Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:51:48 GMT

پیوند بین مسجد و مدرسه با جدیت دنبال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۶۲۰۸

پیوند بین مسجد و مدرسه با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید نیکزاد روز دوشنبه در جلسه همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاریخچه طولانی دارد و مسائل و راهبردهای کلان دراین ستاد برنامه‌ریزی می‌شود.مسائل و راهبردهای کلان دراین ستاد برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: اگر در راستای این اهداف بین همکاری علما، روحانیت و حوزه های علمیه خللی پیش بیاید باید برطرف شود و اهتمام جدی در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه  و آموزش و پرورش یادآور شد: بحت ستاد همکاری‌ها کاملا وجه قانونی داشته و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه دارد و از ابتدای انقلاب بزرگانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و  شهید مفتح در ستاد همکاری‌ها، تلاش‌های زیادی انجام دادند و در حال حاضر تلاش می شود برخی کارهای ساختاری در این ستاد برطرف شود.

وی اظهار داشت: یکی از مسائلی که به جدیت در دوره جدید دنبال می شود، پیوند بین مدرسه و مسجد است ما موقعیت هایی‌ در مدارس داریم که باید در راستای ارتقای مسائل دینی مورد استفاده قرار گیرند.

حجت الاسلام نیکزاد بحث نمازهای جماعت در مدارس را از جمله راهکارهای پیوند مسجد و مدرسه اعلام کرد و گفت: طرح محراب نیز یکی از طرح‌هایی است که در راستای بحث پیوند مسجد و مدرسه اجرا خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین طیف و قشر که رکن و عمود آموزش و پرورش به شمار می روند، معلمان هستند و باید نگاه ویژه به جایگاه این قشر وجود داشته باشد،ضمن اینکه معلمان نیز خود بر جایگاه خود واقف و جامعه نیز جایگاه این قشر را درک کند.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه  و آموزش و پرورش با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و علما افزود: باید جلسات گفت و گو، مناظره بین معلمان و علما افزایش پیدا کند، البته تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فضای هجمه رسانه‌ای به شدت بر فرزندان ما سنگین است نباید ناامید شویم‌ چرا که خداوند می‌خواهدصبر ما را بسنجد شاید به مو برسد اما پاره نمی‌شود.

حجت الاسلام نیکزاد یادآور شد: امروز جبهه فرهنگی در آموزش و پروش است، باید مقاومت کنیم و فاتح این جبهه فرهنگی باشیم نباید عرصه را ببازیم و یا ناامیدی را به جامعه پمپاژ کنیم، بلکه امید را به جامعه تزریق کرده و به بیان دستاوردها بپردازیم.

در ادامه این جلسه تعدادی از روحانیون عضو سناد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کردستان به ارائه گزارش و همچنین بیان مشکلات و مسائل پرداختند.

برچسب‌ها حوزه علميه کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه کردستان سنندج حوزه علميه کردستان سنندج آموزش و پرورش حوزه های علمیه ستاد همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی ظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره آموزش و پرورش شاهرود ضمن بیان اینکه آینده جامعه در مدارس است، ابراز داشت: هرچه میزان پرسش‌گری و مطالبه‌گری و سلامت دانش آموزان بیشتر باشد آینده بهتری برای فردای این سرزمین رقم می‌خورد.

وی ضمن بیان اینکه برنامه‌های هفته معلم در دوازده عنوان مهم چیده شده است، افزود: بیشتر برنامه‌ها بر مدرسه محوری با همکاری مدیران و انجمن اولیا و مربیان خواهد بود.

تقدیر از معلمان جهادی

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه دو هزار و ۸۷۰ معلم تقدیر معنوی می‌شوند، ابراز داشت: حضور در ۲۰۶ مدرسه دولتی و غیر دولتی و ۴۴ مهد کودک مجموعاً ۲۵۰ واحد آموزشی از دیگر برنامه‌های مهم هفته معلم است.

موسوی ضمن بیان اینکه ۱۰ تیم به مدت ۱۹ روز در مدارس برای تقدیر معلمان حضور خواهند داشت، تصریح کرد: زنگ سپاس معلم فردا در همه مدارس شهرستان نواخته خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه با همت سپاه و بسیج فرهنگیان ۲۵۰ معلم جهادی به عنوان نمونه تقدیر خواهند شد، افزود: ۴۵۰ معلم نیز به صورت ویژه در سالن البرز شرقی تقدیر می‌شوند.

عقب ماندگی در فضای آموزشی

رئیس اداره آموزش و پرورش شاهرود ضمن بیان اینکه شورای آموزش و پرورش با محوریت هفته معلم و فضای آموزشی برگزار می‌شود، ابراز داشت: متأسفانه طی چند سال اخیر تعداد مدارس دو شیفت دو برابر شده و این عقب ماندگی باید جبران شود.

موسوی ضمن بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی با عنوان نقش دستگاه‌ها در ارج نهادن مقام معلم برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه مجازی خاطرات معلمان دیگر عنوان برنامه‌های این هفته که با وجود سه هزار و ۴۸۰ فرهنگی بازنشسته می‌توان از این موهبت به خوبی بهره برد.

وی افزود: برگزاری مسابقه با محوریت کتاب شهید مطهری و مسابقه خاطرات زندگی یک معلم از زبان فرزندان فرهنگی و پیاده روی فرهنگیان در جاده سلامتی تا اردوگاه شهید رجایی دیگر رویداد مهم هفته معلم را در بر دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شاهرود اضافه کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهید موسوی با حضور مدیر کل و دیدار با امام جمعه شهرستان دیگر برنامه‌های هفته معلم هستند.

کد خبر 6092175

دیگر خبرها

  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • پول هست زمین نیست!
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست