Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:16:31 GMT

دیدار «وانگ یی» با کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۱۱۳۲

دیدار «وانگ یی» با کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل

وزیر امور خارجه چین در دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که پکن با «سیاسی شدن» حقوق بشر و تحمیل استانداردهای دوگانه مخالف است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین با «میشل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گوانگ ژو دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، «وانگ یی» در این دیدار گفت که چین با «سیاسی شدن» حقوق بشر و تحمیل استانداردهای دوگانه مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت حقوق بشر در سطح بین‌المللی باید از سیاسی کردن آن پرهیز کرد در این خصوص اضافه کرد که نهادهای حقوق بشری باید زمینه ساز همکاری و گفتگو باشند نه عرصه تقابل و رویارویی.

در این ارتباط، پکن امروز سه‌شنبه آمریکا، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی را متهم کرد که با سازماندهی انتقادات از سفر میشل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به چین، «نمایش های مضحک سیاسی» به راه انداخته‌ اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی دویچه وله، این سفر ۴ روزه که بازدید از استان «سین‌ کیانگ» واقع در چین را نیز در بر خواهد گرفت، با هدف گفتگو در خصوص موضوعات حقوق بشری در چین به انجام رسیده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که روزنامه «سَوث چاینا مورنینگ پُست» چندی پیش به نقل از منابع آگاه از موافقت پکن با بازدید کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل از منطقه «سین کیانگ» خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، مقرر شد که بازدید «میشل باچله» به شرط آنکه دوستانه باشد، می‌ تواند انجام شود.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین هم پیشتر گفته بود که مدت‌ ها قبل از باچله برای سفر به استان سین کیانگ در راستای تبادل نظر و همکاری دعوت شده و اینکه پکن مخالف هرگونه بهره برداری سیاسی از این سفر است.

گفتنی است که پکن بارها اعلام کرده است که اتهام‌ زنی های حقوق بشری که درباره رفتار چین با اقلیت اویغور ساکن استان سین کیانگ مطرح می‌ شود، بازی سیاسی آمریکا است.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا سال‌ هاست با ابزار هایی از قبیل حقوق بشر تلاش می‌کند تا بازی‌ های سیاسی خود علیه کشورهای مستقل را هدایت کرده و منافع خاصی را به این بهانه پیگیری کند.‌

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت میشل باچله وانگ یی چین سازمان ملل متحد خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او یه ایلنا گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار کذشته و وفق مواد ۱ و۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا