Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به کمبود برخی کالاها در بازار استان گفت: پیگیری رفع کمبود تأمین و توزیع برخی کالاها در بازار استان از سوی عرضه کنندگان در سطح عمده فروش و شرکت‌های پخش ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی صفوی صبح امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر با اشاره به تداوم بازرسی و نظارت بر سطح بازار و برخورد با متخلفان اظهار داشت: در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها به‌منظور حمایت از حقوق مصرف‌کننده، فعالان تأمین و توزیع کالا در پوشش به رفع نیازهای کالاهای اساسی مردم همکاری بیشتری لحاظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات برخی از عرضه‌کنندگان کالا در سطح خرده‌فروش عنوان کرد: مسائل و مشکلات اصناف خرده‌فروش در بخش توزیع مواد غذایی به ویژه کالاهای اساسی با در نظر گرفتن مصوبات قانونی ستاد تنظیم بازار کشور پیگیری و دنبال خواهیم کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم .

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به تشکیل مستمر جلسات و پیگیری‌های متعدد در تأمین و توزیع کالای ضروری در سطح بازار استان گفت: پیگیری رفع کمبود تأمین و توزیع برخی کالاها در بازار استان از سوی عرضه‌کنندگان کالا در سطح عمده‌فروش و شرکت‌های پخش در راستای حفظ و آرامش بازار ضروری است.

صفوی بیان کرد: هرگونه فروش اجباری کالا به همراه کالایی دیگر از سوی شرکت‌های پخش به‌عنوان تخلف و برخورد قانونی خواهد شد .

وی تصریح کرد: به منظور تشویق خرده‌فروشان در جذب و توزیع روغن، شرکت‌های پخش با سود کمتر مبادرت به تحویل روغن خوراکی به این واحدها کنند.                  

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با قدردانی از صنوفی که به‌صورت فعالانه و شفاف در سطح بازار نسبت به عرضه کالاهای اساسی به مصرف کننده با قیمت واقعی اقدام می‌کنند گفت: مشکلات مربوطه آنان در نحوه توزیع به‌صورت جدی پیگیری و کمک می‌شود.

فاطمی امین: نگرانی درباره کمبود کالا وجود ندارد/ انحصاری برای واردات خودرو نداریمهیچ‌گونه کمبودی در کالاهای اساسی استان چهارمحال و بختیاری وجود نداردکرمانشاه کمبود‌ کالاهای اساسی ‌ندارد/ ارجاع 2000 پرونده تخلف صنفی به تعزیرات

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات بوشهر با اشاره به مشکلات برخی اصناف مربوطه خاطر نشان کرد : توزیع برخی کالاهای اساسی به ویژه روغن خوراکی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر از فروشگاه‌های خرد و مستقر در محلات است که این امر به عنوان یک مشکل در عدم توزیع کافی این کالا در سطح بازار محسوب می‌شود.

عباس نامدارزاده فروش اجباری برخی کالاها را تخلف دانست و تصریح کرد: درصد حاشیه سود ناچیز در فروش کالا، مشکلات صنوف در بخش اداره امور مالیاتی برای احتساب سود حاصل از فروش ، خرید اجباری کالاهای دیگر به همراه روغن از شرکت‌های پخش، عدم سرمایه در گردش است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بوشهر با اشاره استان بوشهر کالاهای اساسی تأمین و توزیع شرکت های پخش برخی کالاها بازار استان سطح بازار خرده فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟

در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالاهای مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد.

بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آنها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گرانتر امکان داشت قیمت ها را در بازار بالاتر ببرد.

کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تامین می‌کند.

کد خبر 849594 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی روغن برنج کالاهای اساسی

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند