Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تارنمای سازمان ملل متحد درقطعنامه ای تحت عنوان «وضعیت ناامنی جهانی غذا» که بدون رای گیری روز دوشنبه به تصویب رسید از طرح دبیر کل برای تشکیل گروه واکنش به بحران جهانی درباره غذا،   انرژی و مسائل مالی حمایت کرد.

در این قطعنامه از کشورهای عضو و دیگر افراد ذی نفع خواسته شد کارامدی زنجیره های غذا و کشاورزی را حفظ کنند و بر ضرورت حفظ کانال های تجاری و باز بودن بازارها به منظور جریان غذا، سوخت، کودشیمیایی و دیگر محصولات کشاورزی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بندهای دیگری از این قطعنامه از جامعه بین المللی از جمله گروه هفت و گروه ۲۰ خواسته می شود امنیت غذایی را در صدر برنامه های خود قرار داده و از تلاش های چندجانبه برای یافتن راه حل هایی مقرون به صرفه برای این بحران حمایت کنند.

در این متن همچنین از کشورهای عضو و افراد ذی نفع خواسته شده از احتکار مواد غذایی و کالاها خودداری کنند.

نماینده اوکراین در این نشست اشاره کرد که کشورش کمک کننده معتبری در تامین غذا در جهان است اما حمله روسیه بحران غذایی را که بواسطه همه گیری کرونا اوضاع خوبی نداشت، وخیم تر کرده است.

نماینده اتحادی اروپا در این مجمع که نقش ناظر را دارد تاکید کرد که تحریم ها به صورت هدفمند اعمال شده اند تا از آسیب به بخش کشاورزی جلوگیری کنند. وی با تاکید بر تاثیر گرسنگی ناشی از تغییرات آب و هوایی تاکید کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین به امنیت غذایی آسیب رسانده است.

تعدادی از هیات های حاضر از جمله از کشورهای آرژانتین، سوئیس، برزیل، تونس و مصر بر تعهد خود در قبال رفع بحران جهانی غذا از طریق همکاری های چندجانبه تاکید کردند.

دیوید بیزلی رئیس برنامه جهانی غذا (WFP) پیشتر اعلام کرده بود که ناکامی در بازگشایی بنادر در اوکراین اعلان جنگ علیه امنیت غذایی جهانی خواهد بود که منجر به بی‌ثباتی کشورها از قحطی و همچنین مهاجرت خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه ادعاها در مورد ممانعت از صادرات غلات اوکراین را حدس و گمان خوانده و اخبار منتشر شده در این زمینه را تکذیب کرده‌است.

برچسب‌ها اوکراین روسیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد امنیت غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اوکراین روسیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد امنیت غذایی امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود تا جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که پیش از این‌نیز بانک جهانی گفته بود این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴