Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر گفت: شهادت پدیده‌ای شگرف است که سبب تحول و پویایی جامعه می‌شود.

او با بیان اینکه شهید با شهادت خود مفاهیم و پدیده‌های شگرفی ایجاد می‌کند، می‌گوید: انسان وقتی متولد می‌شود با ارتحال از فضایی به فضایی دیگر منتقل می‌شود اما معدوم نمی‌شود ولی شهید نه با ارتحال بلکه با عروج و صعود به حیات جادوانی و آسمانی می‌رسد  که عروج عرشی اولین دستاورد و پدیده شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری بیان کرد که صیانت ملی دومین دستاورد شهادت است زیرا اگر پایمردی و ایثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس نبود، کشور زیر لگد دنیای استعمار و استکبار، دچار بحران‌های مختلف شده بود.

او تاکید کرد که حراست و صیانت مذهبی سومین نتیجه مبارک شهادت است که بیمه شدن اسلام توسط امام حسین(ع) نمونه بارز این دستاورد است.

امام جمعه بوشهر عزت خانواده شهدا و ماندگاری راه و رسم شهید را دیگر دستاوردهای پدیده شهادت دانست و گفت: با توجه به اینکه در یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا، راه و رسم آنها تبیین می‌شود به  همین دلیل برگزاری کنگره‌ها، کمتر از شهادت نیست.

او می‌گوید: کنگره‌ها کلید باز کردن مکتب شهدا هستند و بهترین هدیه به شهدا، مانایی و پویایی راه و رسم آنان است.

صفایی بوشهری با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: ۴۰ سال پیش در چنین روزی با پیوند مبارک و مستحکم سپاه، ارتش و مردم چنان حماسه ای آفریده شد که اگر نبود جهان استکبار بر این سرزمین مسلط شده بود.

او می‌گوید: شهدا با از جان گذشتگی خود تمام توطئه های دشمن را نقش برآب کردند و برای اسلام عزت آفریدند و باعث شدند که امروز نیز دشمن جرات تعرض به خاک جمهوری اسلامی را ندارد.

امام جمعه بوشهر گفت: شهدای فرهنگی نماد علم و عمل هستند و نهادینه کردن آرمان‌های آنها وظیفه اصلی آموزش و پرورش است.

او تاکید کرد که استان دارالحماسه و ولایتمدار بوشهر امروز نیز اگر بار دیگر دشمن حمله کند باز هم عزتمندانه از حریم اسلام، ایران و شهدا دفاع و خلیج فارس را گورستان متجاوزان خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره شهدا استان بوشهر انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی گلزار شهدای جروکان با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به سامان‌دهی گلزار شهدای جروکان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اظهار کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد؛ بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گلستان شهدای جروکان شامل ساماندهی قبور شهدا، کف‌سازی و بدنه‌سازی این مجموعه است، گفت: گلزار شهدا سمبل فرهنگ ایثار و شهادت است، از این‌رو حفظ و ساماندهی این پروژه یکی از الزامات و اولویت‌های پروژه‌های شهرداری است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در عملیات عمرانی پروژه‌های فرهنگی باید رویکرد ما خلاقانه و با اثرگذاری ارزش ترویجی باشد تا به اهدافی که در ترویج ارزش‌ها مشخص شده، دست پیدا کنیم.

کد خبر 749089

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد