Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:23:22 GMT

وقتی مردم آبادان مهربانیهای خود را تقسیم می کنند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۶۷۶۷

وقتی مردم آبادان مهربانیهای خود را تقسیم می کنند

اعلام حادثه تلخ ریزش و سقوط برج متروپل به دلیل گرفتار شدن تعدادی از شهروندان آبادانی در همان ساعات اولیه بسیاری از شهروندان را به خیابان امیرکبیر کشاند تا شاید در کنار امدادرسانان بتوانند جان همشهری و هموطن خود را نجات دهند هرچند این حضور شاید روند امداد رسانی را کند نماید اما نفس اصلی کار که همان توجه به جان افراد است شاید زیباییهای خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود، کامیون یخچالدار خود را در  همان نزدیکیهای محل حادثه پارک کرده و مشغول توزیع آب در بین امدادگران است وقتی از او سوال کردم که با چه انگیزه ای به آنجا آمده است گفت: هرکس بایستی توانایی خود را پای کار بیاورد و الزاما امداد رسانی بایستی توسط متخصصان امر انجام شود و مردم عادی از این کار اجتناب کنند.

وی ادامه داد در این گرمای طاقت فرسا که نفس امداد رسانان را به شماره انداخته ترجیح دادم بطریهای آب سرد را تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دهم تا حداقل عطش آنان را کاهش دهم بلکه امداد رسانان بهتر کارشان را انجام دهند.

این جوان آبادانی گفت: آبادانیها مردم مهربان و با تعصبی هستند و همواره نشان داده اند که در سختیها در کنار هم می باشند و به همین دلیل با توزیع آب در بین مردم و امدادرسانان ابراز همدودی خود با خانواده های قربانیان را اعلام کردم.

وی گفت: تا هر زمانی که نیاز باشد با هزینه های شخصی آب معدنی خنک در بین امدادگران توزیع خواهم کرد تا از امدادرسانانی که جان خود را در کف دستشان گذاشته تا جان همشهریانمان را نجات دهند تشکری کرده باشم.

فاطمه سادات نوجوان آبادانی که یک کارتن پر از کیک در دست دارد به میان امداد رسانان رفته و مشغول توزیع کیک  در بین آنهاست. او می گوید بعد از مشاهده تلاش این امدادرسانان از تلویزیون به ذهنم رسید که شاید این امدادرسانان حتی فرصت غذا خوردن نداشته باشند به همین دلیل تصمیم گرفتم تا پس از تهیه کردن کیک و کلوچه سهم خودم را در تقدیر از این عزیزان اعلام نمایم.

عبدالمحمد دیگر شهروند آبادانی ساکن در اطراف حادثه ریزش برج متروپل آبادان سینی بزرگی از لیوانهای چای بر سر گذاشته و مشغول توزیع در بین امدادگران است. وی به خبرنگار ایرنا گفت: ما همه برادر و خواهریم و بایستی مهربانیهای خود را در زمان سختی تقسیم کنیم.

وی اظهار داشت: از روز گذشته اعضای خانواده خود را فعال کرده و به صورت مستمر چای و قهوه در بین امداد رسانان توزیع می کنیم تا انرژی آنان برای کار کردن را افزایش دهیم. وی گفت: اگر در مواقع سختی هر کسی در توان خود به میدان بیاید همه کارها آسان می شود.

 وی با ابراز تقدیر از مسوولان کشوری و استانی که جانانه مشغول امداد رسانی هستند گفت: ما مردم آبادان هنگامی که می بینیم مسوولان به کمکمان می آیند رعایت انصاف به خرج می دهیم و خود را در کنارشان قرار می دهیم.

مهسا دیگر شهروند آبادانی است که خود را به بانک خون رسانده تا به مجروحان احتمالی خون اهدا کند.او گفت: نمیدانم اصلا مجروحان خون نیاز دارند یا نه ولی به ذهنم رسید که این کار شاید مفید باشد و کمترین کاری که می توان انجام دهم همین خون ناچیزم هست که برای هموطنم تقدیم می کنم.

بانک خون آبادان مملو از جمعیتی است که برای اهدای خون به آنجا مراجعه کرده اند هر چند معاون بانک خون آبادان با تقدیر از مردم از آنان خواست که کمبود خون در این شهر وجود ندارد و شهروندان نیازی نیست که به صورت گسترده به پایگاههای انتقال خون مراجعه کنند.

این گوشه ای از مهربانیهای مردم آبادان است که از رصد خبرنگاران ایرنا دور نمانده است ولی آنچه مهم است اینکه مردم ایران، مردم جنوب و آبادانیهای خونگرم همواره نشان داده اند که مرد روزهای سخت هستند  و در این شرایط  همدیگر را فراموش نخواهند کرد.

فرماندار ویژه آبادان ضمن تقدیر از شهروندان آبادانی و تشکر از تعصب و حمیت آنان گفت: کمیته پشتیبانی ستاد بحران فرمانداری آبادان کار پذیرایی از امداد رسانان را انجام می دهد و مردم در این زمینه نگران نباشند در عین حال نیامدن آنها به محل حادثه شاید بهترین کمک به امدارسانی باشد.

احسان عباسپور افزود: مردم آبادان مردمی مهربان و همیشه در صحنه هستند و هیچگاه مسوولان خود را رد مواقع سختی تنها نگذاشته اند و این مهربانی و تعصب آنان قابل تقدیر است.

وی گفت: به مردم این اطمینان را می دهیم که مسوولان بحران استان و شهرستان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته اند و ذره ای نیز کوتاهی نخواهند کرد.

حادثه ریزش برج متروپل آبادان که ظهر دوشنبه حادث شد تا کنون ۱۱ کشته و بیش از ۳۰ مصدوم برجای گذاشته است.

برچسب‌ها تخریب خانه خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تخریب خانه خوزستان آبادان تخریب خانه خوزستان آبادان امداد رسانان بین امداد مردم آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، گفت : افزایش حوادث کوهستان ناشی از گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیر‌های پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استان‌ها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گا‌ها در برخی از استان‌ها در مسیر‌های کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند. 

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگرد‌هایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم