Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@00:02:51 GMT

اگر وضع درآمدی کشور خوب است، این همه گرانی چرا؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۴۴۴۴

اگر وضع درآمدی کشور خوب است، این همه گرانی چرا؟

آفتاب‌‌نیوز :

دولت سیزدهم از زمان به‌دست گرفتن زمام امور هر روز با وعده جدیدی که داده است سطح مطالبات مردمی را بالا و بالاتر برده و حتی برای بر آوردن این خواست‌ها زمان هم تعیین کرده است.

از سوی دیگر هر کدام از وزیران به نوبه خود از بالا رفتن فروش نفت و گاز و افزایش درآمد‌های ارزی حاصل از آن و بازگرداندن روز افزون ارز به سیستم پولی کشور سخن گفته یا از افزایش صادرات غیر نفتی خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال وزیر نفت در یکی دو روز گذشته اظهار کرده‌: وصول ارزی صادرات گاز بیش از ۴ برابر سال ۹۹ رشد داشته‌است.

پرسش بجایی که مردم می‌توانند مطرح کنند این است که اگر اوضاع در آمدی کشور از گذشته بهتر شده، پس چرا چنین گرانی لجام‌گسیخته‌ای بر مردم تحمیل شده است؟

دلیل دیگری که دولت برای حل مشکلات نیاز به کمک دیگر دستگاه‌ها دارد این است که اصولا کنترل مجرا‌های زمینی و دریایی و هوایی قاچاق، عملا از ید قدرت دولت خارج است. برای مثال به‌فراوانی از قاچاق سوخت و دام و آرد و دارو و دیگر اقلام مورد نیاز مردم سخن گفته می‌گویند، اما شاید کمتر توجه می‌شود که این قاچاق در حوزه‌های استحفاظی نیرو‌های انتظامی و امنیتی کشور صورت می‌گیرد و این دو دستگاه هستند که باید با کنترل مرز‌ها و محموله‌هایی که از طریق جاده‌ها جابجا می‌شوند نظارت را شدید کنند. همچنین بعد از توقف کالا‌های قاچاق و احاله متخلفان به دستگاه قضا این قوه قضائیه است که باید با اعمال مجازات‌های لازم با قاچاقچی برخورد کند.

منبع: روزنامه اطلاعات

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دولت رئیسی گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

به گزارش دانشجو، وحیدی افزود: همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود.

وی گفت: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است