Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرفی در نشست با دبیران سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی گفت: ضریب نفوذ و تأثیر گذاری شما در جامعه به دلیل این که بیشتر مورد سؤال و مطالبه افراد و گروه‌های مختلف درباره پیامد‌ها و آثار اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌های قرار می‌گیرید، نسبت به دیگران بیشتر است.

او گفت: دولت‌ها در سال‌های گذشته به دلایل مختلف از اصلاح نظام یارانه‌ای خودداری کردند، اما دولت سیزدهم بر اساس الزامات و دستورالعمل‌های موجود در سال اول کار خود و بر اساس تکلیف قانونی که داشت، این طرح را اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: مبارزه با رانت و فساد یکی از اهداف اجرای این طرح است و ارز ۴۲۰۰ تومانی براساس نیاز‌های جامعه تخصیص نمی‌یافت، اما با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، قرار است یارانه به جای وارد کننده به مصرف کننده داده شود.

اشرفی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در آمد متوسط سالانه هر خانوار در استان ۵۴ میلیون تومان و درآمد ماهانه هر خانوار ۴.۵ میلیون تومان در خانوار‌های شهری خراسان جنوبی است.

او گفت: متوسط درآمد سرانه هر خانوار در کشور سالانه ۷۴ میلیون تومان است و درآمد متوسط سالانه هر خانوار روستایی در خراسان جنوبی ۲۴میلیون تومان و میزان آن در کشور ۴۳ میلیون تومان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: خراسان جنوبی نیم درصد ثروت کشور را تأمین می‌کند و دولت سیزدهم خود را مکلف کرده برای مناطق کمتر توسعه یافته مانند خراسان جنوبی اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.

بیشتر بخوانید

 توزیع یارانه‌ها به پویایی اقتصاد کمک می‌کند

اشرفی گفت: ارزانی بدون چارچوب نظامند به تولید آسیب می‌رساند، بنابر این نخریدن برای این که کالا‌ها ارزان شوند، چیز خوبی نیست.

اشرفی گفت: در خواست آرد یارانه‌ای از ۸۳۹ هزار تن در ابتدای سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ در استان رسیده است.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: این در حالی است که در بازارچه ماهیرود یک کیسه آرد بیش از ۸۰۰ تا یک میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه این جلسه دبیران سازمان‌های مردم نهاد به بیان دیدگاه‌های خود در باره موضوع‌های مختلف، چون نبود سهم مشخصی در تسهیلات بانکی برای جوانان، ضرورت حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی در جمع مردم در مهرشهر، همکاری نکردن بانک‌ها با افراد معرفی شده برای دریافت تسهیلات، تسریع در تکمیل خانه جوان بیرجند اشاره کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع عادلانه یارانه ها فساد اقتصادی خراسان جنوبی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی