Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ روحانیت نه تنها در حوزه دین، بلکه در عرصه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه نیز نقش موثری دارند و در بحران‌های مختلف کشور از جمله سیل، زلزله و کرونا پای کار بودن و دلسوز بودن خود را به اثبات رسانده‌اند.

روحانیت در دوران انقلاب در آگاهی بخشی و روشنگری و در هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضوری پررنگ داشتند و امروز نیز در عرصه‌های مختلف نظام  هرجا نیاز به ورود داشته، در میدان حاضر شده‌ است و به رسالت خود عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از روحانیونی که این روزها در حوزه فعالیت‌های اجتماعی اراک از روحانیون شاخص به شمار می‌رود و خدمات ماندگارش زبانزد است، حجت‌الاسلام محمد رفیعی مسئول هیات غدیریون اراک است که بیش از 12 سال در لباس روحانیت مشغول انجام رسالت خطیر طلبگی می‌باشد.

هیات غدیریون از هیات‌های بزرگ و قدمت‌دار اراک است که حجت‌الاسلام رفیعی از دوران دانش‌آموزی با کمک دوستان خود این هیات را شکل داده و هم اکنون نیز از هیاتی‌ها فعال محله غدیر است.

امام جماعت حسینیه الغدیر متولد سال 1368، طلبه سطح دو حوزه علمیه و کارشناس ارشد روان شناسی است که 12 سال گذشته در محله الغدیر و در حالی که مسجد ولایت زمین آسفالتی بیش نبود، امام جماعت محله شد و توانست مسجد ولایت را با کمک مردم احداث و به مدت 10 سال در آن اقامه نماز کرده و آیین مذهبی را در مناسبت‌های مختلف برگزار کند.

از برپایی نماز جماعت در زمین خالی تا ساخت مسجد

حجت‌الاسلام محمد رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: 10 سال امام جماعت مسجد ولایت بودم، در زمانی که زمین مسجد آسفالتی بیش نبود، اقامه نماز را در آن کلید زدیم و کم کم با کمک مردم مسجد را احداث کردیم و امروز مسجد ولایت، یکی از مساجد فعال شهر اراک به شمار می‌رود.

وی می‌افزاید: زمانی که احساس کردم باید دست به کار جدیدی بزنیم، حسینیه الغدیر را بنا نهاده و اکنون نزدیک به دو سال است که در این حسینیه نماز اقامه می‌کنیم.

روحانی شاخص اراک بیان می‌کند: از دوران نوجوانی به همراه دوستانم و بزرگان محل هیات غدیریون را شکل داده و توانستیم با عنایت سید الشهدا فعالیت‌های خوبی را در هیات رقم بزنیم.

 

رفیعی می‌گوید: در حال حاضر حدود 500 نفر در هیات غدیریون اراک حضور دارند که این تعداد در مناسبت‌هایی همچون محرم به بیش از هزار و 500 نفر افزایش می‌یابد، خط قرمز هیات نبود هیچ فرد بیکاری در هیات است، که این مسئله باعث شده تاکنون برای 23 نفر از جوانان هیاتی اشتغال ایجاد کنیم.

وی بیان می‌کند: از طریق رایزنی با کارخانه‌داران و صاحبان شرکت‌ها که از اعضای هیات هستند، توانستیم 13 نفر از اهالی محل را که گاها متاهل و سرپرست خانوار بودند در شرکت‌های خصوصی، 4 نفر را در یک شرکت پخش مواد غذایی و 6 نفر را در واحد بازیافت فلزات جذب به کار کنیم.

این روحانی ادامه می‌دهد: در هیات اعلام کرده‌ایم هر جوانی که بیکار است مشخصات خود را در لیست کاریابی هیات به ثبت برسانند تا زمینه معرفی وی به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی را فراهم کنیم.

رفیعی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در همه عرصه‌ها پیشتاز باشند تا مردم پشت سر آنها حرکت کنند، می‌گوید: هیات غدیریون در زمان اربعین حسینی با عمود 284 به زئران حسینی خدمت رسانی می‌کند، اما با شیوع کرونا وظیفه خود دید همگام با سایر موکب‌داران وارد میدان شده و خدمات خود را در ضدعفونی کردن معابر، کفن و دفن فوت شدگان کرونایی، پرستاری از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های ولی عصر، امیرالمومنین و نقاهتگاه  ارائه دهد.

حمایت از 35 خانوار نیازمند با راه‌اندازی موسسه خیریه

وی می‌افزاید: همچنین هیات با راه‌اندازی گروه جهادی غدیریون با حضور 40 نفر از جوانان طی یک سال اخیر اقدام به ترمیم، بهسازی و بازسازی تعدادی از منازل محرومین شهر اراک کرده است.

روحانی شاخص اراک می‌گوید: موسسه خیریه هیات نیز در حال حاضر حمایت مادی و معنوی از 35 نفر خانوارهای محروم شهر اراک بر عهده داشته و اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی و فرهنگی بین این خانوارها می‌کند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مسجد کارآفرینی مسجد ولایت امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد جواد همت‌پناه، رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در آی هیت بازدید کرد، گفت: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم. در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

کد خبر 6093801 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • چرایی تجهیز نبودن آتش نشانی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد