Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:17:21 GMT

توضیح دانشگاه امام صادق درباره خبر مسمومیت ۳۸ دانشجو

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۴۵۲۶

توضیح دانشگاه امام صادق درباره خبر مسمومیت ۳۸ دانشجو

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه امام صادق درباره خبر مسمویت تعدادی از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه که بامداد امروز توسط اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند، اطلاعیه داد.

متن این اطلاعیه به این شرح است؛

به دنبال بروز علائم گوارشی در تعدادی از دانشجویان دانشگاه، پزشکان، مسئولان درمانگاه و معاونت دانشجویی از نیمه شب گذشته اقدام به بررسی علت بروز این مشکل و انتقال دانشجویان ناخوش احوال به بیمارستان های اطراف دانشگاه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مواردی در این خصوص به اطلاع می‌رسد:

۱_ مطابق با نظر پزشکان بیمارستان این عارضه، نوعی ویروس بوده و مسمومیت غذایی نمی باشد. همچنین عوارضی بیش از درگیری گوارشی نداشته و به اصطلاح خطرناک نمی باشد.

۲_محیط های خوابگاهی برخی دیگر از دانشگاه های تهران نیز با این ویروس مواجه شده است.

۳- دانشجویانی که به این عارضه مبتلا شده اند و یا علائم آن را دارند، با گواهی پزشک دانشگاه مجاز به عدم حضور در کلاس می‌باشند.

۴- تصمیماتی جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی به منظور جلوگیری از ‌شیوع بیشتر ویروس اتخاذ شده است که از درگاه های معاونت دانشجویی اطلاع رسانی خواهد شد.

۵-از دانشجویان عزیز خواهشمند است دستورالعمل های بهداشتی را رعایت فرمایند.

به گزارش مهر، یحیی صالح طبری رئیس اورژانس تهران از مسمومیت غذایی دانشجویان خوابگاه شماره یک دانشگاه امام صادق خبر داد و گفت: اولین تماس با اورژانس ۲:۳۳ دقیقه بامداد سه شنبه بود.

وی افزود: ۳۸ نفر از دانشجویان این خوابگاه به دلیل مسمومیت غذایی به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر 5497929 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: خوابگاه مسمومیت غذایی مسمومیت دانشجویان دانشگاه امام صادق ع دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی وزارت علوم سازمان سنجش سازمان امور دانشجویان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران آزمون دکتری تخصصی اطلاعیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: پلیس اواخر روز یکشنبه پس اینکه معترضان در چمن مرکزی دانشگاه تکنیک ویرجینیا چادر برپا کردند، اقدام به پاکسازی و بازداشت معترضان کردند.

مقامات دانشگاه به کسانی که تجمع کردند توصیه کردند که وسایل خود را جمع کنند و داوطلبانه متفرق شوند؛ و سپس، پلیس ویرجینیا افرادی را که از این خواسته پیروی نکردند، بازداشت کرد.

این دانشگاه افزود: "حدود ساعت ۱۰:۱۵ شب، پلیس به معترضان نزدیک شد تا از آنها بخواهد ظرف ۵ دقیقه متفرق شوند. کسانی که باقی مانده بودند دستگیر شدند. "

به گفته شبکه‌ای بی سی نیوز، پلیس ده‌ها معترض را بازداشت کرده است.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

استفاده از خشونت و ابزار‌های پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع :ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور