Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - بزرگترین تولیدکنندگان نیمه رسانا در جهان شامل TSMC، سامسونگ و اینتل در نظر دارند قیمت‌های تراشه را افزایش بیشتری دهند که به گرانی بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی منتهی خواهد شد.
تحلیلگران به شبکه سی ان بی سی اظهار کردند: محصولاتی که به نیمه رساناها متکی هستند، گران‌تر خواهند شد زیرا تولیدکنندگان تراشه مهیای افزایش قیمتها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، پیتر هانبری، تحلیلگر نیمه رسانای شرکت بین به شبکه سی ان بی سی گفت: تولیدکنندگان تراشه سال گذشته قیمتها را ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دادند. انتظار می رود امسال هم دور جدیدی از افزایش قیمت در پیش باشد اما این افزایش کمتر و در حدود پنج تا هفت درصد است.

تولیدکنندگان نیمه رسانا، قیمت‌هایشان را افزایش می‌دهند زیرا می‌توانند و همچنین به دلیل این که تامین مالی فعالیتهای رو به رشدشان، برای آنها گران‌تر شده است. مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید تراشه، ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین کمبود نیروی کار مورد نیاز برای ساخت تاسیسات نیمه رسانا دیده می‌شود و نرخ دستمزدها افزایش پیدا کرده است.

نیک‌کی آسیا به نقل از منابع آگاه گزارش کرد شرکت تایوانی TSMC برای دومین بار در کمتر از یک سال به مشتریانش هشدار داد که قصد دارد قیمتها را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد افزایش قیمت تک رقمی اعمال کند و به نگرانیهای تورمی، افزایش هزینه‌ها و برنامه‌های توسعه، به عنوان دلایل افزایش قیمت اشاره کرد.

سامسونگ هم قرار است قیمت تولید تراشه را حداکثر ۲۰ درصد افزایش دهد.

گلن او دانل به سی ان بی سی گفت: افزایش قیمت تراشه نباید در فضای اقتصادی فعلی تعجب آور باشد زیرا انتظار دارد قیمتها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند که تقریبا مطابق با تورم خواهد بود.

طی دو سال گذشته پاندمی ویروس کرونا باعث ایجاد کمبود جهانی تراشه شده است.

با وجود تشدید بحران هزینه معاش، شرکتهایی که از تراشه‌ها در ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند، ممکن است کم کم ناچار شوند هزینه‌ها را به دوش مصرف کنندگان بیاندازند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اودانل پیش بینی کرد قیمت رایانه شخصی، خودروها، اسباب بازی، محصولات الکترونیکی مصرفی، دستگاه‌های برقی و بسیاری از محصولات دیگر، گران‌تر شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: افزایش قیمت درصد افزایش سی ان بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

در پی مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و نگرانی‌ها درباره تورم در آمریکا، قیمت‌های نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزاری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صیونیستی در قاهره و درنتیجه فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همچنین داده‌های مربوط به تورم در آمریکا و احتمال پایین‌نیامدن نرخ بهره بانکی در این کشور سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌) یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت  نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۸ سنت یا ۱.۰۹درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۳ سنت یا ۰.۹۹درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش تلاش‌ها برای میانجیگری به‌منظور برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیک را کاهش داده و قیمت نفت را در معاملات ساعات اولیه روز دوشنبه پایین آورده است.

بازارها همچنین منتظر نتیجه بررسی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم مه (چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌) اعلام شود.

داده‌های روز جمعه (هفتم اردیبهشت‌) نشان داد تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲.۷درصد افزایش یافته است که از رقم هدف‌گذاری‌شده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر رشد ۲درصدی تورم بیشتر است. کاهش نرخ تورم احتمال کاهش نرخ بهره را هم افزایش می‌داد؛ عاملی که محرک رشد اقتصادی و تقاضای نفت به‌ شمار می‌رود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، گفت: تورم مداوم آمریکا نگرانی‌هایی را درباره تداوم بلندمدت رشد نرخ بهره بانکی ایجاد می‌کند که درنتیجه سبب افزایش ارزش دلار آمریکا و فشار بر قیمت کالاها می‌شود.

افزون بر این، داده‌های رسمی روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این تازه‌ترین نشانه مبنی بر کاهش تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

دیگر خبرها

  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی