Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:11:30 GMT

هند از توسعه مبادلات تجاری با ایران استقبال می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۰۱۱۷

هند از توسعه مبادلات تجاری با ایران استقبال می‌کند

به گزارش ایرنا "ویجی مهتا" روز سه‌شنبه در نشست مشترک جمعی از تجار هند و فعالان اقتصادی البرز پیشنهاد کرد با پذیرش روپیه هند در مبادلات تجاری بین دوکشور  بستر را برای سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور مهیا کنند.

وی با اشاره به اینکه هندوستان با جمعیت ۲۴۰ میلیون مسلمان به دنبال گسترش سطح روابط با دیگر کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: پذیرش واحد پول روپیه هند از سوی ایران معاملات تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور را تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اتاق بازرگانی "pHD" هند با حدود ۱۵۰ هزار عضو به عنوان صدای صنعت و تجارت این کشور در قالب یک سازمان غیر انتفاعی مطرح است و روابط بسیار خوبی با سازمان ها و نهادهای بین المللی دارد و این مهم به انسجام و پیشبرد اقتصاد هند کمک شایانی کرده است.

وی در ادامه با این توضیح که تولید ناخالص داخلی هند براساس ارزیابی بانک جهانی حدود ۹ درصد است، افزود: صاحبان سرمایه خارجی بزرگترین کشورهای پیشرفته اقتصادی دنیا از جمله چین از سرمایه گذاری در این کشور  استقبال می کنند.

رییس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی هند با اشاره به اهمیت گسترش روابط میان ایران و هند بر اساس فعالیت های دانش بنیان گفت: کشور هندوستان در زمینه نرم افزار و آی تی بسیار توانمند است.

وی ادامه داد: با اشاره به ظرفیت خوب ایران در بخش درمان و سلامت و فعالیت ۵۱ شرکت دارویی در استان البرز، فرصت تعاملات تجاری میان طرفین در این حوزه وجود دارد.

مهتا با بیان اینکه وجود ۵۴۰ شرکت فعال هندی در زمینه صنایع غذایی از دیگر فرصت های خوب همکاری این کشور با ایران است، گفت: در حوزه نساجی نیز باید بر گسترش روابط ایران و هند بیشتر متمرکز شویم.

وی با اشاره به اهمیت تامین مایحتاج گروه های خودروسازی ایرانی افزود: کشور هند با وجود بیش از ۴ هزار شرکت قطعه ساز می‌تواند در این زمینه از صنعت خودروی ایران حمایت کند.

رییس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی هند افزود: خودروهای برقی با ظرفیت ۵ نفر و قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر در هند تولید می‌شود که قیمت هر کدام بالغ بر ۱۰ هزار دلار است.

بعد از اتمام این جلسه، تجار ایران و هند در نشست های B2B حضوری در زمینه هایی مانند صنایع غذایی، محصولات شیمیایی، نساجی، تجهیزات پزشکی و ... به مذاکره پرداختند.

برچسب‌ها البرز توسعه صادرات توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز توسعه صادرات توسعه اقتصادی البرز توسعه صادرات توسعه اقتصادی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات را در برنامه استان داریم، گفت : هزار هکتار به توسعه باغات آبی و ۶۰۰ هکتار دیگر به توسعه باغات دیم اختصاص خواهد داشت.

فیض قربانی افزود: پیش‌بینی می‌شود با این سطح از توسعه در مجموع ۱۶ هزار تن محصول باغی به مجموع تولیدات باغی استان کرمانشاه اضافه شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توسعه باغات دیم شامل باغات بادام، انگور، پسته و توسعه باغات آبی نیز شامل توسعه نخیلات، باغات مدرن و باغات کلاسیک خواهد بود.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه باغات را در استان دارای توجیه اقتصادی عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب و طبیعت چهار فصل مستعد توسعه باغات بوده، ضمن اینکه همجواری با کشور عراق فرصت خوبی را برای صادرات محصولات باغی در اختیار استان قرار خواهد داد.

فیض‌قربانی با دعوت از سرمایه گذاران برای ورود در زمینه توسعه باغات در استان، تاکید کرد: سرمایه گذاری روی توسعه باغات می‌تواند ارز آوری بالایی برای استان کرمانشاه از قِبَل صادرات محصولات باغی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: از سرمایه گذارانی که بخواهند در زمینه توسعه باغات کار کنند، هم در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها و هم در حوزه معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت حمایت خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته در مجموع ۹۰۰ هکتار - شامل ۳۷۶ هکتار باغ دیم و مابقی باغات آبی - به سطح باغات استان اضافه شد.

فیض‌قربانی با بیان اینکه استان کرمانشاه هم اکنون ۴۵ هزار هکتار باغ دارد، گفت: سالانه ۳۴۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟