Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدصادق معتمدیان در گفت و گوی تلویزیونی در تشریح دست آوردهای  سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی گفت: در سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت، نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های زیربنایی، عمرانی همچنین اعطای تسهیلات در بخش‌های مختلف به این استان اختصاص یافت.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: از این میزان، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مربوط به طرح‌های زیربنایی، عمرانی و توسعه‌ای و نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان مربوط به تسهیلات بویژه کمک به واحد‌های تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقام ارشد اجرایی آذربایجان غربی، از ۲۰ هزار میلیارد تومان مربوط به طرح‌های زیربنایی و عمرانی، حدود هفت هزار میلیارد تومان مربوط به حوزه راه، سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه جهاد کشاورزی، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های حوزه وزارت نیرو، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش آموزش و پرورش و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هم مربوط به بخش بهداشت و درمان استان است.

معتمدیان اعلام کرد: بهبود حوزه راه آذربایجان غربی و جبران عقب ماندگی‌های این بخش در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، و به همین منظور، هفت هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به این بخش در اجرای طرح‌های کریدور غرب کشور، راه‌های روستایی، راه‌های منتهی به مرز و توسعه بزرگراه‌ها هزینه می شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: همچنین در این حوزه، توجه ویژه‌ای به موضوع تکمیل راه آهن و اقتصادی کردن خط ریلی موجود در استان صورت گرفته و اعتبار ویژه برای این بخش اختصاص یافته است.

معتمدیان گفت: در بخش جهاد کشاورزی نیز اعتبارات خوبی اختصاص یافته که یک هزار میلیارد تومان به بخش آبیاری زهکشی، ۴۰۰ میلیارد تومان به آبخیزداری و آبخوانداری، ۳۵۰ میلیارد تومان برای توسعه بخش گلخانه‌ای و ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیاری نوین در نظر گرفته شده است.

وی می گوید: در سفر بیست و یکم دولت، ۲۸۰ میلیارد تومان به توسعه دانشگاه‌ها، اعتباری ویژه برای گازرسانی به ۱۳۷ روستا، ۲۷۵ میلیارد تومان به حوزه زیر مجموعه بنیاد مسکن، ۱۷۲ میلیارد تومان به تکمیل طرح‌های فرهنگی هنری و ۱۲۰ میلیارد تومان هم به زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی اختصاص داده شد که بتدریج هزینه خواهد شد.

به گفته استاندار آذربایجان غربی در حوزه دریاچه ارومیه هم اعتبارات خوبی برای تداوم و تکمیل اجرای طرح‌های در نظر گرفته شده که طرح انتقال آب به دریاچه، تصفیه خانه ارومیه و انتقال پساب به دریاچه در این خصوص مورد توجه است.

معتمدیان بازدید هوایی از دریاچه ارومیه و مرز تمرچین پیرانشهر، حضور در جمع مردم مهاباد و میاندوآب و همچنین برگزاری جلسات متعدد کاری با اقشار مختلف، مسوولان و فعالان اقتصادی استان در ارومیه از جمله مهمترین برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی عنوان کرد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: سال بسیار پرکاری برای توسعه آذربایجان غربی پیش رو داریم و با اعتباراتی که در این سفر اختصاص یافته و باید با تلاش مسوولان جذب شود، می‌توان گام‌های بلندی برای توسعه این استان برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور آذربایجان غربی دست آوردهای سفر دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول مربوط به اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح اظهار کرد: جدول پیوست یک مربوط به پروژه‌هایی است که در ماده ۲۳ آمده بود، پروژه‌هایی در ۲ سال گذشته حذف شده بود که ما در این پیوست آوردیم.

وی ادامه داد: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است یعنی هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است، ما بودجه عمرانی را افزایش داده و هیچ بودجه عمرانی کم نشده است به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی