Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد جعفری‌نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: مشاوران املاک معمولا پایه ثابت معاملات ملکی در کشور هستند و حتی اگر برای خرید و اجاره به آنها مراجعه نکنید و خود از طریق دیگری ملک را پیدا کنید باز هم نیاز است که برای نوشتن قرارداد و کد رهگیری به یکی از بنگاه ها مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از وظایف مشاوران املاک دریافت کد پیگیری ملک است و برای تمام املاک مورد معامله یک کد رهگیری در سامانه اتحادیه املاک ثبت می‌شود. 

مدیرکل تعزیرات استان تهران خاطرنشان کرد: این کد رهگیری برای این است که معامله قطعی و اجاره بها مشخص شود لذا اگر مشاور املاکی کد رهگیری صادر نکند تخلف محسوب می شود و با مشاور املاک برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

جعفری‌نسب افزود: با توجه به اینکه اکنون اجاره بهای قطعی مشخص شده، افزایش آن و اخذ بیش از اجاره بهای مشخص شده به عنوان مبلغ اضافه تلقی می‌شود و عنوان گران فروشی خواهد داشت و تعزیرات در این مورد ورود می‌کند و برخورد قانونی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: همه مشاورین املاک موظف هستند کد رهگیری معامله را اخذ کرده و اجاره بها را طبق مصوبه جدید تنظیم کنند و افزایش آن و اخذ بیش از اجاره بهای مورد معامله تخلف است و کسی که این معامله را انجام داده عنوان گران‌فروشی تلقی شده و تعزیرات ورود می‌کند و برخورد قانونی انجام می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات استان تهران تصریح کرد: امروز بهترین ناظر بر بازار به ویژه در بحث معاملات ملکی مردم هستند چرا که مصوبات مشخص است و بدانند دریافتی بیش از اندازه مصوب، تخلف است و مشاورین املاک باید قطعا آن مصوبه را رعایت کنند در غیر این صورت تخلف کرده اند و با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد و مردم می‌توانند موارد این چنینی را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات اطلاع رسانی بکنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش اجاره بها مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

کیانوش گودرزی درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، وی در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

گودرزی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جا است که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند