Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه گودرزی عضو هیأت داوران بخش مسابقه ایران دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی درباره آثار دریافتی این بخش و کیفیت آنها توضیح داد: معمولاً در هر دوره از جشنواره پویانمایی شاهد یک تحول سلیقه یا پیشرفت تکنیکی هستیم و این دوره هم به همین صورت بود.

به گفته وی، تلاش هنرمندان برای بهتر شدن کیفیت آثار قابل ملاحظه و تعداد زیاد فیلم با تکنیک استاپ موشن به دبیرخانه رسیده بود که کیفیت اجرا در این آثار بسیار چشمگیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلمساز حوزه انیمیشن ادامه داد: همچنین به نظر می‌رسید که تعداد بیشتری از فیلمسازان ما، آثار مهم تولیدشده و آخرین تحولات تکنیکی در دنیا را دیده، مطالعه کرده و مورد موشکافی قرار داده‌اند.

گودرزی درباره همگام شدن رشد در زمینه فرم و محتوا نیز توضیح داد: مدت‌ها بود که شاهد پیشرفت سال به سال تکنیک آثار بودیم اما در زمینه فیلمنامه ضعف دیده می‌شد ولی خوشبختانه امسال این طور دریافت کردم که در بخش تولید پیشرفت‌هایی در زمینه داستان گویی و ارتباط با مخاطب شکل گرفته که می‌تواند موجب اتفاقات خوبی در آینده این صنعت شود.

این طراح و گرافیست درباره نکات و ویژگی‌های مهم ۹۶ اثر پذیرفته شده این دوره گفت: فیلم‌های پذیرفته شده در بخش مسابقه ایران معمولاً جزو آثاری هستند که از نظر فنی کمترین ایراد و ضعف را داشته‌اند و یا به نوآوری و قوت خاصی در یک زمینه رسیده‌اند. کارهای این دوره از جشنواره هم به همین منوال بود و می‌توان این طور بیان کرد که عصاره بهترین‌های تولید شده در ۲ سال اخیر کنار هم جمع شده‌اند.

عضو هیأت داوران بخش مسابقه ایران جشنواره پویانمایی تهران درباره روند داوری آثار و موارد مهم در قضاوت یک اثر توضیح داد: جلسات داوری بسیار منظم، فشرده و همراه با تعامل بود. در مورد قضاوت یک اثر هنری نظر من این است که کلمه «قضاوت» شاید مناسب نباشد. در حقیقت اثر هر هنرمند فارغ از اینکه توسط دیگران چگونه خوانده شود، حاوی جستجو و کنجکاوی‌های اوست و با این دید اغلب آثار حاوی نکات و جذابیت‌های منحصر به فرد خود خواهند بود.

گودرزی افزود: داوری در چنین فضایی اغلب یک نگاه کلی برای نشانه‌های مشترکی است که توسط گروه بزرگ‌تری از افراد قابل شناسایی باشد.

وی که ساخت فیلم «کشاورز و گاو» را در کارنامه خود دارد، درباره نوع داوری این بخش و چالش برانگیز بودن آن بیان کرد: این روند خیلی ماهیت دقیق و قابل اندازه‌گیری ندارد بنابراین نمی‌دانم که دقیقاً موارد و رویکرد یکسانی در ذهن داوران نسبت به یک اثر لحاظ شده است یا خیر، اما چیزی که از آن اطمینان دارم این است که همه افراد این جلسات تا حد توان تلاش کردند تا این روند عادلانه جلو برود و سعی و تلاش هیچ هنرمندی نادیده گرفته نشود. مواردی از اختلاف سلیقه هم طبعاً وجود داشت که نشانه امیدبخش تفاوت در نگاه هاست.

این طراح و گرافیست درباره اهمیت بخش سینمای ایران جشنواره پویانمایی تهران گفت: به نظر من اصلاً نیازی نیست که کسی درباره اهمیت این بخش توضیحی دهد. هرکس بخواهد از فضای انیمیشن ایران مطلع شود نباید دیدن این مجموعه را از دست بدهد.

گودرزی در پایان درباره شانس دیده شدن آثار منتخب و حضور موفق در سایر جشنواره‌ها نیز توضیح داد: اغلب آثار منتخب یا کاندید شده، در بقیه جشنواره‌های داخلی هم پذیرفته می‌شوند مگر اینکه رویکرد جشنواره متفاوت و خاص باشد، اما در مورد جشنواره‌های کشورهای دیگر، معمولاً آثاری که نشانه‌های قابل درک بیشتری دارند، می‌توانند با سایر فرهنگ‌ها هم ارتباط بهتری برقرار کنند؛ حتی اگر موضوع خیلی محلی و بومی یا حتی خیلی شخصی باشد.

کد خبر 5497932 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه گودرزی جشنواره بین المللی پویانمایی تهران انیمیشن تئاتر ایران تئاتر شهر حوزه هنری فیلم سینمایی عثمان محمدپرست فیلم کوتاه خرمشهر کارگردان تئاتر جشنواره فیلم کن آزادسازی خرمشهر موسیقی نواحی موسیقی ایرانی حکم انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند

فهرست آثار شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی با حضور ۲ انیمیشن کوتاه ایرانی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن‌های «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی و «آبزی» به کارگردانی شیوا صادق اسدی به نمایندگی از ایران در بخش آثار کوتاه شصت و چهارمین جشنواره انیمیشن انسی در کشور فرانسه انتخاب شدند.

در بخش مسابقه انیمیشن‌های بلند جشنواره انسی ۲۰۲۴ نیز آثاری چون «در جنگل عجایب»، «جریان»، «روح کت آنزو»، «رنگ‌های درون»، «با ارزش‌ترین محموله»، «خاطرات یک خرچنگ»، «وحشی‌ها»، «قایقی در باغ»، «خیالی»، «طوفان» و «منظره» پذیرفته شده‌اند.

سال گذشته انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم در شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اول شد. 

جشنواره انیمیشن انسی سال ۲۰۲۴ از تاریخ ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ تا ۲۶ خرداد) در فرانسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • سرمربی تیم ملی فوتسال ایران: بازی با ازبکستان جذابیت های خاصی خواهد داشت
  • شمسایی: بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت