Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک»، محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت مقابله با پدیده ریزگردها به ویژه از مسیر دیپلماسی بین المللی، بیان کرد: ریشه پدیده ریزگردها به شکلی که در سال جاری با آن مواجه هستیم به برخی از کشورهای همسایه باز می گردد که پروتکل های بین المللی را زیر پا گذاشته اند. از سوی دیگر منابع آبی محدودی که در منطقه وجود دارد و خشکسالی‌های پی در پی و دست کاری انسان در طبیعت دست به دست هم داده تا برخی از قسمت های کشورهای همسایه فاقد پوشش گیاهی باشد و به منشایی برای ایجاد ریزگردها و گردبادهای منطقه ای تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: بخشی از منشاء ریزگردهایی که وارد کشور ما می شود به کشور عراق باز می گردد. بخشی دیگر به کشور ترکیه باز می گردد و بخشی دیگر نیز مربوط به کشور عربستان سعودی می شود که به طور کلی بخش های عظیمی از کشور ما را دربرمی گیرد. این ریزگردها مشکلات جدی را برای زندگی مردم به ویژه در حوزه سلامت ایجاد می کند. از سوی دیگر از نظر مالی نیز ضرر زیادی به فعالیت های اقتصادی به ویژه در حوزه بخش خصوصی وارد می سازد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری جدی این موضوع از مسیر دیپلماسی بین المللی یک امر ضروری به شمار می رود. باید جلوی پروژه‌های سدسازی در کشورهای همسایه گرفته شود. نباید اجازه داد تا منابع آبی غصب شده و این پدیده را تشدید کند. دیپلماسی فعال در مقابله با این پدیده می توان نقش ویژه ای داشته باشد. باید جلساتی با کشورهای همسایه به طور پیاپی برگزار شده و نگرانی‌های ما منتقل شود.

وی در ادامه تاکید کرد: خروجی مسیر دیپلماسی نیز باید راهکارهایی باشد که کمتر به کشور ما آسیب وارد شود. این موضع باید به طور جدی دنبال شود. حتی اگر لازم باشد باید از مسیر حقوقی و از طریق مراجع قضایی در سطح بین المللی این موضوع دنبال شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی فتح خرمشهر جوکار نماینده مجلس گرد و غبار دیپلماسی یارانه ارز 4200 تومانی فتح خرمشهر کشورهای همسایه مسیر دیپلماسی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار