Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جهاد دانشگاهی در مراسم معرفی روابط عمومی‌های برتر این نهاد تاکید کرد: روابط عمومی تلاش بسیار خوبی برای معرفی تخصصی دستاورد‌های جهاددانشگاهی انجام داده است که جای تشکر دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم پاسداشت فعالیت روابط عمومی جهاددانشگاهی و تقدیر از روابط عمومی‌های برتر این نهاد عصر امروز (۲ خرداد ماه ۱۴۰۱) با حضور حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و معاونان این نهاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حمیدرضا طیبی در این مراسم اظهار کرد: در دوره مسئولیت ابوالقاسم رئیسی به عنوان مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی و همکارانشان در این اداره کل جایگاه و اهمیت روابط عمومی به خوبی نشان داده شد.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید به اینکه روابط عمومی این نهاد با فعالیت‌های خوب خود نشان داد که اقدامات ارزشمندی می‌تواند انجام دهد گفت: روابط عمومی تلاش بسیار خوبی برای معرفی تخصصی دستاورد‌های جهاددانشگاهی، استاندارد سازی فعالیت‌ها، برندسازی سازمان و تدوین هویت بصری و اطلاع رسانی درست انجام داده است که جای تشکر دارد.

طیبی با اشاره به استفاده خوب روابط عمومی از تمامی ظرفیت‌های موجود در این نهاد ادامه داد: روابط عمومی جهاددانشگاهی همواره مشاور خوبی برای رییس و معاونان این نهاد در امور تخصصی است و از این جهت در کشور جز سازمان‌هایی به شمار می‌رویم که روابط عمومی خوبی دارد و کار‌هایی خوبی در این بخش انجام شده است.

ارتقای جایگاه روابط جهاددانشگاهی در چند سال‌های اخیر

در ادامه محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در سخنانی اظهار کرد: چندسالی است که روابط عمومی تلاش کرده و توانسته در تراز جهاددانشگاهی که یک نهاد دانش بنیان است فعالیت کند و از یک بخش سنتی به عنوان نیاز اساسی سازمان جایگاه خود را پیدا کند.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با بیان این که در حال حاضر روابط عمومی هم در ستاد و هم در واحد‌ها به ارزش و جایگاه خود رسیده است، گفت: در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های جهاددانشگاهی که دی ماه سال گذشته برگزار شد این موضوع بیشتر خود را به منصه ظهور گذاشت و مشخص شد همان گونه که کار فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و ... یک کار تخصصی است، اگر به روابط عمومی هم درست پرداخته شود می‌تواند تاثیرات خود را داشته باشد.


تلاش برای توسعه ارتباطات رسانه‌ای فراتر از رسانه‌های جریان اصلی

همچنین ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی نیز در رابطه با انتخاب روابط عمومی‌های برتر این نهاد اظهار کرد: طی سال و براساس ارزیابی‌هایی که در حوزه‌های مختلف در زمینه ارتباطات رسانه ای، ارتباطات با مخاطبان، تبلیغات و انتشارات و فضای مجازی انجام می‌شود و همچنین درنظر گرفتن شاخص‌های مشخص شده، براساس امتیازی که واحد‌ها کسب می‌کنند روابط عمومی‌های برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر سعی کردیم برگزاری این مراسم تدوام داشته باشد و روابط عمومی‌های برتر را معرفی کنیم گفت: در سال ۱۴۰۰ کار سنگینی بر عهده روابط عمومی‌ها در جهاددانشگاهی بود و اقدامات مشترک زیادی داشتیم که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد که در آن دستاورد‌های چهل ساله این نهاد توسط روابط عمومی در کنار دیگر حوزه‌ها به خوبی به نمایش گذاشته شد.

رئیسی با بیان این که سال ۱۴۰۰ در حوزه‌های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فرهنگی، فرهنگی و ... شاهد انجام تفاهم نامه، برنامه‌ها و رویداد‌های زیادی بودیم که اجرای بخش زیادی از آن بر عهده روابط عمومی قرار داشت، گفت: علی رغم بحث کرونا با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در معاونت‌های مختلف سال پر خبری داشتیم که با رصد این فعالیت ۶ روابط عمومی به عنوان برتر انتخاب و معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ توسعه ارتباطات رسانه‌ای فراتر از رسانه‌های جریان اصلی و تعامل با سایت‌های خبری و صفحات تاثیر گذار در صفحات مجازی جز اهداف اصلی قرار گرفت ادامه داد: با تعامل همکاران در واحد‌های سازمانی و راهبری همکاران در اداره کل روابط عمومی جهاددانشگاهی به بخش عمده‌ای از این هدف رسیدیم.

مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی اظهار کرد: افزایش روایت‌های تصویری و تولیدات بصری از فعالیت‌ها و دستاورد‌ها و رویداد‌ها یکی از هدف گذاری‌های این اداره کل بود که با مراجعه به صفحات آپارات و سایر بخش‌ها در صفحات مجازی، سایت و ... قابل مشاهده است.

رئیسی با اشاره به این که گسترش ارتباطات درون سازمانی و همکاری و کمک به حوزه‌های مختلف، دیگر هدف روابط عمومی جهاددانشگاهی بود که سعی شد تمام کمک خود را به معاونت‌های این نهاد داشته باشیم، گفت: برگزاری نشست امروز با حضور رییس و معاونان جهاددانشگاهی، اعتمادی است که دوستان ایجاد کرده اند و در حال حاضر همکاران روابط عمومی در تمامی واحد‌ها به عنوان یک مشاور به دیگر بخش‌ها کمک می‌کنند که از این اعتماد دو طرفه و کمک دوستان خوشحال و خرسند هستیم.

وی با بیان اینکه رصد مستمر فضای مجازی و رسانه ای، تحلیل و تولید محتوا به موقع پس از هر رویداد و انتشار آن کار بسیار مهمی بود که به خوبی شکل گرفت ادامه داد: همچنین توانستیم با کمک رییس جهاددانشگاهی امکانات سخت افزاری در حوزه تجهیزات سمعی و بصری را بهبود بخشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه همچنین مساعدت لازم برای ارتقای تحصیلات آکادمیک اعضا اداره کل روابط عمومی را داشتیم گفت: امروز در جایگاهی هستیم که در کل کشور بیش از ۷۰ درصد از همکاران در حوزه‌های ارتباطی و رشته‌های مرتبط، دارای تحصیلات تکمیلی هستند و در کل روابط عمومی بیش از ۹۰ درصد همکاران در حوزه‌های کاری خود تحصیلات عالیه دارند.

مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی در رابطه با دیگر تلاش‌های این اداره کل اظهار کرد: زمان انتظار برای پاسخگویی به سوالات، ابهامات، انتقادات مخاطبان از کانال‌های مختلفی که در این چند سال ایجاد شد (سایت، کانال و پیامک) کاهش یافت و مطالب به بخش مربوطه ارجاع داده شده و پیگیری لازم در کمترین زمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که با تلاش همکاران تثبیت فرایند ارزیابی روابط عمومی در واحد‌های سازمانی شکل گرفت افزود: تثبیت هویت بصری در امور تبلیغی و در ادامه آن آرایش و آراسته شدن فضا برای اجرای برنامه‌ها دیگری کاری است که انجام شده و برای دیدن آن در مراسم‌ها برای ما خوشحال کننده است.

تهیه اپلیکیشن «۵۹» برای ارایه خدمات جامع جهاددانشگاهی

رئیسی اظهار کرد: فراوری داده و ارایه آن به متقاضیان یکی دیگر از کار‌ها بود که یکسال است به دنبال تهیه اپلیکیشنی با نام «۵۹» هستیم که خدمات جامع جهاددانشگاهی را ارایه کند که کار‌های فنی آن در حال انجام است و بخشی از داده‌های آموزشی، پژوهشی و ... دریافت شده و در حال آماده سازی است.

مدیر کل روابط عمومی جهادانشگاهی با بیان اینکه در بحث آموزش اعتقاد داریم که آموزش‌ها باید ضمن خدمت باشد ادامه داد: یعنی در مراسم‌ها و رویداد‌ها و در همان فضای مجازی تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات انجام شده و آموزش‌های لازم ارایه شود، زیرا این روند بهتر از آموزش‌های رسمی است.

وی ادامه داد: مستندسازی‌های خوبی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری در بخش پروژه‌های فناروانه انجام شد که مستندسازی حدود ۴۰ پروژه به سرانجام رسیده است.

دکتری رئیسی تصریح کرد: مجله تصویری، پیام جهاد الکترونیکی و یکدست شدن بسیاری از کار‌ها در حوزه سایت و راه اندازی سایت بین الملل از دیگر کار‌های انجام شده توسط روابط عمومی است.

روابط عمومی‌های برتر جهاددانشگاهی سراسر کشور معرفی شدند

گفتنی است در این مراسم که در سالن دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد از مرتضی توکلی (پژوهشکده گیاهان دارویی)، عباسعلی سلطانی (دانشگاه علم و هنر یزد)، صفورا سلیمانی فخر (پژوهشگاه ابن‌سینا)، لیلا قرنفلی (معاونت آموزش و کارآفرینی)، مسعود محقق (واحد سمنان) و سید مهران مهدوی (پارک علم و فناوری البرز – مجتمع تحقیقاتی) تقدیر و تشکر شد.

سال کاری روابط عمومی منتهی به ۲۷ اردیبهشت امسال یک ویژگی مهم در برداشت و آن عبارت بود از برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های این نهاد در دی‌ماه ۱۴۰۰ که ایجاب می‌کرد در ارزیابی روابط عمومی‌ها این مورد نیز مدنظر قرار گیرد.

تولید محتوای مناسب و با کیفیت، انعکاس منظم و به‌موقع اخبار دستاورد‌ها و فعالیت‌ها، اقدام موثر ارتباطی در جریان برگزاری نمایشگاه دی‌ماه، تولید محصولات سمعی بصری مناسب، برگزاری رویداد‌های موردنیاز، حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تعامل مناسب با ستاد برای تحقق اهداف طرح‌های ارتباطی مشترک و اقدامات هماهنگ رسانه‌ای از شاخص‌های مهم در ارزیابی فعالیت‌های روابط عمومی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جهاددانشگاهی روابط عمومی پژوهش و فناوری دستاورد های جهاددانشگاهی روابط عمومی های برتر مدیر کل روابط عمومی روابط عمومی ها فضای مجازی دستاورد ها فعالیت ها رویداد ها انجام شده انجام شد اداره کل رسانه ای واحد ها کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی

په گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری پرداخت.   در این گزارش آمده است:   بررسی لوایح بودجه سالیانه یکی از مهم‌ترین ابزار‌های مجلس شورای اسلامی در جهت نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی در راستای اهداف و تکالیف قانونی آنهاست. همچنین، بررسی و تصویب لوایح بودجه موجب شفافیت مالی دولت و شفاف شدن برنامه‌ها و اولویت‌های دولت است. به‌این‌ترتیب، نظارت مجلس بر سیاست‌ها و اولویت‌های دولت در حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های پیشران اقتصاد و صنعت در دنیای امروز، دارای اهمیت بسزایی است.    لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برخلاف سال‌های گذشته، به‌موجب ماده (۱۸۲) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دو مرحله و دو بخش شامل ماده‌واحده و جداول تفصیلی مشتمل‌بر ارقام بودجه به‌همراه پیوست‌های مرتبط ارائه شده است. البته لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به‌صورت ناقص ارائه شده و فاقد فصول هزینه‌ای در جدول شماره ۲ و حذف جدول ۶ ماده‌واحده در‌خصوص امور و فصول ده‌گانه و پیوست شماره ۴ درخصوص ارائه برنامه‌ها بر‌حسب برنامه و فعالیت است که شفافیت لایحه بودجه را به‌شدت کاهش می‌دهد و نظارت‌پذیری آن را با تردید مواجه می‌کند.   با‌این‌حال، هرچند با حذف جدول ۶ ماده‌واحده و عدم ارائه برنامه قابل ارزیابی برای دستگاه‌ها، امکان بررسی اعتبارات این حوزه از منظر امور، فصول و برنامه دستگاه‌های مختلف در بدو امر از بین رفته است، اما می‌توان با بررسی اعتبارات دستگاه‌های اصلی حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری تا حدودی از وضعیت آنها به‌لحاظ توانایی در پرداخت هزینه‌های مختلف و انجام وظایف آگاهی یافت و از این مسیر مجلس می‌تواند درخصوص تصویب، اصلاح یا عدم تصویب لایحه تصمیم‌گیری کند؛ لذا باید افزود بدون بررسی لوایح بودجه سالیانه که منطقاً باید برش‌های یک‌ساله از برنامه‌های توسعه باشند، نمی‌توان میزان اجرا یا اهتمام دولت‌ها به‌اجرای برنامه‌های توسعه را سنجید.   با ارائه نشدن جدول ۶ ماده‌واحده و پیوست شماره ۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و ارائه نشدن فصول هزینه‌ای در جدول ۲، امکان بررسی فصول آموزش عالی و پژوهش و سهم آنها از امور آموزش و پژوهش و نیز سهم آنها از مصارف بودجه عمومی کشور و محاسبه سهم تحقیق و توسعه از تولید ناخالص ملی امکان‌پذیر نیست.   ارائه نشدن پیوست ۴ که حاوی اعتبارات پیش‌بینی شده بر‌حسب برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف است، شفافیت بودجه را کاهش داده است. برای نمونه امکان تفکیک برنامه‌های خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به آن وجود ندارد و تصویب چنین لایحه‌ای همراه با ابهام خواهد بود.    هزینه امور پژوهشی «شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت» نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲ کاهش‌یافته، در‌حالی‌که مجموع اعتبارات این دستگاه‌ها بالغ‌بر ۱۷ درصد نسبت به‌مصوب سال ۱۴۰۲ رشد داشته است. همچنین بررسی اعتبارات وزارت علوم و دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به آن و میانگین رشد ۳۵ درصدی این اعتبارات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲ حاکی از ناتوانی دانشگاه‌های دولتی کشور در تأمین هزینه‌های خود از‌جمله هزینه رفاهیات دانشجویی، پژوهشی و فرهنگی و ... است.    بررسی ترکیب اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مراکز آموزشی، پژوهشی و رفاهی وابسته به آن در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که وابستگی هزینه‌های دستگاه‌های فوق به اعتبارات عمومی نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲ (که ۷۳ درصد برآورد شده بود)، ۴ درصد کاهش پیدا کرده است. اما در مقابل درآمد اختصاصی این بخش به میزان میانگین ۳ درصد رشد داشته است. این بدین معناست که رویکرد دولت، کاهش سهم اعتبارات عمومی در بودجه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و سوق دادن آنها به‌سمت درآمد‌های اختصاصی است.   پیشنهاد می‌شود که ۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی ردیف ۱۱۳۵۰۰ (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و انتقال آن به ستون درآمد اختصاصی ۱۴۰۳ ردیف ۱۱۳۵۰۲ به نام صندوق رفاه دانشجویی با توافق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتقال یابد. همچنین سهم (۴۰۰ میلیارد تومان) جهاد دانشگاهی از اعتبار ردیف «تعمیر و بازسازی فضا‌های فیزیکی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی» به شماره طبقه‌بندی (۵۵۰۰۶۸) تفکیک شده و با توافق طرفین به ردیف ۱۱۳۶۲۰ ذیل جهاد دانشگاهی منتقل شود.    سنجه‌های عملکردی دستگاه‌های سیاستگذار در جدول (۲-۷) متناسب با هدف‌گذاری جدول ۲۱ ماده (۹۳) قانون برنامه هفتم پیشرفت و سایر احکام مندرج در فصل ۲۰، از‌جمله افزایش سهم آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای، حمایت از دانشجویان مستعد و ممتاز متقاضی تحصیل در رشته‌های اولویت‌دار کشور و ارتقا و بهبود علوم پایه و علوم انسانی اصلاح و ردیف ردیف متفرقه «طرح‌های نوآورانه جهاد دانشگاهی» به شماره طبقه‌بندی (۶۵-۵۵۰۰۰۰) اصلاح شود.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش