Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:17:16 GMT

۲۲۱ روحانی در دوران دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی داشتند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۶۲۲۴

۲۲۱ روحانی در دوران دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی داشتند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: روحانیت در مقایسه با سایر اقشار؛ بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس داشته و ۴ هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

حجت الاسلام اکبری ابراز داشت: برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی از سال‌های گذشته دنبال شده بود و رهبر معظم انقلاب نیز بر برپایی این کنگره تاکید داشتند که به علت شیوع بیماری کرونا برپایی آن با تأخیر سه ساله مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) با بیان اینکه کنگره ملی شهدای روحانی در ۴ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود افزود: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی، ۵ همایش تخصصی در ۳۱ استان کشور برگزار شده است.

وی گفت: در ۸ سال جنگ تحمیلی ۲۲۱ روحانی مسئولیت فرماندهی را داشته‌اند که یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

حجت الاسلام اکبری ابراز داشت: در استان قم بیش از ۱۰۰۰ شهید روحانی داریم که این تعداد اعم از شهدای دوره مشروطه، مؤتلفه، پیش از انقلاب، دوران انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم عنوان داشت: شهدا به گردن ملت ایران حق بزرگی دارند چرا که آنها برای پایداری دین و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و از همه هستی خود گذشتند و این وظیفه ما است که دین خودمان را نسبت به آنها ادا کنیم.

حجت الاسلام اکبری افزود: نمایشگاهی از آثار شهدای روحانی سراسر کشور به میزبانی شهر مقدس قم و در مصلی قدس به منظور آشنایی بیشتر جامعه با سیره این شهدا برپا شده است.

کد خبر 5496931 مهدی بخشی سورکی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهدای روحانی قم سپاه قم بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا خراسان رضوی احتکار گرد و غبار گرد و خاک آلودگی هوا سیدابراهیم رئیسی مشهد اردبیل حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی حاجی محمره معاونت مالی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یادمان والفجر۱ منطقه فکه و مقر عمار یاسر این موزه در خرمشهر دیدار و سرکشی کرد.

حاجی محمره در این بازدید گفت: ما بر سفره‌ای که شهدا آماده کردند، نشسته‌ایم، اگر رسالت خودمان در رابطه با شهدا را انجام ندهیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم. شهیدان با اخلاص و دیانت جان شیرین خود را که ضامن زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی است، فدا کردند تا این انقلاب متصل به نهضت بزرگ حضرت مهدی (عج) شود.

وی افزود: جهت انجام مأموریت‌های محوله در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل یادمان‌های والفجر و مقر عمار یاسر حضور پیدا کردیم و اقداماتی را در جهت تعمیرات، نگهداری، ملزومات و اقلام مورد نیاز مکان‌های مذکور انجام دادیم تا ان شاالله با توجه به در پیش رو بودن ایام تابستان، زمینه لازم را جهت حضور حداکثری ملت شهیدپرور ایران اسلامی در حد توان و امکانات خود فراهم کنیم.

کد خبر 6090759 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد