Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:35:12 GMT

شهروندان بیرجندی از افزایش قیمت برنج گلایه دارند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۸۹۹۰

شهروندان بیرجندی از افزایش قیمت برنج گلایه دارند

گروه استان‌ها- درحالی برخی شهروندان بیرجندی از افزایش قیمت برنج و حبوبات از دو هفته پیش تاکنون گلایه دارند که مسئولان می‌گویند هرگونه افزایش قیمت بی ضابطه ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند ، چند سالی است شاهد مسابقه تورم در سبد خوراکی‌ها و اقلام اساسی در سطح جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقه‌ای که گویا هرکدام از اقلام تلاششان بر این است تا در افزایش قیمت و گرانی بر دیگری سبقت گیرند  نام خود را در صدر جدول قیمت‌ها ثبت کنند این روال که از سال‌های گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در دو هفته اخیر بود که با حذف ارز ترجیحی قرار شد تنها قیمت چهار قلم کالای اساسی افزایش یابد اما آنچه در سطح شهر شاهد هستیم حکایت از افزایش قیمت بیشتر اقلام دارد و تنها مربوط به چهار قلم اساسی نیست.

4 نفر از اخلالگران بازار برنج خوزستان دستگیر شدند 400 تن برنج احتکاری در استان مازندران کشف شد 600 تن اقلام خوراکی احتکار شده در ری کشف شد/ توزیع 110 هزار کیلوگرم برنج تنظیم بازاری در ری

یکی از شهروندان بیرجندی به خبرنگار ما گفت: قرار بود با حذف ارز ترجیحی تنها قیمت برخی از اقلام افزایش پیدا کند اما روز گذشته که برای خرید برنج پاکستانی مراجعه کردم قیمت هر کیسه 100 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

دیگر شهروند بیرجندی هم با تاکید بر اینکه قیمت هر کیسه برنج پاکستانی 40 هزار تومان، برنج هندی 30 هزار تومان از دو هفته پیش تاکنون افزایش قیمت داشته است افزود: علاوه بر برنج قیمت حبوبات، شامل لوبیا قرمز پنج هزار تومان، عدس، لپه و نخود هر کدام دو هزار تومان افزایش قیمت دارد.

احمدی گفت: امروز که برای خرید به بازار مراجعه کردم  قند و رب گوجه فرنگی هم افزایش قیمت پیدا کرده بود.

رئیس اتحادیه خوار و بارفروشان بیرجندی نیز به خبرنگار ما گفت: از دو هفته پیش تاکنون روند افزایش قیمتی برخی از اقلام شامل برنج، حبوبات، قند و رب گوجه فرنگی را شاهد بودیم.

شریف افزود: برنج ایرانی هر کیسه 10 کیلویی 100 هزار تومان، برنج پاکستانی 40 هزارتومان، برنج هندی 30 هزار تومان افزایش قیمت دارد.

یکی از فروشندگان برنج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: گفته می‌شود به دلیل افزایش کرایه خودرو‌های حامل برنج از چابهار، قیمت برنج نیز افزایش پیدا کرده و این یعنی تأثیر کرایه‌ها بر قیمت اقلام اساسی.

مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه گران شدن برنج یک سو استفاده از بازار است و ارتباطی با طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها ندارد گفت: نظارت‌های شدیدی در بازار وجود دارد و با افزایش جرایم و تشدید نظارت‌ها می‌توان بازار را کنترل کرد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز تاکید کرد: هر گونه افزایش قیمت بی ضابطه، ممنوع است.

علی تهوری بر ممنوعیت هر گونه افزایش قیمت بی ضابطه و بدون طی کردن فرآیندهای قانونی برای انواع کالا و خدمات تاکید کرد و افزود:در این راستا تمام اتحادیه‌های صنفی و کارخانه‌های تولیدی استان در صورت لزوم باید در چارچوب قوانین ابلاغ شده و با هماهنگی سازمان صمت، فرآیندهای قانونی را در زمینه افزایش قیمت کالا و یا خدمات خود طی کنند.

تهوری ادامه داد: هرگونه درخواست افزایش قیمت کالا و خدمات در جلسات کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط طرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به افزایش چند برابری جرائم تعزیراتی گفت: در صورت مشاهده افزایش قیمت از سوی واحدهای تولیدی و صنفی بدون اخذ مجوز، برخورد قانونی و قاطع با متخلفان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/254/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت هزار تومان دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید علی ترابی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن حضور در سازمان حمل و نقل شهرداری اشنویه با شهردار، ریاست و پرسنل این حوزه به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز ایمنی حمل و نقل بر استانداردسازی این حوزه تاکید کرد.

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید به جدیت پیگیری شود.

ترابی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید در زمینه نصب تابلوها و علائم ترافیکی اقدامات شایسته انجام دهد.

وی تصریح کرد: مشکل پایانه شهری، حمل و نقل دانش آموزان و کودکان استثنایی، مشکل ترافیک شهری از دیگر مواردی هستند که باید با جدیت پیگیری شوند.

خسرو امیر عشایری رئیس شورای اسلامی شهر اشنویه نیز در این دیدار بر مشکلات حوزه حمل و نقل و پایانه روستایی تأکید کرد و گفت: خواستار مساعدت و همکاری فرمانداری در خصوص مشکل ترافیک و معضل کمربندی که اهمیت خاصی در بهبود عبور و مرور شهری دارد، هستیم.

همچنین انور سعیدی شهردار اشنویه ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشنویه برای حضور در سازمان حمل و نقل بر اهمیت رعایت ایمنی در این حوزه تأکید و ادامه داد: تعامل و همکاری فرماندار شهرستان با مدیریت شهری در همه زمینه‌ها ملموس بوده و جای قدردانی دارد.

کد خبر 748544

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود