Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@14:50:32 GMT

ویژگی های ضروری اداپتور ایفون جهت شارژ باتری ایفون

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۸۹۹

ویژگی های ضروری اداپتور ایفون جهت شارژ باتری ایفون

موضوع این مقاله بررسی ویژگی‌های ضروری اداپتور ایفون برای شارژ صحیح باتری این محصولات است. در ادامه به ویژگی‌های مهمی که هنگام خرید اداپتور باید به آن‌ها توجه داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمپانی اپل به تولید محصولات منحصر به فرد عادت دارد و حتی اداپتور ایفون هم به صورت اختصاصی برای محصولات این کمپانی طراحی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل مختلفی روی عملکرد باتری ایفون تأثیر دارند. زمانی که باتری با مشکل مواجه می‌شود، باید علت‌های مختلف را بررسی کرد تا با پیدا کردن علت اصلی، بتوان مشکل آن را از بین برد. گاهی اوقات طول عمر باتری به پایان رسیده و باید آن را تعویض کرد و گاهی هم مشکل به شارژر (اداپتور یا سیم) برمی‌گردد.  

موضوع این مقاله بررسی ویژگی‌های ضروری اداپتور ایفون برای شارژ صحیح باتری این محصولات است. در ادامه به ویژگی‌های مهمی که هنگام خرید اداپتور باید به آن‌ها توجه داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

 

ویژگی های ضروری اداپتور برای شارژ باتری

برخی از این ویژگی‌ها بدیهی هستند و احتمالا همین الان هم از آن‌ها اطلاع دارید، اما گاهی همین نکات ریز از قلم می‌افتد و توجه به آن‌ها را فراموش می‌کنید. مثلا یک ترفند ساده در اداپتورهای فیک این است که روی محصولات خود به جای Apple کلمه Applg را ثبت می‌کنند. اگر هنگام خرید این عبارت را دقیق بخوانید، خیلی راحت متوجه فیک بودن محصول می‌شوید، اما اکثر افراد به این موضوع دقت نمی‌کنند و فریب می‌خورند.

در ادامه درباره ویژگی‌های ضروری اداپتور ایفون که پیش از خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

1.اداپتور باید توسط کارخانه‌های اورجینال تولید شده باشد

اولین و مهم‌ترین ویژگی لوازم جانبی ایفون، اصالت آن‌هاست. محصولات فیک شاید برای مدت کوتاهی کاربردی باشند، اما در دراز مدت هم خراب می‌شوند و هزینه‌ای که برای آن‌ها صرف کرده‌اید، هدر می‌رود و هم به خود گوشی آسیب می‌رسانند.

اداپتورهای ایفون ساختار پیچیده‌ای دارند؛ به همین دلیل به جز کارخانه‌هایی که به صورت اختصاصی برای برند اپل کار می‌کنند، کارخانه دیگری از پس تولید اداپتورهای هماهنگ با باتری ایفون بر نمی‌آید. اداپتورهای فیک در جزئیات با محصولات اورجینال متفاوت هستند، اما گاهی اوقات تشخیص آن‌ها از نمونه‌های اصلی بسیار سخت می‌شود. پس بهتر است به جای دقت بالا در انتخاب محصول اورجینال، در انتخاب مرکزی که از آن خرید می‌کنید، دقت داشته باشید. در مراکز معتبر خبری از اداپتورهای فیک نیست و با خاطری آسوده می‌توانید اداپتور مناسب برای دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

2.اداپتور باید با دستگاه مورد نظر شما سازگار باشد

با وجود اینکه اداپتور مدل‌های مختلف ایفون به دستگاه‌های مختلف می‌خورد و آن‌ها را شارژ می‌کند، اما بهتر است برای هر دستگاه از اداپتور مخصوص به خودش استفاده کنید. ایفون بر هر محصول اداپتوری سازگار و اختصاصی با ولتاژ مناسب طراحی می‌کند. استفاده از محصولات اختصاصی برای شارژ باتری، طول عمر آن را افزایش می‌دهد. پس در هنگام خرید مطمئن شوید اداپتوری که انتخاب کرده‌اید، با ایفون شما هماهنگ است.

3.ولتاژ اداپتور باید با جریان برق مورد نظر شما سازگار باشد

مهم‌ترین علت اهمیت سازگاری اداپتور با ایفون، ولتاژ خروجی آن است. ولتاژ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اداپتور برای دستگاه‌های مختلف محسوب می‌شود. اداپتورهای متداول در بازار برای ولتاژ برق شهری و جریان متناوب آن طراحی شده‌اند. در صورتی که قصد دارید در منطقه صنعتی که جریان برق مستقیم یا برق متناوب با ولتاژ بالاتر دارد، گوشی ایفون خود را شارژ کنید، باید اداپتور مخصوص خریداری کنید.

البته در مناطق صنعتی معمولا برای دستگاه‌های ضعیف‌تر، جریان برق متناوب با ولتاژ حدود ۲۳۰ ولت هم وجود دارد. در نتیجه ایفون‌دارها می‌توانند از این جریان برای شارژ دستگاهشان استفاده کنند. تنها نکته مهم این است که به اشتباهی آدپتور را به پریزهای جریان مستقیم وصل نکنند تا به دستگاه و باتری آن آسیب وارد نشود.

4.اداپتور باید به صورت اختصاصی برای محصولات ایفون طراحی و تولید شده باشد

محصولات ایفون همیشه تافته جدا بافته بازار بوده‌اند و لوازم جانبی مخصوص به خودشان را دارند. در برندهای دیگر چنین مشکلی وجود ندارد؛ مثلا شما می‌توانید یک گوشی سامسونگ را با شارژر مناسب از برند شیائومی شارژ کنید (البته بهتر است این کار را انجام ندهید)، اما ایفون باید اداپتور و کابل ایفون مخصوص به خودش را داشته باشد. استفاده از اداپتور برندهای دیگر برای ایفون یا گوشی را شارژ نمی‌کند یا بعد از مدت کوتاهی به باتری ایفون آسیب می‌رساند.

5.سلامت فیزیکی اداپتور در شارژدهی اهمیت بسیاری دارد

اداپتورهای نو معمولا از نظر فیزیکی کاملا سالم هستند و این ویژگی بیشتر به اداپتورهایی که در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنید،‌ برمی‌گردد. گاهی اوقات تغییرات اداپتور در ظاهر آن مشهود است، مثلا ممکن است در اثر ضربه شکسته باشد یا در اثر قرار گرفتن در معرض دمای زیاد (مثل تابش مستقیم نور خورشید در ماشین)، رنگ آن تغییر کند. توجه به این علامت‌ها و تعویض به موقع اداپتور ایفون نقش مهمی در سلامت باتری ایفا می‌کند.

گاهی اوقات آسیب فیزیکی اداپتور در ظاهر آن مشهود نیست؛ در این صورت سیستم داخلی محصول آسیب دیده است. برای اطمینان از این مورد، بهتر است پیش از تعویض باتری، گوشی را با اداپتور سازگار دیگری شارژ کنید. در صورتی که مشکل حل شد، مشکل از اداپتور است و باید تعویض شود، اما اگر مشکل همچنان وجود داشت،‌ باید اقدامات دیگری مانند تعویض باتری انجام دهید.

چگونه از ویژگی‌ها و سلامت اداپتور مطمئن باشیم؟

نکات تشخیص اداپتور فیک جزئی هستند و در برخی موارد کمپانی‌های تولید کننده اداپتورهای فیک به اندازه‌ای در ظرافت محصولات خود دقت دارند که از نظر ظاهری کاملا شبیه به محصولات اورجینال می‌شود و تشخیص آن‌ها برای افرادی که به صورت تخصصی در زمینه لوازم جانبی محصولات اپل کار نمی‌کنند، دشوار است.

بهترین روش برای اطمینان از خرید نسخه اورجینال اداپتور ایفون، انتخاب یک فروشگاه معتبر است. فروشگاه‌های معتبر انواع محصولات ایفون را با کیفیت اورجینال عرضه می‌کنند. البته پیدا کردن این فروشگاه‌ها هم کاری چالش برانگیز است، اما خرید اینترنتی این مشکل را حل کرده. مجموعه آی باتری به صورت تخصصی در زمینه فروش لوازم جانبی محصولات اپل فعالیت می‌کند و امکان ارسال همه تجهیزات اورجینال به سراسر کشور را فراهم کرده است.

اهمیت سلامت باتری ایفون در شارژ شدن دستگاه

اگر ایفون یا آیپد شما به درستی شارژ نمی‌شود، باید موارد مختلفی را بررسی کنید تا علت اصلی مشکل پیدا شود. گاهی اوقات مشکل از باتری ایفون است و به اداپتور برنمی‌گردد. معمولا باتری محصولات اپل بعد از ۵۰۰ بار شارژ کردن، کارایی خود را از دست می‌دهند و باید جایگزین شوند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سلامت اداپتور ایفون، باتری ایفون و سیم شارژر ایفون به یکدیگر وابسته است. اگر یکی از این موارد خراب باشد، به سایر قسمت‌های سیستم شارژ و برق رسانی گوشی یا تبلت آسیب می‌رساند. دقت در خرید لوازم جانبی و باتری سالم و اورجینال به خصوص برای ایفون و آیپد اهمیت بسیاری دارد.

کلام آخر

در این مقاله اطلاعاتی درباره تشخیص اداپتور مناسب برای شارژ باتری ایفون به دست آوردید. اکنون می‌دانید یک اداپتور اورجینال و مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد و هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه داشته باشید. مجموعه آی باتری به آدرس iphone-battery.ir علاوه بر فروش محصولات اورجینال، اطلاعات کاربردی درباره ایفون را هم به کاربران ارائه می‌دهد. با آی باتری یاد می‌گیرید چطور از تلفن همراهتان مراقبت کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: توجه داشته باشید لوازم جانبی باتری ایفون شارژ باتری گاهی اوقات هنگام خرید باید به آن برای شارژ ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

ضربان‌ساز‌ها دستگاه‌های الکترونیکی در دنیای پزشکی هستند که اطمینان حاصل می‌کنند قلب کاربر به شکل نرمال کار می‌کند. اگر ریتم قلب ضعیف شود، ضربان‌ساز با افزایش جریان الکتریکی موجب می‌شود تا قلب به ریتم اصلی خود بازگردد. هر زمان که لازم باشد، ضربان‌ساز تلاش می‌کند و در صورت لزوم پالس‌های سریع‌تری را ارائه می‌دهد تا فرد زندگی نرمالی را تجربه کند. ضربان‌ساز برای ایجاد پالس به برق نیاز داشته و این انرژی از طریق یک خازن تامین می‌شود که باید سریع شارژ و تخلیه شود. این انرژی الکتریکی باید به اندازه کافی باشد تا برای تنظیم مجدد قلب مناسب باشد.

مین دوک نگوین و همکارانش برای بهبود ذخیره‌سازی انرژی، روی طراحی جدیدی برای خازن‌ها کار می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند میزان انرژی از دست رفته بعد از هر بار شارژ/دشارژ را کم کنند و تعداد دفعاتی که خازن با اطمینان شارژ یا تخلیه می‌شود را افزایش دهند.

مین دوک نگوین می‌گوید: «ضربان‌ساز باید با ضربان قلب شما همگام باشد، بنابراین باید بتواند تا میلیارد‌ها بار شارژ و تخلیه شود. در غیر این صورت، شما باید هر چند ماه یکبار ضربان‌ساز را تعویض کنید.»

نگوین و تیمش روی نوعی خازن کار می‌کنند که از چندین لایه نازک از مواد مختلف استفاده می‌کند. آن‌ها با افزودن لایه‌ها توانستند راندمان را به بیش از ۹۰ ٪ افزایش دهند. این بدان معنی است که کمتر از ۱۰ ٪ از بار الکتریکی مورد استفاده برای شارژ را از دست می‌رود. این طراحی جدید دو برابرکمتر از طراحی‌های قدیمی انرژی از دست می‌دهد. این دستگاه در محدوده دمایی گسترده ۲۵ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد کار می‌کند و می‌تواند تا ۱۰ میلیارد بار شارژ و تخلیه کند. در واقع این دستگاه می‌تواند تا ۳۰۰ سال عمر کند.

نتایج یافته‌های آن‌ها در قالب مقاله‌ای با عنوان “Towards Design Rules for Multilayer Ferroelectric Energy Storage Capacitors – A Study Based on Lead-Free and Relaxor-Ferroelectric/Paraelectric Multilayer Devices” در نشریه Advanced Materials به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)