Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:58:46 GMT

انتقام‌گیری اشتباهی از خانم معلم مشهدی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۷۳۹۷

انتقام‌گیری اشتباهی از خانم معلم مشهدی

ماجرای بی‌آبرویی برای یک معلم مشهدی در فضای مجازی، تبدیل به مرجوعه قضایی شد که این زن جوان با مراجعه به پلیس فتای خراسان رضوی خواستار رسیدگی به شکایتش بود.

 گریه امانش نمی‌داد، در میانه هق هق هایش از عمری زندگی با آبرو سخن می‌گفت. آبرویی که انگار یک شبه آب شده بود و او مضحکه خاص و عام شده بود.

زن جوان گفت: معلم یکی از مدارس مشهد هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از چندی قبل مشخص شده که فردی با برداشتن تصاویر او از صفحه شخصی اش، اقدام به ایجاد صفحات جعلی به نام او در فضای مجازی کرده است. این فرد به همین بسنده نکرده و انبوهی از تصاویر او را با عباراتی زشت و زننده در این صفحات منتشر کرده بود.

بیشتر بخوانید

کلاهبرداری ۱۴۰ میلیون تومانی، نتیجه اعتماد بی جا در فضای مجازی

انتشار شماره تماس او در این صفحات تلگرامی و اینستاگرامی منجر به مزاحمت‌های گسترده‌ای برای او شده بود تا جایی که تنها راه پیش رویش شکایت از افرادی بود که آبروی او را به بازی گرفته بودند.

او گفت: من تا به حال به کسی بدی نکرده ام که حالا بخواهند از من انتقام بگیرند.

در جست و جوی پاسخ یک معما

با ثبت شکایت این زن جوان و دستور ویژه سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی رسیدگی به شکایت این زن خارج از نوبت در دستور کار قرار گرفت.

مأموران تحقیقاتی همه جانبه را در فضای سایبر به منظور کشف سرنخ‌های موجود و ردپا‌هایی که در فضای سایبر وجود داشت آغاز کردند.

بررسی‌های اولیه اظهارات شاکی را تأیید کرد و مشخص شد فردی با ایجاد حساب‌های جعلی به دنبال ریختن آبروی این فرد بوده است، اما اینکه معلم جوان با کسی مشکل نداشت، معمایی بی جواب پیش روی پلیس گشوده شد.

شاکی را نمی‌شناسم

مأموران با اقدامات فنی خود به سرنخ‌هایی رسیدند که نقش مردی جوان را در پرونده نشان می‌داد. با شناسایی متهم و هماهنگی با مقام قضایی، تحقیقات به منظور دستگیری متهم آغاز شد.

کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی با ردزنی محل زندگی متهم در مشهد این فرد را در اقدامی غافل گیرانه دستگیر کردند.

با انتقال متهم ۲۷ ساله به پلیس فتای خراسان رضوی و تفهیم اتهام، او اعلام کرد که شاکی را نمی‌شناسد. این درحالی بود که همه سرنخ‌های کشف شده، نشان از اقدامات مجرمانه متهم داشت.

با بررسی‌های بعدی و نشان دادن صفحات جعلی به متهم، او اتهامش را پذیرفت، اما همچنان معتقد بود که اصلا شاکی را نمی‌شناسد.

انتقام اشتباه

بررسی‌های تخصصی در پرونده و اعترافات متهم نشان داد که او سال‌ها قبل از دختری خواستگاری کرده و به قصد ازدواج به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند. اما در بزنگاهی دختر با سرقت از او متواری می‌شود و این ارتباط پایان می‌یابد.

او پس از سال‌ها در فضای مجازی ناگهان صفحه‌ای با اسم و فامیل عروس فراری را پیدا می‌کند و برای انتقام گیری از او اقدام به انتشار اکاذیب و مطالب غیراخلاقی می‌کند.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: این اتفاق در حالی رخ داد که اسم و فامیل معلم جوان و عروس فراری یکی بود و این تشابه اسمی و گذشت سال‌ها موجب شده بود تا این فرد به اشتباه فکر کند این، همان دختری است که روزی احساسات او را به بازی گرفته بود.

او گفت: برخی گمان می‌کنند که هر کاری در فضای مجازی بکنند، کسی آن‌ها را نمی‌بیند و این اقداماتشان مخفی می‌ماند، در صورتی که با جرائم فضای مجازی همچون فضای حقیقی برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: مشکلاتشان را در فضایی به دور از هیاهو حل کنند و با اقدامات نسنجیده در فضای مجازی برای خود و آینده شان پرونده قضایی و سوء سابقه ایجاد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی معلم پلیس فتای خراسان رضوی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از مسدودسازی ۴۳۴ تارنمای فعال در حوزه جرائم اقتصادی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی با اشاره به اقدامات شناسایی و کنترلی پلیس امنیت اقتصادی در فضای مجازی اظهار کرد: این اقدامات با هدف مبارزه با قاچاق و جرایم اقتصادی انجام و طی یک ماه گذشته بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت پایش، کنترل و رصد در فضای مجازی پیرامون پی‌جویی جرایم اقتصادی، کالای قاچاق و جرایم گمرکی انجام شده است.

وی با بیان اینکه انجام امور این بخش مربوط به کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی بوده است، افزود: در این مدت با تلاش کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال، ۳۰۶ تارنمای فعال در حوزه اقتصادی و اقدامات مربوط به امور گمرکی رصد شدند که از این تعداد، تخلف ۱۲۸ تارنما در حوزه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و جرایم گمرکی محرز و این تارنماها مسدود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به شناسایی و رصد ۲۲۸ تارنما و صفحه فعال پیرامون پدیده قاچاق گفت: این صفحات اقدام به تبلیغ و فروش کالای دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، الکترونیکی و ماهواره‌ای، قطعات و لوازم یدکی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، پوشاک و البسه قاچاق کرده بودند و از فعالیت آنها نیز جلوگیری شد.

سردار رحیمی ادامه داد: در یک ماه گذشته، ۷۸ تارنما و صفحه فعال در بستر اینترنت که اقدام به اخلال در بازار ارز، قمار و پول‌شویی، فروش داروهای غیر مجاز کرده بودند، شناسایی و از فعالیت آنها هم جلوگیری شد؛ همچنین به منظور پیشگیری از وقوع بعضی تخلفات و جرایم محتمل در حوزه فضای سایبری، شش نفر از مدیران صرافی‌ها که دارای تراکنش مالی بالایی در حوزه رمز ارز بودند با هدف ساماندهی وضعیت رمز ارز احضار و موارد لازم با آنها مطرح شد.

وی با اشاره اینکه فضای سایبری توسط معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا رصد می‌شود، گفت: به منظور مقابله با اخلال‌گران اقتصادی در فضای سایبری، ۲۴ پرونده قضائی برای گردانندگان صفحات متخلف در فضای مجازی تشکیل و ۲۷ نفر از مجرمان فعال در حوزه قاچاق و جرایم اقتصادی دستگیر شدند.

کد خبر 749675

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است