Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:19:05 GMT

افتتاح کارخانه نوآوری در گیلان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۵۴۲۱

افتتاح کارخانه نوآوری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کارخانه نوآوری گیلان پیش‌ازظهر امروز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. 

این کارخانه نوآوری، بستری قابل گسترش بوده که فعالان عرصه نوآوری در حوزه‌های شتاب‌دهنده، فضای کاری مشترک، نوآوری در حوزه‌های تخصصی مختلف، و خدمات تخصصی استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارخانه با هدف فراهم کردن شرایط ایجاد و رشد کسب و کار نوپا، نیاز به فراهم کردن امکانات تخصصی و جامع در زیست‌بومی بالنده و پر جنب و جوش راه‌اندازی شده است.

موسس و مجری کارخانه نوآوری شرکت دانش بنیان در حوزه تجاری‌سازی و توسعه دهنده فضای نوآوری و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این مجموعه را به بهره‌برداری رساند.

در مجموعه کارخانه نوآوری، تعدادی شتاب‌دهنده‌های تخصصی جهت حمایت از استارت اپ‌ها و ایده‌ها مستقر شده‌اند و در حال حاضر بیش از چهار ایده و استارت اپ و سه تیم فناور در کارخانه جهت توسعه و اجرای پروژه‌های کسب و کار خود در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان معاون علمی رئیس جمهور کارخانه نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳