Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:20:25 GMT

حادثه پلاسکو امروز در آبادان تکرار شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۲۲۱۶

حادثه پلاسکو امروز در آبادان تکرار شد

در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه خبر ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در بخش مرکزی شهرستان آبادان به آتش نشانی و اورژانس اعلام شد.متروپل شامل دو برج ۱۰ طبقه است که توسط دو پل شیشه ای به یکدیگر متصل هستند و سال ۱۳۹۸ توسط استاندار وقت خوزستان به بهره برداری  رسیدند؛ ساختمان طبقه اداری_ تجاری آن پیشتر به بهره برداری کامل رسیده بود، اما ساختمان ۱۰ طبقه اصلی که امروز دچار حادثه شد، علیرغم اینکه هنوز تکمیل و افتتاح نشده بود تنها برخی واحد های آن مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشداری های پیش از وقوع حادثه

از ابتدای کلنگ زنی برج های دوقلوی آبادان، حواشی ساخت آنها بر سر زبان ها افتاد؛ ساخت دو برج مرتفع در چهار راه اصلی یکی از خیابان های کم عرض و پر تردد شهر احتمال چنین حوادثی را از همان ابتدا به دنبال داشت.

شهروندان آبادانی پیش تر و بارها در فضای مجازی نسبت به مرتفع بودن این ساختمان با توجه به فقدان تجهیزاتی مانند بالابر آتش نشانی برای شرایط اضطراری هشدار داده بودند.

 

 

ساخت و ساز غیر اصولی این ساختمان ها نیز نگرانی ها را دوچندان کرده بود، از نبود پله اضطراری تا بهره برداری از ساختمان پیش از افتتاح آن.

حالا پس از ریزش ساختمان که علت آن هنوز مشخص نشده، کاربران فضای مجازی با یادآوری هشداری مذکور به این حادثه واکنش نشان دادند.

شروع ریزش ساختمان

بنابر گزارش فرماندار آبادان، آخرین آمار اعلامی از تلفات جانی این حادثه شش فوتی و بیش از سی مجروح بوده‌است.

آمارهای متفاوتی در مورد مفقود شدگان وجود دارد اما اکثر این آمارها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن بوده است.

فعالان مجازی ساخت و ساز غیر اصولی و ضعف نظارتی را از علل این حادثه عنوان کردند.

آن‌ها همچنین از ریزش ساختمان  پیش از تکمیل و افتتاح ابراز تاسف کردند و آن را ناکارآمدی مسئولان خواندند.

کاربران فضای مجازی خواستار بررسی علت حادثه و برخورد با مسببان ریزش ساختمان متروپل شدند که در این راستا دادستان ویژه آبادان، حمید مرانی پورحکم بازداشت مالک ساختمان متروپل را صادر کرده است.

آخرین خبرها محل حادثه

موقعیت قرارگیری این ساختمان در یک خیابان کم عرض، کمبود امکانات امداد رسانی و ازدحام جمعیت در اطراف محل حادثه فرآيند آواربرداری و امدادرسانی را با چالش مواجه کرده است.

در این شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان، به سراسر بیمارستان های منطقه اعلام آماده باش کرده و۲۶دستگاه آمبولانس، ۲بالگرد، ۲دستگاه اتوبوس آمبولانس از آبادان و خرمشهر و شادگان و اهواز به محل حادثه اعزام شدند.

خانواده مفقودشدگان زیر آوار، در اطراف محل ریزش ساختمان تجمع کرده و در انتظار مفقودین خود هستند که برای یافتن آنها سگ های زنده یاب نیز به کار گرفته شدند.

رئیس جمهور که در سفر به عمان هستند به معاون اول خود دستور پیگیری دادند همچنین وزیر کشور خواستار رسیدگی جدی از استاندار خوزستان شد.

شهردار تهران نیز برای امداد رسانی اعلام آمادگی کرده است.

در راستای همدردی با مردم آبادان و داغدیدگان این حادثه، سرپرست شهرداری خرمشهر نیز از لغو برنامه سوم خرداد در این شهرستان خبرداد.

گزارش از راضیه حمید

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریزش ساختمان ریزش ساختمان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، نوزدهم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و بیست و هشتم آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۳ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۱ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۱ دقیقه است.
اذان صبح فردا دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۵ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • موعود شمخانی کیست؟
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری