Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده هفت مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: چرخه انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد و فرنگی متفاوت است و آنچه که مسلم است بدون انتخابی کسی به قهرمانی جهان نمی‌رود.

به گزارش ایران اکونومیست، مراسم رونمایی از تصاویر جهان پهلوان غلامرضا تختی، محمد بنا و حسن یزدانی بعنوان برترین‌های صد سال اخیر ورزش ایران در کسب مدال، سرمربیگری و صحنه ماندگار کشتی، امروز (دوشنبه) در خانه کشتی شهید «مصطفی صدرزاده» رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم پژمان درستکار، محمد بنا، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، محمدرضا گرایی حضور داشتند و تصاویر این شخصیت‌ها رو نمایی شد.

حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به طور قطع این عزیزان شایسته‌ترین‌ها بودند که از سوی مردم انتخاب شدند. تختی به عنوان ورزشکار قرن هم به جهت مدال‌آوری و هم منش پهلوانی فراتر از یک ورزشکار بود. محمد بنا طی ۱۷ سال حضورش در رده‌های مختلف نتایج قابل قبول و چشمگیری کسب کرده و خود را اثبات کرده است. به‌طوری که کشتی ما در هر ۱۰ وزن صاحب مدال طلا شده. کشتی فرنگی ۴ طلای المپیک دارد و در المپیک پیش رو نیز مدال‌آور خواهد بود.

وی در خصوص انتخاب صحنه پیروزی حسن یزدانی برابر دیوید تیلور به‌ عنوان صحنه ماندگار قرن افزود: همه ما با صحنه ماندگار کشتی حسن یزدانی اشک ریختیم. در طول تاریخ صحنه‌های زیادی بود ولی این صحنه بغضی برای همه بود.

سوریان درباره شرایط اقتصادی کشور و اثرات آن در کشتی، یادآور شد: این موضوع اثرات منفی خود را گذاشته و ورزش هم مستثنی نیست. در حوزه‌های مختلف دیدیم مشکلاتی هست اما با حضور دبیر در فدراسیون و فعالیت شبانه روزی شاهد اتفاقات خوبی بودیم. من فضای کشتی را متفاوت از سایر رشته‌ها می‌بینم.

ژنرال هفت ستاره کشتی ایران درباره اینکه چرا نامش در بین برترین‌های قرن نبود، گفت: من هم به عنوان کاندیدا حضور داشتم، این آرای مردم عزیز بوده و درخواست من بود به تختی رای دهند چون او فراتر از یک قهرمان و ورزشکاری بسیار متفاوت است. انتخاب او شایسته بود.

قهرمان سابق کشورمان درباره چرخه انتخابی، تصریح کرد: چرخه انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد و فرنگی متفاوت است و به طور قطع کسانی که در اردو هستند روند آمادگی را بهتر طی می‌کنند؛ بدون انتخابی کسی به قهرمانی جهان نمی‌رود. با تعویق بازی‌های آسیایی شرایط کمی متفاوت است. انتخابی رو در رو نیز بستگی به کادر دارد و برخی اوزان به اردوی برون مرزی می‌روند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کشتی فرنگی ، حمید سوریان ، حسن یزدانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشتی فرنگی حمید سوریان حسن یزدانی حسن یزدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد

دارنده ۹ نشان کشتی المپیک و جهان امروز جلسه‌ای دو ساعته با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی آزاد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که وزن 86 کیلوگرم یکی از اوزانی است که هنوز تکلیف ملی‌پوش آن مشخص نشده و به نظر می‌رسد کار انتخابی نماینده این وزن ایران در المپیک، به اواخر ماه آینده کشیده شود، امروز حسن یزدانی با حضور در فدراسیون کشتی جلسه‌ای بیش از دو ساعت با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد داشت.

او در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت بدنش به علیرضا دبیر و محسن کاوه ارائه کرد و آنها در مورد همه برنامه‌های پیش رو و تمریناتی که تا پیش از این یزدانی برای بازگشت به تشک انجام داده، صحبت کردند.

یزدانی بعد از کسب نشان نقره جهانی 2023 بلگراد و طلای بازی‌های آسیایی، کتف خود را جراحی کرد.

این کشتی‌گیر که دو مدال طلا و نقره دو المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو را در کارنامه دارد، در جلسه امروز، کادرفنی و فدراسیون را در جریان وضعیت کتفش، آمادگی بدنی‌ و تمریناتی که در این مدت انجام داده، قرار داد و درخصوص اینکه او در چه مسابقه‌ای قرار است کشتی بگیرد، صحبت شد.

حسن یزدانی تا امروز در چرخه انتخابی تیم ملی غایب بوده و بعد از بازی‌های آسیایی در هیچ مسابقه‌ای روی تشک نرفته است.

فدراسیون کشتی و کادرفنی باتوجه به عناوین قبلی و سوابق این کشتی‌گیر، برای او در چرخه سال 2024 این فُرجه را در نظر گرفتند که بعد از بهبود کتفش و زمانی که شرایط حضور در مسابقه را پیدا کرد، به مسابقه اعزام شود.

این در حالی است که امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن سال 2023 جهان، زمستان سال گذشته با کشتی گرفتن در تورنمنت زاگرب، ملی‌پوش شدن خود را قطعی کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی