Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشاورزی را مهمترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

 سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی 2 خرداد 1401 با بیان اینکه خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشاورزی مهمترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، خودکفایی کامل در تولید کالاهای اساسی و کاهش ورادات در این زمینه محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر خودکفایی کامل در تولید کالاهای اساسی به دنبال آن هستیم که ایران تبدیل به پایانه صادرات محصولات کشاورزی در منطقه شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: تولید و توزیع بذور با کیفیت بین کشاورزان، آموزش و ترویج کشاورزان، اعزام کاروان‌های بهره‌وری به مزارع کشاورزی، تخصیص یارانه کشت و کشاورزی قراردادی از جمله سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشمول طرح مردمی سازی نظام پرداخت یارانه‌ای بخش کشاورزی گفت: معاونت برنامه ریزی اقتصادی، معاونت امور تولیدات دامی و بانک کشاورزی نسبت به تسهیل فرایند پرداخت وام به تولیدکنندگان ( مرغداران، دامداران و ...) و ارائه گزارش هفتگی آن اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولید کالاهای اساسی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت:این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود:همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد:میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس