Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@00:23:58 GMT

کلاهبرداری میلیاردی یک شرکت قلابی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۷۸۹۸

کلاهبرداری میلیاردی یک شرکت قلابی در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری یکی از اعضای باند خانوادگی که با راه اندازی شرکت قلابی واردات و صادرات آهن آلات اقدام به کلاهبرداری 20 میلیاردی کرده بودند خبر داد.

 به گزارش ایران آنلاین، سرهنگ" حسین تُرکیان" اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت واردات و صادرات آهن الات از آن ها موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بلافاصله کاراگاهان پس از دریافت اظهارات شاکیان، برای بررسی دقیق تر به محل شرکت مذکور رفتند و در جریان تحقیقات بعمل آمده  مشخص شد دفتر شرکت، ملکی اجاره ای و ماهیت آن مسکونی بوده است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی اتظامی استان اصفهان گفت: متهمان با نصب تابلوی یک شرکت قلابی در آنجا فعالیت و پس از تبلیغات گسترده در زمینه صادرات و واردات آهن آلات مبالغ کلانی را از افراد به بهانه مشارکت در خریدآهن و ارائه سود به آنها دریافت و در قبال پول های دریافتی به مشتریان چک های بلامحل ارائه می کردند که در نهایت پس از کلاهبرداری محل را ترک و متواری می شوند.این مقام انتظامی با بیان اینکه گردانندگان این شرکت قلابی 3 نفر از اعضای یک خانواده بودند، رقم کلاهبرداری صورت گرفته توسط آنان را 20 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: با رصد هوشمندانه کارآگاهان یکی از اعضای این باند در منزلی واقع در یکی از مناطق حاشیه ای شهرستان اصفهان دستگیر شد.

سرهنگ تُرکیان تصریح کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد 2 نفر دیگر از اعضای این باند که با هم زوج هستند از کشور خارج شدند که در این خصوص اقدامات تخصصی در خصوص دستگیری و بازگرداندن متهمان به کشور از طریق پلیس بین الملل در حال پیگیری است . 
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خاتمه ضمن هشدار به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری ها گفت: بیشتر کلاهبرداران با ظاهری شیک، بیان رسا، ارائه مدارک قلابی و ارائه مطالب اغواگرانه افراد را به سمت خود جذب کرده و با وسوسه دریافت سود و یک شبه پولدار شدن آنها را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می کنند که در این راستا به مردم توصیه می کنیم فریب پرداخت سودهای کلان از سوی افراد را نخورده و قبل ازسرمایه گذاری در هر مؤسسه و شرکتی در خصوص ماهیت آن از مبادی قانونی استعلام گرفته و در صورت مشکوک شدن به فعالیت آنها موضوع را با مراجع ذی صلاح در میان گذاشته و یا از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان شرکت قلابی پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت هفت سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است، به مدت هفت سال متواری شده بود و به همین دلیل از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 749220

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان