم دارد اما در هیچکدام از این ۲ فصل آقای گل نشد.

کوین یامگا با ۱۰ گل از استقلال و شهریار مغانلو به همراه لوسیانو پریرا با ۹ گل در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند. از بین چهار بازیکن صدر جدول گلزنان سه نفر خارجی هستند و شهریار مغانلو، تنها ایرانیِ حاضر در این جمع است.

پیش از این شاهد آقای گلی عرفان اولروم (سال ۱۳۸۶ در لباس تیم ابومسلم و مشترکا با مهدی رجب‌زاده)، عماد محمد رضا (سال ۸۹ در لباس تیم سپاهان)، لوسیانو پریرا (سال ۱۳۹۴ درتیم تراکتور)، کی‌روش استنلی و شیمبا (سال ۱۳۹۸ با تیم‌های سپاهان و فولاد)، شیخ دیاباته (سال ۱۳۹۹ در استقلال) در لیگ برتر بوده‌ایم و حالا گادوین منشا می‌تواند به این لیست اضافه شود.

در ادامه نگاهی به رکوردهایی که آقای گل‌ها به ثبت رسانده‌اند می‌پردازیم:

*رضا عنایتی با سه عنوان آقای گلی از این حیث رکورددار است. او یک بار با ابومسلم مشهد و ۲ مرتبه با لباس استقلال به این عنوان نائل شده است. کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی نیز با ۲ عنوان آقای گلی در رده بعدی جای گرفته‌اند.

*رضا عنایتی و مهدی طارمی تنها بازیکنانی هستند که موفق به دفاع از عنوان آقای گلی شده‌اند. مهاجم اسبق استقلال در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ به این عنوان رسیده است و مهدی طارمی نیز در سال‌های ۹۵ و ۹۶ نفر اول گلزنان فوتبال ایران شد.

*رضا نوروزی در سال ۱۳۹۰ با لباس تیم فولاد فصلی درخشان را پشت سر گذاشت و ۲۴ گل به ثمر رساند. عددی که همچنان بیشترین تعداد گلی است که یک بازیکن در یک فصل از لیگ برتر به ثمر رسانده است.

*در سوی مقابل ادموند بزیک است. مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های آرارات، پرسپولیس، سپاهان و ... در سال ۸۲ با لباس طلایی‌پوشان پرسپولیس ۱۲ گل زد و با همین تعداد گل عنوان اقای گلی را به دست آورد.

البته مسابقات در آن دوره با حضور ۱۴ تیم برگزار می‌شد. در سال‌های اخیرل کمترین آمار گلزنی برای کریم انصاری‌فرد بود که در سال ۱۳۹۳ با  ۱۳ گل به عنوان اقای گلی دست یافت.

*بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس تا به حال در ۲۱ دوره اخیر پنج مرتبه عنوان آقای گلی را مال خود کرده‌اند و با یک اختلاف نسبت به استقلال از این منظر صدرنشین لیگ برتر به شمار می‌روند. حالا در صورت آقای گلی گادوین منشا، مس رفسنجان به یازدهمین باشگاهی در تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد که نماینده‌اش حداقل یک بار آقای گل این مسابقات شده است.

‌*فصل گذشته سجاد شهباززاده از تیم سپاهان با زدن ۲۰ گل آقای گل فوتبال ایران شد. ۲ فصل قبل نیز شیخ دیاباته از استقلال به این مقام نائل شد تا آخرین بازیکن خارجی‌ای باشد که آقای گل فوتبال ایران شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سجاد شهباززاده ، باشگاه پرسپولیس ، شیخ دیاباته

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سجاد شهباززاده باشگاه پرسپولیس شیخ دیاباته عنوان آقای گلی فوتبال ایران گادوین منشا جدول گلزنان لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز

بیست و سومین جلسه حراج شمش طلای استاندارد از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا درحالی امروز یکشنبه  16 اردیبهشت ماه از ساعت 12 الی 16 در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد که  طی 22 جلسه حراج حضوری برگزار شده در این مرکز، حدود 3 تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

با موافقت بانک مرکزی، از هفته جاری تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند.

بیست  و سومین حراج شمش در دو بخش عمده و خرد برگزار می شود و متقاضیان می توانند حداکثر 25 شمش طلای استاندارد در هفته تقویمی خریداری کنند.

لازم به ذکر است وجه الضمان مبلغ 3 میلیارد و500 میلیون ریال (350 میلیون تومان) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می توانست تا ساعت 24 روز شنبه مورخ 15 اردیبهشت ماه 1403 مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • مترسک؛ عرفان طهماسبی
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد+ جزییات
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود