Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@14:55:20 GMT

میزان مصرف برق اوج گرفت /پایش مصرف ادارات جدی شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۲۴۷۷

بر اساس اعلام مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران، میزان انرژی دریافتی برون مرزی(واردات برق) حدود ۴۸۰ مگاوات و میزان مصرف برق صنایع ۵۰۰۰ مگاوات گزارش شده است. طبق این گزارش، با توجه به اوج گیری میزان مصرف برق، "پایش مصرف ادارات" با هدف اطمینان از تامین برق مطمئن و پایدار، با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسرنوجوان سر خودش را با اره برقی قطع کرد

این گزارش حاکی است، با توجه به افزایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور، رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ گزارش شده و تنظیم درجه وسایل سرمایش روی ۲۵ درجه امری بسیار مهم و کمک کننده برای تامین برق هموطنان خواهد بود.

طرح ملی «کاهش مصرف برق» ابلاغ شد

این گزارش در حالی منتشر شده که  امروز وزیر نیرو مصوبه طرح ملی «کاهش مصرف انرژی الکتریکی»، ضوابط تشویق و اعطای پاداش کاهش مصرف به مشترکان برق را ابلاغ کرد .

در مصوبه ابلاغی علی‌اکبر محرابیان آمده است: به منظور ایجاد امکان اعمال مشوق‌های مدیریت مصرف و با هدف تسهیل تامین برق به ویژه در اوقات اوج مصرف و همچنین افزایش مشارکت مشترکان شبکه برق کشور در تحقق این هدف از ابتدای ماه‌های گرم سال جاری، شرکت توانیر (از طریق شرکت‌های تابعه و وابسته) مکلف است امکان مشارکت مشترکان خانگی و سایر مصارف را در طرح ملی «کاهش مصرف انرژی الکتریکی» به ویژه از طریق سامانه‌های ارتباطی نظیر «برق من» فراهم کند.

اهمیت ضریب بار برای کاهش هزینه تولید برق+نمودار

برنامه‌ریزی برای عبور از تابستان بدون محدودیت‌ برقی

همچنین طبق اعلام سخنگوی صنعت برق  از هفته گذشته ۹ درصد به مصرف برق کشور اضافه شده یعنی عددی حدود ۴۵۰۰ مگاوات نیاز مصرف برق کشور افزایش داشته است اما با این حال در شرایط فعلی شرایط مساعد است.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به نیروگاه‌هایی که در مدار تولید قرار گرفته‌اند و تعمیراتی که زودتر انجام شده، وضعیت تامین برق حرارتی نیز بهتر از قبل است، اظهار کرد: علیرغم اینکه امسال به دلیل خشکسالی با کاهش پنج درصدی ذخایر آبی نسبت به سال گذشته مواجهیم، تعمیرات نیروگاه‌های برقابی به صورت ۱۰۰ درصد اتمام یافته و همه واحدها آماده تولید هستند.

وی در پاسخ به اینکه احتمال انتشار جداول خاموشی برای تابستان وجود دارد توضیح داد: تمام برنامه‌ریزی‌ها به این شکل است که امسال را با حداقل محدودیت‌ها پشت سر بگذاریم و بر اساس تدابیری که پیش‌بینی شده، علاوه بر ارتقاء وضعیت تولید نیروگاه‌های موجود، نیروگاه‌های جدیدالاحداث هم در مدار تولید قرار خواهند گرفت که ظرفیت آن‌ها بسیار خوب است.

مرگ دلخراش 3 مامور اداره برق پایتخت +جزییات

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بحران آب صرفه جویی در مصرف برق تامین برق کاهش مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم