Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:33:45 GMT

گلستان نیازمند ۲ واحد سیار اتوبوس خونگیری است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۵۵۹۴

گلستان نیازمند ۲ واحد سیار اتوبوس خونگیری است

فاطمه محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع ۱۴ شهرستان استان گلستان فقط چهار پایگاه ثابت انتقال خون در گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول با استقرار ۲۰ تخت فعال است و برای خونگیری در سایر نقاط واحدهای سیار اعزام می‌شوند.

وی افزود: گلستان ۲۴ مرکز درمانی و حدود سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی دارد که همواره باید خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران بستری در این مراکز در سریع‌ترین زمان ممکن تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: در شرایط کنونی با وجود کمبود تجهیزات و نیروی انسانی متخصص نزدیک به یک هفته ذخیره خونی داریم اما برای مدیریت بهتر خونگیری، نیازمند حمایت دانشگاه علوم پزشکی در همراه کردن پزشک خونگیر و راه اندازی واحد سیار اتوبوسی هستیم.

دکتر محمدی افزود: تیم‌های سیار خونگیری با استفاده از خودرو ون تخت‌های خون‌گیری سیار را بعد از هماهنگی با فرمانداری به شهرستان‌های متقاضی حمل می‌کنند و در فضای پیش بینی شده مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به فرسودگی تخت‌های خونگیری سیار مورد استفاده در استان، تصریح کرد: با نوسازی این تجهیزات و تخصیص اعتبار لازم برای راه اندازی اتوبوس سایر خونگیری تیم‌ها با سرعت بهتری می‌توانند ارائه خدمت کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان اظهارداشت: در سفر استانی رییس جمهور به استان درخواست ۲ واحد سیار اتوبوسی انتقال خون داده شد که در صورت موافقت یکی از این واحدها برای گنبدکاووس و دیگری برای گرگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

جمع‌آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومان، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله وظایف سازمان انتقال خون ایران است.

استان مرزی گلستان بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس سازمان انتقال خون ايران گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس سازمان انتقال خون ايران گلستان گنبدکاووس سازمان انتقال خون ايران گلستان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان