Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مرودشت در مجلس با اشاره به ممنوعیت ثبت سفارش گوشی آیفون، گفت: قرار شده است ارز نیمایی به گوشی های آیفون تعلق نگیرد، ثبت سفارش برای وارد کنندگان گوشی موبایل انجام نمی‌شود ولی به صورت مسافرتی انجام می شود.

جلال رشیدی کوچی با بیان این مطلب به عصر ایران گفت: ایراد جدی به این تصمیم وارد است، ما اگر به این بهانه که ارز از کشور برای گوشی آیفون به صورت قانونی خارج می‌شود بخواهیم جلوی آن را بگیریم، قطعا کسانی که دنبال این گوشی هستند و به این گوشی نیاز دارند این گوشی را به صورت غیرقانونی وارد می کنند و‌ راه دور زدن آن را پیدا خواهند کرد و فقط در این میان چندین شغل از بین می رود و ما راه را برای قاچاق و ورود غیرقانونی و سود بیشتر دلالان باز می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از زمانی که خبر ممنوعیت ثبت سفارش منتشر شده است شاهد این هستیم که قیمت گوشی آیفون چندین برابر شده است.

اوی افزود: اگر قرار است واردات را محدود کنیم باید با تعرفه آن را کنترل کنیم نه اینکه ورود یک نوع گوشی به کشور را محدود کنیم این عواقب خوبی ندارد.

رشیدی کوچی تاکید کرد: گوشی آیفون در ردیف ۲۷کالاهای کاربردی وارداتی بود که با این تصمیم گوشی آیفون جز کالاهای لوکس حساب می شود ‌‌و ثبت سفارش آن ممنوع است.

وی گفت: قطعا در بحث ممنوعیت ثبت سفارش دست های پشت پرده است که به دنبال سود بیشتر، دلالی و مسائل دیگر است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، گفت: اینکه ما بگویم این گوشی های لوکس است و واردات آن ممنوع شود حرف درستی نیست چراکه گوشی های دیگری از سایر شرکت ها داریم که هم قیمت گوشی آیفون و شاید هم بالاتر هستند اما به راحتی ثبت سفارش آنها انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: مجلس قبلا تصمیم گیری کرد که گوشی هایی که قیمت آنها از ۶۰۰دلار بالاتر باشد باید عوارض و مالیات بیشتری بدهند و تعرفه گمرکی آنها افزایش داشت؛ این تصمیم خوبی بود یعنی با تعرفه، وارادت را کنترل کنیم اما اینکه به صورت کامل ثبت سفارش گوشی  را آن هم فقط برای یک شرکت ممنوع کنیم درست نبست و فقط به بازار قاچاق آن کمک کرده‌ایم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گوشی آیفون ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!

ایتنا - شرکت اپل به کاربران آیفون هشدار داده که باید هنگام شارژ گوشی‌های هوشمند خود نکات ایمنی را رعایت کنند در غیر این صورت ممکن است آتش‌سوزی، برق گرفتگی یا آسیب جدی رخ دهد.
بر اساس جزییات منتشر شده در وبسایت پشتیبانی اپل، این شرکت فناوری از کاربران خواسته است که آیفون، آداپتور یا کابل شارژر را هرگز زیر پتو، بالش یا بدن خود قرار ندهند زیرا این کار می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه و بروز حادثه شود.

اپل تاکید کرده آیفون، آداپتور و شارژر بی‌سیم خود را هنگام استفاده یا شارژ کردن در مکانی با تهویه مناسب نگه دارید. اگر آیفون شما در حال شارژ است، نباید برای مدت طولانی با بدن شما تماس داشته باشد.

این هشدار به ویژه زمانی اهمیت می‌یابد که کاربران قصد خوابیدن یا قرار گرفتن در شرایطی را دارند که نمی‌توانند افزایش دمای گوشی را متوجه شوند.

براساس توصیه‌های ایمنی اپل، کاربران باید همواره از آداپتورها و کابل‌های اصلی این شرکت برای شارژ آیفون استفاده کنند. محصولات شرکت‌های ثالث و ارزان‌قیمت ممکن است استاندارد لازم را نداشته و خطرآفرین باشند.

اپل همچنین هشدار داده است که کابل‌ها یا شارژرهای آسیب دیده یا مرطوب می‌توانند باعث آتش سوزی، برق گرفتگی، جراحت یا آسیب به گوشی یا دیگر اموال شوند.

این اقدام اپل در پی گزارش‌های متعددی درباره گرم شدن بیش از حد آیفون‌ها حین شارژ صورت گرفته است. چنین وضعیتی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

با افزایش نگرانی‌ها درباره ایمنی محصولات فناوری، شرکت‌های بزرگ ناگزیرند دستورالعمل‌های لازم را برای استفاده ایمن از دستگاه‌های هوشمند منتشر کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16