Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان نثاری، روز سه شنبه در جلسه  شورای اطلاع رسانی استان اصفهان در استانداری، اظهار داشت: باید این طرح و چرایی  اجرای آن خیلی بیشتر تبیین شود که چرا در زمان حاضر این کار را انجام شد.

وی ادامه داد:  به نظر می‌آید که این اقدام شجاعانه دولت مغفول واقع شده و تحت تاثیر یک سری نا هماهنگی‌های اجرایی قرار گرفته که نتوانستیم عظمت این کار را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه هنوز اطلاع رسانی کمی در زمینه طرح توزیع عادلانه یارانه ها انجام شده و رسانه ها باید از مسوولان بپرسند و مسوولان هم موظفند جواب دهند یادآور شد: مردم در خصوص آینده این طرح دولت باید بیشتر توجیه شوند و باید این موضوع را به دستگاههای متولی گوشزد کنیم که مردم را در رابطه با آینده طرح و پیامدهای ناشی از آن بیشتر توجیه شوند.  

وی با تبریک روز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اضافه کرد: امروز هم باید سوم خرداد و فتح خرمشهر دیگری ایجاد کنیم و بطور دقیق نیاز به سوم خردادها داریم و باید آبرومندانه و شجاعانه این کار را انجام دهیم.

جان نثاری گفت:منظور ما نترسیدن و شجاعت داشتن است و آبرو به میان گذاشتن است همانند کاری که این دولت و رییس جمهور انجام داد و آبرو به میان گذاشتن باید همانند فتح خرمشهر انجام شود که شجاعانه و عالمانه رفتند و کار کردند و با همت بلند حماسه سوم خرداد را بوجود آوردند.

وی افزود: افزود: این روزها بعنوان نقطه عطفی برای تاریخ معاصر ما محسوب می‌شود که باور کنیم که می‌توانیم از تمامیت ارضی و حیثیت خود دفاع کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه خرمشهرهایی که در پیش داریم کجاست و در چه حوزه و موضوع هایی است که رسانه‌ها باید به این موضوع بپردازند بیان کرد: امروز دشمنان می خواهند نا امیدی را به ما تلقین کنند و ما ایستاده ایم و طرح های بزرگی را اجرا می کنیم  .

جان نثاری ادامه داد: در مورد روایتگری دوران دفاع مقدس باید تجدید نظر کنیم و بطور عمومی به چگونگی دفاع مقدس می‌پردازیم در حالیکه این خیلی مهم است که رزمندگان چگونه آن کارهای بزرگ را انجام دادند اما چرایی کار هم خیلی مهمتر است.

وی بیان کرد: تحلیل دقیقی به نسل امروزی و نسل جوان داده شود که چرا صدام به ایران حمله کرد و چه شد که خرمشهر سقوط کرد؟ و قبل از اینکه به آزادسازی خرمشهر بپردازیم باید چرایی سقوط آنرا بررسی کنیم و چرا آزادسازی خرمشهر را بعنوان نقطه عطف در دوران دفاع مقدس می دانیم؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: عملیات‌های خیلی بزرگی در دوران دفاع مقدس از جمله کربلای پنج و والفجر هشت که از لحاظ ابعاد نظامی خیلی قوی تر و پیچیده تر از عملیات آزادسازی خرمشهر بود، انجام شد اما سوم خرداد نقطه عطف محسوب می‌شود و امروز پرداختن به چرایی ابعاد مختلف دفاع مقدس بیش از چگونگی آن ضرورت دارد و لازم است.

وی خاطرنشان کرد: سوم خرداد بعنوان سمبل، الگو و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است اما باید روایتگری درستی از دوران دفاع مقدس انجام می دهیم، نباید رزمندگان اسلام را بعنوان شخصیت‌های دست نیافتنی معرفی کنیم که این افراد انسان‌های خاص آن دوره و آن شرایط بودند و دیگر تکرار نخواهند شد.  

جان نثاری تصریح کرد: در واقع اینطور نیست و این احتمال وجود دارد که امروز مدل حضور متفاوت باشد، اما دفاع مقدس و حضور مردم و غیرت جوانان اینطور نیست که تنها مختص آنروز است و دیگر تکرار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اصل دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی هنوز وجود دارد و این آرمان در جای خود پا برجاست افزود: امروز هم مدافعان حرم، امنیت و سلامت در سه حوزه بطور کامل متفاوت نشان دادند که درِ باغ شهادت باز است و روحیه ایثارگری و پای کار بودن و دفاع از ارزش‌ها هنوز وجود دارد و همه جوان‌های امروز می‌توانند شهید خرازی و شهید همت باشند بشرط اینکه خودشان بخواهند.

جان نثاری با اشاره به نقطه عطف بودن سوم خرداد گفت: این موفقیت و پیروزی در اوج نا امیدی که برای رزمندگان ما ایجاد شده بود، بدست آمد.

وی گفت: کشور در آن زمان مورد تهاجم قرار گرفته بود و ارتش منسجمی نداشتیم و سپاه آرایش دفاعی و نظامی قوی نداشت و مردم به آرامی در صحنه آمده بودند اما اسلحه ای برای دفاع در اختیار نداشتند و وضعیت اقتصادی به مراتب بدتر از وضعیت کنونی بود و خرمشهر بعنوان عروس ایران و خوزستان اشغال شده بود و دشمن در حال رجز خوانی بود و همه کشورها به کمک صدام آمده بودند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: رزمندگان در این شرایط کاری کردند، کارِستان  و ایستادند و خرمشهر را آزاد کردند و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب به جوانها می فرمایند که ما خرمشهرها در پیش داریم که باید در این زمینه بیشتر فکر و اندیشه کنیم.

وی گفت: امروز باید بطور دقیق بر اساس عملیات بیت المقدس عمل کنیم و در اوج فشارها و اوج ناباوری‌ها این کار انقلابی را انجام دهیم و بدانیم که انجام کار انقلابی هیچ منافاتی با توصیه های اساتید دانشگاهی ندارد.  

جانثاری افزود: جلسه های شورای اطلاع رسانی خوب است اما عالی نیست و هنوز به غنای نهایی لازم نرسیده اما در حال حرکت به جهت مثبت و رو به غنای فعالیت بیشتر است.

وی گفت: بیان تخصصی معایب ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی باید بازگو و تشریح شود که چرا این ارز سم مهلکی برای اقتصاد این کشور است.

جانثاری  بیان کرد: ممانعت و جلوگیری از اطلاع رسانی رسانه های خودی در زمینه وقایع گلپایگان کار درستی نبود و از رسانه ها تقاضا داریم اینگونه موارد را با قید فوریت به مسوولان استان اطلاع دهند تا همان آن ورود پیدا کنیم و اجازه چنین اتفاقی را ندهیم.

وی تاکید کرد: بالاخره خبر اول باید از زبان خودی ها گفته شود و باید خودمان خبر اول را بدهیم و جریان رسانه ای را در دست بگیریم و باید این موضوع بعنوان سیاست کلی تمام مسوولان اجرایی استان شود و بعنوان یک مصوبه شورای اطلاع رسانی ابلاغ شود.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تاکید کرد: تمام مسوولان استان موظفند با رسانه ها همکاری کنند بصورتی که در تمام جریانات و اتفاقات حرف اول و روایت اول را جریان خودی و جریان وابسته به نظام انجام دهد و این بعنوان دستورالعملی کلی است که شامل این کار و آن کار نمی‌شود و کل اقداماتی که در حال انجام است و حوادث و وقایع باید راوی اول آن جریان خودی انقلابی و جریان وابسته به نظام باشد.

وی افزود: باید این موضوع به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود و هیچ کسی هم حق تخطی و کوتاهی از این موضوع را به هیچ وجهی ندارد.

جان نثاری اظهار داشت: نباید هزینه هایی که با یک اطلاع رسانی ساده می توان از آن جلوگیری کرد را برای آن هزینه های بسیار گران تر بپردازیم و نباید از اطلاع رسانی دقیق و درست، و به موقع غفلت کنیم و اقدامات زیادی در این زمینه انجام دهیم و لازم است که در این زمینه چندین کارگاه آموزشی برای مسوولان برگزار کنیم.       

وی خاطرنشان کرد: اداره کل سیاسی استانداری باید برای جریانات رسمی سیاسی استان با قید فوریت جلسه ای برگزار کند و همه احزاب و گروه های سیاسی استان نقطه نظرات خود را مطرح کنند و تا حد لازم برای همراهی توجیه شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید ظرفیت رسانه های استان را احصا کنیم و هم افزایی بین آنها ایجاد کنیم اضافه کرد: هنوز هم حرف و اصل اول در خصوص مردم، کسبه و بازار اسلامی اعتماد است اما جامعه باید  احساس وجود حاکمیت و اعمال قانون را داشته باشد که باید به اندازه کافی ترویج شود.

وی تصریح کرد: روابط عمومی دستگاهها و ارگان های استان عملکرد خیلی ضعیفی دارند و باید نظارت بیشتری بر آنها انجام شود و دستکم کارهایی را که خودشان انجام می دهند را برای مردم و رسانه ها بیان کنند.

جانثاری افزود: جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، اصناف، صمت، تعزیرات کارهای خود را برای مردم بیشتر توضیح دهند

وی با بیان اینکه امروز کالا به وفور در بازار استان وجود دارد و باید از همه دست اندرکاران تقدیر کرد ادامه داد: بازار از لحاظ فراوانی کالا در حالت متعادلی قرار دارد که کار ارزشمندی محسوب می شود که باید از همه دست اندرکاران صمت، اصناف و حوزه حمل و نقل تشکر کنیم.

در این جلسه درباره مسائل و مشکلات رسانه‌ها و لزوم اتخاذ راهبردهایی برای جهاد تبیین در آنها با حضور جمعی از مسوولان و استادان دانشگاه تبادل نظر شد.

برچسب‌ها معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اصفهان استانداری اصفهان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اصفهان استانداری اصفهان امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان آزادسازی خرمشهر دوران دفاع مقدس اطلاع رسانی معاون سیاسی سوم خرداد جان نثاری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است

حجت‌الاسلام صادقی در خطبه اول نماز جمعه جازموریان ضمن توصیه به تقوی در ادامه سلسه مباحث سبک زندگی اسلامی گفت: آثار احترام به والدین و پیامد‌های بی احترامی در زندگی انسان اثر وضعی دارد در روایتی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله آمده است:(کسى که تضمین کند نیکوکارى و خدمت به پدر و مادر و صله رحم را انجام دهد، من براى او چند چیز را تضمین مى کنم: یکى مال، ثروت و مکنت زیاد؛ دوم عمر طولانى و سوم محبوبیت در میان اقوام و خویشان است.

حجت‌الاسلام صادقی در خطبه دوم ضمن توصیه مجدد به تقوی و تسلیت شهادت حضرت امام صادق علیه السلام بیان داشت : همانطورکه قبلاً اشاره شد، امام صادق علیه السلام در روایت شاخص و مهمی، در موضوع اقتصاد چنین هشدار می‌فرمایند: گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد.

وی در ادامه به بیان هشدار دوم امام صادق پرداخت و تصریح کرد:دومین هشدار اقتصادی امام صادق (ع) درباره موضوع احتکار است. ایشان می‌فرمایند: «مایه بیزارى و نارضایتی این است که خوراکى احتکار شود و مردم در وضعیت کمبود ارزاق رها شوند.

وقتی در موضوع احتکار به روایات نگاه می‌کنیم، می‌بینیم برای این کُنش ضدارزشی و ناهنجار اقتصادی پیامد‌ها و عواقب بسیار ناگواری بیان شده است.

خطیب جمعه جازموریان در پایان این مطلب ضمن بیان توصیه‌ای از امیرمؤمنان به بیان وظیفه‌ی مسولان در قبال گرانی‌های این ایام پرداخت:* امیرمؤمنان (ع) در نامه مبارکشان به جناب مالک اشتر مرقوم فرمودند: بخاطر داشته باش که بسیارى از بازرگانان مردمى تنگ‌نظر و سخت بخیل هستند و احتکار مى‌کنند و به میل خود براى کالا‌ها قیمت مى‌گذارند و با این کار، به مردم زیان مى‌رسانند و براى والیان هم مایه ننگ و عیب هستند. پس از احتکار باز دار؛ که رسول خدا (ص) آن را منع فرمود؛ و باید خرید و فروش آسان و بر موازین عدل باشد، با قمیت‌هایى که نه به فروشنده زیان رسانَد و نه به خریدار. پس از آن که احتکار را ممنوع کردى، اگر کسى باز به احتکار روى آورْد، مجازاتش کن.

وی بیان داشت: الان مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است، شاید کمتر توجه کرده باشیم که طوفان الاقصی توطئه‌های اقتصادی دشمن را هم درهم ریخت و به تغییر و تعویق انداخت.

اکنون و با این تجربه موفق، قوای سه گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، طوفان‌الاقصی و الوعدالصادق اقتصادی را ایجاد کنند. وعده صادق نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن، نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می‌شود بلکه به ثبات بازار کمک می‌کند و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی ایجاد‌شده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق می‌کند.

امام جمعه جازموریان در ادامه با توجه به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری اذعان داشتند:که آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست بلکه ایجادکننده نیروی انسانی همه مراکز کشور است.

آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست. سایر دستگاه‌ها به کار گیرنده‌ی نیروی انسانی‌اند، آموزش و پرورش ایجادکننده‌ی نیروی انسانی است. وی گفت:هویت منابع انسانی در آموزش و پرورش شکل میگیرد معلم وقتی که در میدان حضور فعال دارد درواقع دارد هویت‌سازی میکند.

 وی افزود:در کشور ما مثل همه جای دیگر امنیت‌مان، پیشرفت‌مان، سلامت‌مان، رفاه‌مان، علم‌مان، تحقیقات‌مان، همه‌ی ارزش‌های انسانی و اسلامی‌مان احتیاج دارند به نیروی انسانی. این منابع انسانی را آموزش و پرورش درست میکند پس درباره‌ی آموزش و پرورش خیلی باید صحبت کرد. 

امام جمعه جازموریان در ادامه بیان داشتند که امروز در حوزه آموزش وپرورش باید چند نکته مد نظر باشد که سیستم آموزش و پرورش باید اولویت باشد: ۱:نقش معلم در سیستم آموزش و پرورش باید نقش تسهیل گر و کمک کننده باشد و به صورت گام به گام ارائه شود چرا در سیستم حال حاضر راهبرد مورد نیاز برای حل مساله در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد و فرصت تفکر برای یافتن راه حل از دانش آموز گرفته می‌شود.۲:ارزش دهی و هویتی بخشی به جایگاه شریف معلمی است همانطور که در نگاه پیامبر اسلام همچنین مساله‌ای اهمیت خاصی داشت.

خطیب جمعه جازموریان در پایان با توجه به تحولات این ایام جهان خصوصا دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تاکید کردند:حوادث این روز‌های دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات وهشتناک صه

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • هاشمی: در دفاع خوب نبودیم/ مسئولان آسیا عادلانه تصمیم بگیرند
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است