Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، سیداحسان خاندوزی صبح امروز(سه شنبه) در جریان رسیدگی به دومین گزارش  کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و  نظارت بر اصل ۴۴ در مورد ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست های کلی  اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و تاکید ایشان بر  توجه مسئولین بر جدی گرفتن موضوع ایجاد پنجره واحد برای اخذ مجوزها و آزاد سازی دریافت مجوزهای اشتغال گفت: در این راستا در اسفند ماه سال قبل در مورد اجرای قانون مصوب مجلس موفق شدیم گام نخست را با حضور رئیس جمهوری آغاز کنیم و گزارش این گام نیز در نخستین جلسات پس از تعطیلات نوروز به نمایندگان محترم مجلس ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اهم تکلیف قانونی دستگاهها درباره مجوزهای کسب و کار عبارتند از شفافیت و سهل کردن شرایط  اعطای مجوزها، الکترونیکی و غیر حضوری شدن فرایند صدور مجوزها، ثبت محور کردن مجوزها، انجام استعلامات مورد نیاز و اتصال همه دستگاهها به درگاه ملی مجوزها؛ در اجرای این تکالیف قانونی ۱۷ فاز از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی در نظر گرفته شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: مساله مهم این است که امروز درگاه ملی مجوزها به یکی از مراجع تولید اطلاعات، داده و ثبت شکایت ها و تخلفات تبدیل شده است؛ این درگاه این امکان را به ما می دهد که بتوانیم درباره تقاضاهای مجوزها و عملکرد دستگاهها گزارش های دقیق ارائه کنیم.

خاندوزی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاههای متصل به درگاه صدور مجوزها پرداخت و گفت: طی ۵۵ روز نخست فعال سازی این درگاه، ۶۱ هزار و  ۹۴۰ درخواست مجوز  ثبت شد که  از این تعداد بیشترین سهم به مشاغل خانگی وزارت تعاون، تعلق دارد؛ ۳۴  هزار درخواست مجوز در حوزه مشاغل خانگی ثبت شده که از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار مجوز صادر و تعدادی نیز در مرحله صدور است.

وی با بیان این که دستگاههای مختلف در صدور مجوزها تاخیرهایی دارند، ادامه داد: وزارت ورزش ۷ درصد، سازمان ملی استاندارد ۲ درصد، سازمان محیط زیست و سازمان نظام مهندسی کشاورزی ۳ درصد در صدور مجوزهایشان تاخیر دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: از مجموع حدود ۶۲ هزار مجوز درخواستی، ۳ درصد از درخواستها بعد از مدتی به دلیل  انصراف متقاضیان کنار گذاشته شده اند. ۲۰ درصد از مجموع درخواست ها نیز در این ایام صادر شده و از  روی میز سیاستگذار کنار گذاشته شده است، اما ۶۱ درصد از متقاضیان همچنان در  مرحله تکمیل مدارک هستند که این یعنی هنوز این فرهنگ عمومی برای بارگذاری کامل اسناد و مدارک در دستگاهها و جامعه ما جا نیفتاده است.

خاندوزی افزود: ۱۳ درصد از مجموع درخواستهای ثبت شده در درگاه ملی مجوزها در انتظار تایید دستگاه اجرایی هستند و حدود ۶ درصد از دستگاهها نیز مرتکب تخلف شده و  در صدور مجوزها تاخیر کرده اند.

وی در  پایان گفت: وزارتخانه های بهداشت و فرهنگ و همچنین بانک مرکزی عقب افتادگی های جدی  در درگاه ملی صدور مجوزها دارند اما سایر دستگاهها در این زمینه تلاش خوبی از خود نشان دادند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: صحن علنی مجلس وزیر امور اقتصادی دارایی صدور مجوزها درگاه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در گزارش 9 ماهه میاندوره ای سال 1402 بانک ملت که در کدال منتشر شده است جریان خالص ورود نقد حاصل از سرمایه گذاری ها را نسبت به دوره مشابه سال قبل آن کاهش 469 درصد را نشان می دهد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IxB

دیگر خبرها

  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود