Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام عین اللهی در دیدار تدروس آدهانوم در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، انتخاب دوباره وی به عنوان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت را تبریک گفت و دستاورد‌های ایران در مقابله با کرونا و پوشش واکسیناسیون در کشورمان را تشریح کرد.

وزیر بهداشت گفت: با حمایت‌های مردم و تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های بهداشتی و درمانی، بیماری کرونا در ایران کنترل و مهار شده و بیش از دو هفته است که آمار مرگ و میر روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کشور، تک رقمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین اللهی با اشاره به تامین گسترده واکسن کرونا در ایران گفت: به لطف خدا و با کمک مردم، تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون دُز واکسن در ایران تزریق شده و پوشش واکسیناسیون در کل جمعیت ایران، حدود ۷۵ درصد است.

به گفته وزیر بهداشت تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران، مانع موفقیت‌های کشورمان در کنترل کرونا نشد؛ چرا که در ایران، مردم به یاری نظام سلامت شتافتند.

وزیر بهداشت با انتقاد از کوتاهی و عدم انجام وظایف برخی سازمان‌های بین المللی در خصوص وضعیت سلامت در برخی مناطق جهان، گفت: برخی مناطق جنگ زده سال ها است که از نظر خدمات بهداشتی و درمانی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و همه سازمان‌های بین المللی مسئول، باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود