Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:49:36 GMT

رشد ۲۳ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی در ۶ سال گذشته

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۷۳۵۳

رشد ۲۳ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی در ۶ سال گذشته

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عباس حسینی» در  نشست تشریح سیاست‌ها و اقدامات انجام شده پیرامون شفافیت مالی در بخش عمومی اظهار داشت: در دولت سیزدهم تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت‌های دولتی در قالب صورت‌های مالی به مردم ارائه شده است. 

وی در گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد شرکت‌های دولتی، گفت: هم اکنون ۴۵۱ شرکت دولتی در کشور وجود دارد  که ۳۷۹ شرکت دارای ردیف بودجه و ۷۲ شرکت بدون ردیف بودجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه‌داد: از کل ۴۵۱ شرکت موجود ۳۵۴ شرکت فعال، ۶۲ شرکت در حال تسویه و ۳۵ شرکت غیرفعال هستند. 

به گفته وی، از سال گذشته از شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری ۹ شرکت مادر تخصصی و ۳۷ شرکت در فهرست شرکت‌های دولتی هستند. 

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد بیان‌داشت: بودجه عمومی دولت در سال جاری ۳۷ هزار و ۵۸۷ هزار میلیارد ریال است که از این رقم ۲۲ هزار و ۳۱۴ هزار میلیارد ریال  مربوط به شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات دولتی است که  ۵۹.۴ درصد بودجه عمومی را شامل می‌شود.

وی افزود: در حالی که بودجه کل کشور در ۶ سال گذشته با ۲۶ درصد رشد همراه شده، اما بودجه شرکت‌های دولتی با ۲۳ درصد رشد همراه شده است.

به گفته حسینی، پارسال ۹ شرکت بیشترین بودجه را به خود اختصاص دادند و ۵۰ درصد بودجه شرکت‌های دولتی و ۲۷ درصد کل درآمد بودجه سالیانه مربوط به این شرکت‌هاست. 

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد گفت: ۶۲ شرکت مادرتخصصی دولتی بر اساس گزارش‌های حسابرسی اعلام شده در شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند، یعنی میزان زیان انباشته آنها بیش از ۵۰ درصد سرمایه ثبت شده آنها است که در واقع ورشکسته و زیان‌ده به شمار می‌روند.

وی افزود: ۴۰ درصد صورت‌های مالی اعلام شده مورد قبول سازمان حسابرسی قرار گرفته و ۵۵ درصد مشروط بوده است.

برچسب‌ها سازمان حسابرسی وزارت اقتصاد و امور دارایی وزارت امور اقتصادی و دارایی قانون بودجه لایحه بودجه 1401

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حسابرسی وزارت اقتصاد و امور دارایی وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان حسابرسی وزارت اقتصاد و امور دارایی وزارت امور اقتصادی و دارایی قانون بودجه لایحه بودجه 1401 شرکت های دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه