Web Analytics Made Easy - Statcounter


بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت در  مورد تخلف گمرک در بحث واردات شیرخشک‌های رژیمی، گفت: در شرایطی هستیم که تمام تلاش حاکمیت بر این است که شفافیت در کشور وجود داشته باشد و به ویژه در مورد واردات و صادرات، اطلاعات دقیق داشته باشیم در این رابطه واردات باید بر اساس نیاز و ثبت سفارش و نرخ‌گذاری تعیین شده توسط سازمان های ذی‌ربط و نظارت آنها در بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شیرخشک های رژیمی و برخی داروها بدون ثبت سفارش وارد شده و برخی شرکت ها این اقلام را در انبارهای گمرک دپو کردند تا پس از اینکه با کمبود شیر مواجه شدیم و قیمت شان افزایش یافت توزیع کنند؛ مسئله ای که به صورت ریشه ای باید به آن پرداخت این است که آیا برای این اقلام ثبت سفارش انجام شده و بر اساس نیاز داخلی و نرخی که معاونت غذا و دارو اعلام کرده وارد و عرضه شده‌اند؟ به طور قطع نهادهای نظارتی و سازمان غذا و دارو باید مشخص کنند که چه اتفاقی افتاده است و این کالاها با کدام ثبت سفارش وارد و با چه قیمتی عرضه شده‌اند؟

محبی تاکید کرد: به طور حتم در این رابطه باید شفاف سازی شود و مجلس در این امر در کنار نهادهای نظارتی خواهد بود تا موضوع به صورت دقیق دقیق پیگیری و مشخص شود که چه تخلفاتی رخ داده است.

محبی نجم آبادی در مورد عدم دسترسی سازمان غذا و دارو به سامانه های گمرک، تصریح کرد: مادامی که گمرک به سامانه های کشور متصل نباشد و اطلاعات ورودی و خروجی را به صورت دقیق به سازمان های مختلف منتقل نکند با مشکلاتی مواجه خواهیم بود و مسائل دارای ابهام است در این رابطه معتقدم مجلس هم باید ورود کند.

ضرورت توجه به ابهامات گمرکات در طرح شفافیت قوای سه گانه

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن یادآور شد: در گمرکات با مشکلات جدی مواجه هستیم و برخی نمایندگان در مجلس هم اعلام کردند که ابهامات زیادی در گمرک داریم و این عدم شفافیت و ابهام، مسئله بسیار مهمی است که باید بتوان ذیل طرح شفافیت قوا به آن پرداخت.

منبع: الف

کلیدواژه: ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد فاز اجرا شد

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه احداث پل روستای خورگو از توابع مرکزی بندرعباس آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هفتم اردیبهشت با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزء برنامه‌ی اصلاحی است.

 دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی درمسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.  

به گزارش ایسنا، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد