Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین دور از جام جهانی تیراندازی در سال ۲۰۲۲ در سه ماده تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی از ۶ تا ۱۷ خرداد به میزبانی باکو در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سومین دور از جام جهانی تیراندازی در سال 2022 در سه ماده تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی از 6 تا 17 خرداد به میزبانی باکو در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و ایران با ترکیب 22 تیرانداز در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب در اعزام تیراندازان، غیبت تیم اسکیت در مسابقات است. گفته می‌شود دلیل عدم اعزام تیراندازان در این ماده حضور سرمربی اهل ارمنستان در تیم ملی ایران است. با توجه به اختلافات سیاسی بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان امکان سفر و ورود اتباع این آذربایجان و ارمنستان به خاک یکدیگر وجود ندارد. از همین رو سرمربی تیم اسکیت ایران نمی‌توانست همراه شاگردانش اعزام شود و در نهایت تیراندازان این ماده نیز راهی باکو نمی‌شوند.

برخی از تیراندازان در اهداف پروازی و در ماده اسکیت طی تماس با خبرنگار تسنیم انتقاد خود را نسبت به این تصمیم اعلام‌کردند و گلایه داشتند که چرا فدراسیون آنها را همراه با یک مربی به مسابقات اعزام نکرده است. خبرنگار تصمیم این موضوع را از مهدی مبینی، دبیر فدراسیون تیراندازی پیگیری کرد.

مهدی مبینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، از اعزام 22 تیرانداز در سه رشته تفنگ، تپانچه و‌تراپ به جام جهانی تیراندازی در باکو خبر داد و اظهار داشت: برای حضور در سومین مرحله جام جهانی تیراندازی در جمهوری آذربایجان در رشته تفنگ 5 تیرانداز خانم و 4 تیرانداز مرد، در تپانچه 4 تیرانداز زن و 4 تیراندازی مرد و در تراپ نیز 5 تیرانداز اعزام می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیراندازان در رشته اسکیت به آذربایجان اعزام نمی‌شوند و آیا دلیل آن حضور سرمربی ارمنستانی در تیم ملی ایران و‌اختلاف دو کشور آذربایجان و ارمنستان و ممنوعیت سفر اتباع این دو کشور است، گفت:  اسکیت و تراپ هر دو خوب هستند چون تیراندازان خوبی در این رشته‌ها داریم. در خصوص اعزام‌ تراپ به آذربایجان از قبل توسط کمیته فنی تصمیم گیری شده است. همچنین قرار شد تیراندازان در رشته اسکیت به بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه اعزام شوند. این مسئله و تصمیم‌گیری در مورد آن کاملا تخصصی است.

دبیر فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: اعزام این تعداد تیرانداز به جام جهانی اتفاق خوبی است که در این سال‌ها کمتر شاهد آن بودیم. اعزام 22 تیرانداز هزینه زیادی دارد اما فدراسیون شرایط اعزام را فراهم کرد. باید این حضور این تعداد نفرات را در آذربایجان به فال نیک گرفت.

وی در خصوص تعداد تیراندازان اعزامی در اهداف پروازی به بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: ما در اهداف پروازی برای حضور در قونیه 5 سهمیه زنان و 5 سهمیه مردان داریم. در جلساتی که با کمیته ملی المپیک داشتیم اعلام کردند که در بحث اعزام موضوع مدال‌آوری اهمیت زیادی دارد. هنوز تصمیم نهایی در مورد تعداد نفرات اعزامی گرفته نشده است. بحث مدال‌آوری مهم است و باید ببینیم چند مدال می‌توانیم در قونیه بگیریم. ما دنبال این نیستیم که مانع رشد ورزشکار  شویم به خصوص در اهداف پروازی.

به گزارش خبرنگار تسنیم، امیرحسین آقازاده، محمدمجید اقبالیان، سید حسن یگانه، شیوا فرحپور و مرضیه پرورش نیا در بخش تراپ، فاطمه امینی، هادی قره‌باغی، امیرمحمد نکونام، محمدامین رهسپار، مهیار صداقت، آرمینا صادقیان، فاطمه کبیری، فاطمه کرم زاده و نجمه خدمتی در بخش تفنگ و مهدیسا برزگر، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت اللهی، زینب طوماری، محمدرسول عفتی، جواد فروغی، وحید گلخندان، و سجاد پورحسینی در بخش تپانچه اسامی تیراندازان اعزامی به این مسابقات است.

موسوی پس از استعفا: شرایط ادامه همکاری فراهم نبود/ امیدوارم با نبودن من تیراندازی به اهداف خود برسدقربانی: کاروانی 32 نفره به جام جهانی تیراندازی اعزام می‌شود/ دنبال اردوی هانوفر برای تهیه فشنگ هستیم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیراندازی تیراندازی جام جهانی تیراندازی اهداف پروازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی چهارشنبه هفته گذشته در سن پترزبورگ برگزار شد که دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در آن شرکت و سخنرانی داشت.

به گزارش ایسنا، در این اجلاس دبیران شورای امنیت ملی ، مشاوران امنیت ملی، معاونان نخست وزیر، روسای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی بیش از یکصد کشور جهان حضور داشتند.

موضوعاتی از جمله مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، مهاجرت‌های غیرقانونی و موضوعات دفاعی غیر نظامی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین چهار نشست با عناوین "تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی ( تهدیدها و فرصت ها)"، "حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی"، "همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی" و "مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی" برگزار شد.

درحاشیه این اجلاس نیز نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی، فناوری‌های پیشرفته، امنیت اطلاعات و مقابله با چالش های جدید و انرژی هسته‌ای برگزار شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان  که بنا به دعوت نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه به سن‌پترزبورگ سفر کرده بود، علاوه بر شرکت در اجلاس فوق، با همتایان خود از روسیه، چین، برزیل، عراق و افریقای جنوبی دیدار کرد.

در جریان دیدار احمدیان با پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه علاوه بر بررسی مسائل دو جانبه، دو طرف تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه روابط  را امضا کردند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط فعلی منطقه و وجود برخی تنش‌ها، به ویژه پس از آنکه ایران توانست با عملیات وعده صادق به تهاجم اسرائیل به سفارتخانه کشورمان در دمشق پاسخ دهد،‌ حضور و سخنرانی احمدیان در اجلاس سن پترزبورگ و بیان مواضع ایران و تشریح جزئیات و دستاوردهای این پاسخ تنبیهی برای شرکت‌کنندگان قابل توجه بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بخشی از سخنرانی‌اش در اجلاس بریکس، یکی از مهمترین چالش‌های امنیتی در عرصه بین‌المللی را امنیت اطلاعات خصوصاً در فضای سایبری دانست که حل این چالش نیازمند همکاری و مشارکت جمعی کشورهاست.

وی با اشاره به دو تهدید بزرگ «تهدید نرم» و «تهدید نیمه سخت» اظهار کرد: امنیت اطلاعات آنگونه که در نگاه ساده‌انگارانه تصور می‌شود صرفاً به معنای حفاظت از اطلاعات، داده‌ها و ارتباطات نیست، بلکه در نگاهی فراگیر ایجاد سپر دفاعی و امنیتی در برابر «برده‌سازی مدرن» از انسان‌ها و جوامع با حذف هویت انسانی و ملی آنان از طریق ترویج فردگرایی افراطی و ایجاد شکاف بین نسلی و گسستن پیوندهای اجتماعی است.

احمدیان گفت: امنیت فردی، اجتماعی و حاکمیت ملی کشورها به سرعت در معرض دو تهدید نیمه سخت به معنای تصرف سکوها، سیستم‌ها و سازوکارهای جهانی و همچنین، در معرض تهدید نرم به معنای تصرف افکار و علائق و اقناع انسان‌ها برابر امیال نظام سلطه جهانی است. فقدان قوانین عادلانه بین‌المللی در این حوزه موجب شده تا دولت آمریکا با در اختیار داشتن مدیریت جهانی اینترنت و توسعه سکوهای اینترنتی، فضای سایبر بین‌المللی را قلمرو حاکمیتی خود بداند و بر حکمرانی کشورهای مختلف به ویژه در حوزه امنیت ملی آنها اعمال نفوذ کند.

احمدیان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که سال‌ها قربانی حملات سایبری متعدد از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین  به برخی از کشورها که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری و یا خرید و نصب سخت افزارها و نرم افزارهای رژیم صهیونیستی را داده‌اند، هشدار داد و گفت: رژیمی که با نسل کشی فلسطینی‌ها و کودک کشی و زن کشی و جنایات متعدد علیه بشریت در غزه ماهیت خود را بر همگان آشکار ساخت صلاحیت ورود به این عرصه مهم را ندارد. کشورها باید مطمئن باشند که با گشودن مرزهای خود برای این رژیم، زیرساخت بزرگی برای تهدید امنیتی خود ایجاد کرده‌اند که جاسوسی از مردم و مقام‌های کشورهایشان بخش بسیار کوچکی از این خطر است.


به گفته احمدیان، مشکل بزرگتر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود.

احمدیان توصیه کرد که در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا و غرب، سازمان‌های منطقه‌ای همچون شانگهای و بریکس باید تلاش کنند تا در عرصه امنیت اطلاعات همکاری‌های خود را گسترش داده و ابزارها، نهادها و ساختارهای جدید را خلق کنند تا در برابر این دو نوع تهدید بی دفاع نباشند و در این رابطه یک بسته پیشنهادی در پنج محور ارائه کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • تیراندازی اهداف پروازی قطر؛ پرورش‌نیا رکورد تراپ بانوان را شکست
  • هلیا اسدیان طلا گرفت/ زهرا جلیلی به مدال برنز رسید