Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان در دومین روز سفر خود به واشنگتن با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این ملاقات که در روحیه حسن تفاهم و گفت و گوی باز برگزار شد، طرفین طیف وسیعی از موضوعات همکاری دو کشور را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلئوبردی تاکید کرد که  در راستای سیاست خارجی چند جانبه، قزاقستان به تقویت همکاری با ایالات متحده ادامه خواهد داد.

بنابر سخنان وی، در طول 30 سال روابط دیپلماتیک همکاری دوجانبه قزاقستان و ایالات متحده به سطح یک مشارکت استراتژیک گسترده رسیده است.

تلئوبردی در بخش دیگری طرف مقابل را در مورد اصلاحات اساسی که توسط «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور برای ساختن قزاقستان جدید و همه پرسی ملی آتی در زمینه اصلاح قانون اساسی انجام شده است، مطلع کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا به نوبه خود تاکید کرد که مشارکت‌های دو کشور مبتنی بر تعهد مستمر واشنگتن به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی قزاقستان است.

وی در بخش دیگری از  تحولات دموکراتیک در قزاقستان استقبال و بر آمادگی واشنگتن برای ارائه کمک در اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور، تاکید کرد.

در این مذاکرات همچنین در خصوص مسائل مهم دستور کار بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر صورت گرفت و طرفین در چارچوب آن قصد خود برای تقویت بیشتر همکاری متقابل سودمند در قالب‌های دوجانبه و چندجانبه را تایید کردند.

بنابر اظهارات «ند پرایس» نماینده وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در این دیدار اصلاحات سیاسی و اقتصادی رئیس جمهور قزاقستان را گامی مثبت در ارتقا رفاه، امنیت و حقوق بشر در این کشور و آسیای مرکزی توصیف و تعهد «واشنگتن» برای به حداقل رساندن تاثیر تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بر متحدان و شرکای خود، از جمله قزاقستان را تایید کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان وزرای خارجه توسعه روابط امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران