Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:26:15 GMT

اجرای قانون شبکه های اجتماعی در فلوریدا لغو شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۶۸۹۴

اجرای قانون شبکه های اجتماعی در فلوریدا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اما این دادگاه تجدید نظر که پنلی شامل ۳ قاضی در آن حضور داشتند، بخشی از قانون را احیا کرد که طبق آن شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و توئیتر مجبور می شوند استانداردهای بازبینی محتوا در پلتفرم هایشان را فاش کنند.

براساس رای دادگاه بخش هایی از قانون فلوریدا که مربوط به محتوای سیاسی است، حق شرکت ها (براساس متمم اول قانون اساسی آمریکا) برای تصمیم گیری درباره محتوای انتشار یافته را نقض می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برایان گریفین سخنگوی فرماندار ایالت فلوریدا تصمیم دادگاه را گیج کننده خواند و اعلام کرد دفتر فرماندار خواستار تجدیدنظر است. قانون مذکور در می ۲۰۲۱ میلادی توسط فرماندار امضا شده بود.

«نت چویس» یک گروه صنعت فناوری که فیس بوک، گوگل و توئیتر عضو آن هستند، از این قانون شکایت کرده بود. در بیانیه معاون مدیر گروه مذکور آمده است: متمم اول قانون اساسی آمریکا از پلتفرم ها و حقوقشان برای بازبینی محتوا براساس صلاحدید خودشان محافظت می کند. دولت نمی تواند آنها را مجبور کند محتوایی که نمی خواهند را منتشر کنند.

این در حالی است که قبلاً فرماندار فلوریدا اعلام کرد بود قانون باید از سانسور توسط شرکت های بزرگ فناوری جلوگیری کند. او در حقیقت به حذف حساب کاربری دونالد ترامپ در توئیتر و فیس بوک پس از حمله حامیان وی به کنگره آمریکا اشاره داشت.

چندی قبل نیز یک دادگاه تجدیدنظر دیگر از اجرای قانونی مشابه در ایالت تگزاس جلوگیری کرد. طبق قانون وضع شده در تگزاس شبکه های اجتماعی اجازه نداشتند کاربران را براساس دیدگاه های سیاسی شان مسدود کنند. نت چویس از دادگاه عالی خواسته بود تا این قانون اجرا نشود.

کد خبر 5498156

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری ایالت فلوریدا قانون شبکه اجتماعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری همراه اول صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی حاکمیت سایبری تحقیقات علمی شرکت های دانش بنیان سورنا ستاری فناوری فضایی ماهواره شبکه ملی اطلاعات لیزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با افزایش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگا‌های بزرگ و معتبر آمریکا علیه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه و برخورد خشونت آمیز پلیس علیه تظاهرات کنندگان، موجی از خشم و انتقاد در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد