Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@20:26:45 GMT

پلاک‌های ترانزیت فراخوانده شدند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۴۵۴۱

اجرای طرح یکسان‌سازی و تعویض پلاک‌های ترانزیت خودروهای سواری و ناوگان حمل و نقل عمومی از باری و مسافربری آغاز شد.

به گزارش ایسنا، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که مجری این طرح است، اعلام کرد: تمام پلاک‌های ترانزیت پیشین شامل سری‌های E ، D ، B ، A مشمول طرح یکسان‌سازی و تعویض اجباری شده‌اند. بنابراین ضروری است دارندگان این پلاک‌ها با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و ارائه پلاک‌ قبلی، نسبت به دریافت پلاک جدید اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاک‌های جدید بر اساس استانداردهای جهانی و با تأیید و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و داخلی مرتبط با حوزه ترانزیت (از جمله پایانه‌های مرزی و گمرک‌ها) طراحی شده و در تمام دفاتر و نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که به عنوان تنها مرجع رسمی صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو و با مجوز فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی در ایران (fia) فعالیت می‌کند، قابل دریافت است.

مالکانی که تا پایان شهریور امسال مراجعه کنند از ۱۵ درصد تخفیف در صدور پلاک جدید بهره‌مند خواهند شد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یادآور شده است: پلاک‌های قدیم پس از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی منقضی شده و در خارج از کشور معتبر نخواهد بود.

متقاضیان می‌توانند برای آگاهی از فهرست کامل نمایندگی‌های مجاز، به نشانی اینترنتی https://gis.taci.ir/webforms/fa/general/ مراجعه کنند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود

 علیرضا ملاشاهی در جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری و شرکت مخابرات، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است و یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است.

وی با اشاره به شتاب طرح ملی فیبرنوری مشترکان خانگی افزود: با برنامه‌ریزی و سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید استاندار سیستان وبلوچستان هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها در این استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی برای دومین بار در شهر زابل در حال اجراست.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل ادامه داد: در راستای کاهش بار ترافیکی و ثبت تخلفات رانندگی، ۲۰ دوربین‌ پلاک‌خوان از سوی شرکت مخابرات خریداری و در نقاط پیش بینی شده با مدیریت شهرداری در سطح این شهرستان نصب خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان