Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@17:56:29 GMT

دیده نشده‌های خرمشهر در دو نمایشگاه هنری

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۰۱۷۰

دیده نشده‌های خرمشهر در دو نمایشگاه هنری

نمایشگاه‌های «شهر آسمانی» و «نوبت ظفر» به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر در حوزه هنری انقلاب اسلامی برپا شد.

به گزارش ایران اکونومیست از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه نوبت ظفر شامل عکس‌هایی دیده نشده از گنجینه خانه عکاسان ایران و عملیات بیت المقدس امروز دوشنبه (دوم خرداد) با حضور مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، سیداحسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران، فرهاد سلیمانی عکاس پیشکسوت و جمعی از علاقه‌مندان و هنرمندان در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری افتتاح شد و تا ۲۵ خرداد برپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امروز نمایشگاه شهر آسمانی شامل آثاری از گنجینه حوزه هنری و تازه‌ترین آثار نقاشی کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، کامیار صادقی و محمد اسدی جوزانی در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد و تا ۱۱ خرداد برپاست.

معاون هنری حوزه هنری درباره رویداد شهر آسمانی و نمایشگاه نوبت ظفر گفت: به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، سعی کردیم در همه عرصه‌های هنری هنرمندان را درگیر تولید اثر برای خرمشهر کنیم.

معلمی افزود: به همین دلیل دو رویداد نمایشگاه نقاشی شهر آسمانی و نمایشگاه عکس نوبت ظفر را در تهران و محل حوزه هنری داریم، عکس‌های نوبت ظفر شامل ۳۱ فریم عکس از عکس‌های دیده نشده از خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس است.

رئیس خانه عکاسان ایران درباره این نمایشگاه اظهارداشت: در نوبت ظفر عکس‌هایی دیده نشده از عملیات بیت‌المقدس که عملیات آزادسازی خرمشهر بوده است، به نمایش گذاشته شده که بخشی از فضای عملیات و آغاز آزادسازی را در برمی‌گیرد.

باقری گفت: این عکس‌ها از ۶ استاد عکاسی؛ محمدحسین حیدری، امیرعلی جوادیان، سعید صادقی، محسن راستانی، محمد فرنود و یک عکاس گمنام است که در گنجینه خانه عکاسان ایران نگهداری می‌شوند و در این نمایشگاه برای نخستین بار به نمایش درآمدند.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره نمایشگاه شهر آسمانی اظهارداشت: وقتی مناسبت‌های سال ۱۴۰۱ را بررسی کردیم، متوجه شدیم که در بعضی از آنها واقعاً کار کمی از سوی حوزه هنری صورت گرفته است و به این نتیجه رسیدیم که هم باید کاری فاخر و درخور تولید شود تا در دل موزه انقلاب جای بگیرد و هم ظرفیت گنجینه حوزه هنری نیز آن را در بر گیرد.

شجاعی طباطبایی گفت: در کنار ساخت سه تندیس از شهدای شاخص مرتبط با آزادسازی خرمشهر، آثار نقاشی به اساتید مطرح نقاش، سفارش داده شد و خوشحالیم که آثاری فاخر از اساتید کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، کامیار صادقی و محمد اسدی جوزانی خلق شده و امروز رونمایی شدند.

 

 

وی بیان کرد: اتفاق خوبی که افتاد این بود که ما در حوزه حجم و مجسمه، دوست داشتیم برای شهیدان شاخص در خرمشهر کاری صورت بگیرد که فردا از سه تندیس شهیدان محسن وزوایی، بهنام محمدی و محمدعلی جهان‌آرا در فضای شهری خرمشهر رونمایی خواهد شد.

شجاعی طباطبایی افزود: نادر قشقایی تندیس شهیدمحمدعلی جهان‌آرا، استاد ملک دادیار گروسیان تندیس شهید محسن وزوایی و استاد قدرت‌الله معماریان نیز تندیس شهیدبهنام محمدی را خلق کرده‌اند.

وی اظهارداشت: امسال در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری یکسری اولویت‌ها را در نظر گرفتیم تا بر اساس آنها و تقویم نمایشگاهی، نیم نگاهی هم به آثار گنجینه داریم. همچنین توجه داریم که اگر کاری فاخر در رابطه با آن رویداد و رخداد صورت نگرفته یا تعداد کمی هستند، برنامه‌ریزی شده که آثاری تولید و نمایشگاهی برای آن در نظر بگیریم.

«روایت یاران»، تصویرگر جهان‌آرا شد 

کارگاه روایت یاران به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، همزمان با آزادسازی خرمشهر در مسجد جامع خرمشهر برگزار می‌شود. این کارگاه از اول خرداد برپا شده و تا سوم خرداد نیز ادامه خواهد داشت و طی مراسمی از آثاری که در این کارگاه تهیه شده، رونمایی خواهد شد.

در این کارگاه موضوع و محور، شهید محمدعلی جهان‌آرا است. هنرمندان حاضر در این کارگاه به اشکال مختلف رشادت و ایثار این شهید والامقام را تصویر می‌کنند. امید قادری بختیار سامه، منوچهر ایلیای و محسن موسوی از جمله هنرمندان نقاش خوزستانی هستند که در این کارگاه حضور دارند.

 

 

محمد حبیبی مدیر مرکز هنرهای تجسمی روایت فتح، نیز در این کارگاه به عنوان مدیر برگزارکننده حضور دارد. وی با بیان اینکه چنین کارگاه‌هایی در سراسر ایران برگزار خواهد شد تا با زبان هنر، شهدا و مفاخر این سرزمین با زبانی زیبا برای نسل جوان معرفی شود، تأکید کرد:کارگاه‌هایی نظیر روایت یاران اتفاقی است‌ که قرار است در سراسر ایران رخ دهد البته این بار تلاش می‌کنیم کارگاه‌های مورد نظرمان حتماً از هنرمندانی بهره ببریم که بومیان منطقه هستند. به عنوان مثال در کارگاه امروز هنرمندان حاضر، همگی خوزستانی هستند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: حوزه هنری انقلاب اسلامی ، نمایشگاه عکس ، سالروز فتح خرمشهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی نمایشگاه عکس سالروز فتح خرمشهر خانه عکاسان ایران مرکز هنرهای تجسمی آزادسازی خرمشهر شهر آسمانی حوزه هنری دیده نشده جهان آرا نوبت ظفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو (فیلم)
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری