Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@20:29:57 GMT

برگزاری جشنواره ملی آه و و آهو در کاشا‌ن

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۱۰۴۰

برگزاری جشنواره ملی آه و و آهو در کاشا‌ن

روح الله توکلی با تقدیر از حضور فرماندار و امام جمعه کاشان در بازدید از آماده سازی فضای جشنواره، همکاری همه جانبه شهرداری کاشان و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان در هم افزایی و مشارکت برای برگزاری این رویداد ملی گفت: چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با رویکرد مردمی از شام ولادت حضرت معصومه (س) در روز اول ذالقعده ۱۱ خرداد تا شام ولادت امام رضا (ع) ۲۱ خرداد در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع و با همکاری ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او می‌گوید: جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با هدف ایجاد روحیه نشاط معنوی و شادابی اجتماعی، عرض ارادت و توسل به فرزندان موسی بن جعفر (ع)، ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت فرهنگ علوی و سیره رضوی در قالب هشت همایش تخصصی، آیین افتتاحیه، مراسم اختتامیه، جشن ملی زیر سایه خورشید و اجرای ۱۰۰ برنامه متنوع با هشت غرفه محتوایی برای تمام گروه‌های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گفته او، آیین افتتاحیه شام ولادت حضرت معصومه (س) در روز اول ذالقعده ۱۱ خرداد با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، پرچم گردانی گنبد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، نقاره‌زنی و دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان، گفت: همایش کودکان رضوی، طب رضوی، انتظار و قرآن، خانواده رضوی، باب الجواد ویژه نوجوانان، شمس الشموس با شعر خوانی امید معنوی و همایش بزرگداشت مقام امامزادگاه برای تجلیل از خادمان بقاع متبرکه از جمله همایش‌های تخصصی جشنواره ملی آه و آهو در کاشان با حضور سخنرانان و کارشناسان برجسته کشوری است.

توکلی گفت: آیین اختتامیه جشنواره نیز در روز ۲۱ خرداد و شام ولادت امام رضا (ع) در قالب جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی برگزار می‌شود.

او می‌گوید: برنامه‌های جشنواره ملی فرهنگی هنری آه آهو در روز‌های ۱۳ و ۱۴ خرداد برابر با ایام رحلت امام راحل مناسب سازی شده و در قالب همایش خانواده با دیدگاه امام خمینی (ره) و همایش انتظار و انقلاب برگزار می‌شود.

به گفته او، تقدیر از خانواده معظم شهیدان، جانبازان و شهدای مدافع حرم، تجلیل از فعالان پیشکسوت در ترویج فرهنگ رضوی واهدای «نشان رضوی» به شاخص‌ترین فرد گمنام اثرگذار امام رضایی در شهرستان از دیگر برنامه‌های جشنواره است.

این خادمیار رضوی و فعال فرهنگی اجتماعی گفت: غرفه کودک به وسعت ۴۰۰ مترمربع با بخش‌های موکب کبوترانه، سالن نمایش، اجرای قصه و سرود رضوی، نقال خوانی، کارگاه‌های سرگرمی هنری، نقاشی، خلاقیت و هنرورزی یکی از پر مخاطب‌ترین غرفه‌های جشنواره با اجرای برنامه‌های آموزشی و پذیرش ۳۵۰ کودک در هر شب جشنواره است.

توکلی گفت: میز حجاب، غرفه کتاب با معرفی هشت کتاب ویژه نوجوانان و فروش با تخفیف، میز هنر و کار آفرینی ویژه دختران نوجوان، میز بازی‌های فکری و هیجانی فردی و گروهی، میز مشاوره خانواده و نوجوان، غرفه سلامت با حضور پزشکان متخصص و کارشناسان بهداشت، غرفه هنرمندان خوشنویس توان یاب برای کتابت چاخدابق و‌اهدا و بازدیدکنندگان، غرفه پرسش و پاسخ و دمنوش خانه از جمله غرفه‌های هشتگانه جشنواره با مخاطبان فراوان است.

او می‌گوید: جشنواره هر شب با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و ذکر صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز خواهد شد.

به گفته او، ماهیت جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از ۶ ماه قبل با فعالیت کمیته اندیشه‌ورزی آن متخصص از صاحبنظران و کارشناسان فرهنگی اجتماعی و بخش آماده‌سازی فضای آن نیز از یک ماه قبل با حضور عوامل اجرایی و طراحان ساخت غرفه‌ها و محل جشنواره آغاز می‌شود.

رویداد فرهنگی هنری جشنواره ملی آه و آهو کاشان از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام است که هر سال در دهه کرامت (روز اول ذی‌القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا ۱۱ ذی‌القعده روز میلاد موفور السرور امام رضاعلیه‌السلام) در راستای ترویج فرهنگ و سبک و سیره رضوی با اجتماع هزاران نفری شهروندان ولایت مدار کاشانی و به همت موسسه خادمان حضرت رضا (ع) در کاشان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاشان جشنواره آه و آهو جشنواره ملی فرهنگی هنری آه برگزار می شود شام ولادت امام رضا آه و آهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد

محفل شعر گویشی ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی، چهارشنبه شب در محل قدمگاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دزفول برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، مجید منادی در این آیین، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی یکی از چندین جشنواره بین‌المللی بزرگ امام رضا علیه‌السلام است که هر ساله برگزار می‌شود و در خوزستان هم 14 دوره توفیق پایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و میزبانی این جشنواره وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته و امسال این بحث مطرح بود که خوزستان استانی امام رضایی است و به لحاظ تاریخی پیوندی نزدیک دارد و در چند شهر استان از جمله دزفول قدمگاه امام رضا داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستانف گفت: علاوه بر بخش مسابقه‌ای این جشنواره که در اختتامیه برگزار می‌شود، شهرستان‌ها نیز به ایفای نقش در این موضوع ابراز علاقه کرده که برنامه محفل شعر دزفول یکی از همین ایفای نقش‌هاست.

منادی تصریح کرد: خوزستان چه در بخش شعر فارسی و چه در بخش شعر عربی این ظرفیت را دارد که دریچه‌ای برای ارتباط فرهنگی، معنوی و ادبی با جهان اسلام باشد.

امام جمعه موقت دزفول نیز در این آیین، گفت: گاهی اوقات یک واژه از یک شعر برابر با یک ساعت سخنرانی ما است.

حجت‌الاسلام حسین عبداللهی ادامه داد: شعر سخت‌ترین و دشوارترین صحنه‌ها را برای یک متکلم، نویسنده و سخنران آسان می‌کند.

وی با ادای احترام به تمام کسانی که از صدر تا ذیل در ادبیات ایران نقشی داشته‌اند؛ افزود: سخنرانی، کتابت و نوشتن تاثیر و حرارت شعر را ندارد. هر جا شعر رفته، فرهنگ را بارور و ماندگار کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول، گفت: با لطف امام رضا علیه‌الاسلام امسال توانستیم محفل شعر گویشی ارادت رضوی را با نگاه مثبت مدیرکل ارشاد خوزستان در دزفول، شهری که قدمگاه امام رضا است و بارگاه ملکوتی برادر ایشان حضرت سبزقبا به‌عنوان نگین سبزی در آن می‌درخشد، برگزار کنیم.

عبدالحمید صادق‌جولا افزود: امیدواریم سال آینده بتوانیم مراسم افتتاحیه یا اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی را در شهرستان دزفول میزبانی کنیم.

به گزارش تسنیم، در این محفل، 8 شاعر آیینی در وصف حضرت امام رضا علیه‌السلام به شعرخوانی پرداختند و در پایان نیز از آنان قدردانی شد. 

انتهای پیام/735/

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد