Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود زارعی در حاشیه بازدید از محل پیشنهادی احداث تصفیه خانه لوکال شهر شیراز و تصفیه خانه غرب و شرق شهر صدرا با تاکید بر اهمیت سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در ارتقاء بهداشت جامعه و حفظ محیط زیست بر لزوم اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب تاکید کرد.

او ضمن بازدید از روند کار تصفیه خانه‌های فاضلاب گفت: باید برنامه ریزی منسجمی در خصوص استفاده از پساب تصفیه خانه در بخش آبیاری فضای سبز انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی به بحران کم آبی اشاره و گفت: یکی از پارامترهای مهم جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم‌های جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب است که با توجه به شرایط خشکسالی، استفاده از ظرفیت پساب فاضلاب خانه‌ها می‌تواند نقش موثری در حفظ و توسعه فضای سبز داشته باشد.

در پایان رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با بهره گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از نیروهای متخصص و جوان و شرکتهای دانش بنیان، گفت: با هدف تقویت شرکتهای دانش‌بنیان و به طور کلی نوآوری در دانش و فناوری، برای اجرای طرح تصفیه خانه لوکال با بررسی دقیق و کارشناسی از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جبران کم آبی شورای شهر شیراز تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ‌با اشاره به تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد گفت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه‌خانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (نهم اردیبهشت ماه ) در ‌بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد که مدیر عامل آبفای هرمزگان و فرماندار بشاگرد حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

 در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیار تومان است.

وی با قدردنی از نگاه بلند و حمایت‌های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد