Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:02:52 GMT

چرا حل مشکلات شهرک اندیشه قزوین زمانبر شد؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۱۸۹۱

چرا حل مشکلات شهرک اندیشه قزوین زمانبر شد؟

گروه استان‌ها- رئیس شورای شهر قزوین گفت: از آنجایی که رفع مشکل تغییر کاربری محدوده یادشده نیازمند تشکیل کمیسیون و اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی است، به همین خاطر زمان اداری انجام این کار طول می‌کشد. - اخبار استانها -

فرج‌الله فصیحی رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه موضوع شهرک اندیشه فقط محدود به حوزه مدیریت شهری نیست و فراتر از این حوزه است، اظهار داشت: ساخت شهرک اندیشه را تحت عنوان تعاونی نیروی انتظامی شروع کردند و بعد از یک مدتی اعضای این تعاونی زمین‌های خود را به مردم واگذار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مشکل شهرک اندیشه این است که از آن وسعت تعیین‌شده توسط شورای برنامه‌ریزی استان قزوین و کارگروه زیربنایی زمین بیشتری تصرف شده است. در واقع به 21 هکتار اولیه 14 هکتار اضافه شده و مراحل اداری افزودن این 14 هکتار هم طی نشده بود؛ اما تصرف صورت گرفته و اراضی به مردم واگذار شده بود. به همین خاطر این شهرک بعدها با مشکلات مواجه شد و بانیان قضیه هم تحت سؤال و پیگرد هستند.

فصیحی رامندی با ذکر اینکه موضوع شهرک اندیشه به موضوع قضایی تبدیل شده و اکنون پرونده این شهرک در دستگاه قضائی در حال پیگیری است، ادامه داد: در حال حاضر مدیریت جدید استانداری در حال پیگیری مشکلات شهرک اندیشه در هر 2 بعد اداری و قضایی هستند که مشکل قسمت افزوده‌شده به آن محدوده اولیه هم حل شود و امیدواریم تا یکی‌ 2 ماه آینده این اتفاق بیفتد.

رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات شهرک اندیشه گفت: از زمان آغاز تشکیل این کارگروه تاکنون با حضور معاون عمرانی استاندار و دستگاه‌های نظارتی جلسات مختلفی تشکیل شده و راهکار پیش‌بینی شده برای برطرف کردن مشکلات شهرک این است که این پرونده به کمیسیون تبصره یک ماده یک ارجاع شود و آن محدوده اضافه‌شده تغییر کاربری پیدا کند.

فصیحی رامندی دلیل زمانبر شدن رفع مشکلات را ورود وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: از آنجایی که رفع مشکل تغییر کاربری محدوده یادشده نیازمند تشکیل کمیسیون و اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی است، به همین خاطر زمان اداری انجام این کار طول می‌کشد. با این حال ما در حدود اختیاراتمان حتماً دنبال این قضیه هستیم و تلاش می‌کنیم به عنوان منتخب مردم نسبت به پیگیری و حل مشکلات شهرک اقدام کنیم و تصور من این است که امسال به یک جمع‌بندی برسیم.

تغییر کاربری بخش 15 هکتاری شهرک اندیشه قزوین صحت نداردوزیر کشور برای حل مشکل شهرک اندیشه قزوین دستور ویژه صادر کرداستاندار قزوین: نسبت به بعضی استعلامات در موضوع شهرک اندیشه انتقاد داریم

وی همچنین به مشکلات شهرک عظیمیه هم اشاره کرد و گفت: در مورد عظیمیه هم باز موضوع فراتر از توان شهرداری است. چرا که شهرداری فقط در حوزه آماده‌سازی زمین‌ها و صدور پروانه ساخت اختیار دارد و البته طبق مصوبه امسال شورای شهر برای صدور پروانه در شهرک اندیشه مانعی وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین کشاورزی شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین کشاورزی تغییر کاربری شهرک اندیشه مشکلات شهرک حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود

سید علی یزدی خواه  در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با اشاره به مشکلات شهر میمند، گفت: جهش تولید امسال باید در راستای تسهیل مقررات و تامین مالی طرح‌های دست‌های اجرا باشد همچنین مشکل کهنه منطقه میمند را در استانداری فارس طرح موضوع کردیم و بنا شد کارگروه تخصصی بررسی تشکیل شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم که مشکلات منطقه میمند نظیر وقف و موقوفات را پیگیری کنیم.

میمند در مسیر پیشرفت قرار گرفته است

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس نیز با بیان اینکه شهر میمند امروز با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، اظهار داشت: کار‌های انجام شده در شهر میمند نشان از نتیجه گرفتن هم افزایی میان مسئولان، مدیران و مردم بوده و اهتمام و کوشش جمعی که بر گرفته از عزم و خرد مردم است در تاریخ ثبت خواهد شد.

محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه پروژه‌ها در شهر میمند باید در ۳ بخش توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ایجادی باید ادامه داشته باشد و پروژه‌های نوع سرمایه گذاری از کار‌های ارزشمند پیش رو خواهد بود.

فرخ زاده افزود: استان فارس قطب سلامت کشور است که یکی از قطب بودن آن پیشگیری نظیر خوراک و نوشیدنی‌های سالم است و شهرستان فیروز آباد و میمند در این بخش نقش آفرین هستند همچنین باید رویداد‌هایی برای معرفی شهر میمند در کشور داشته باشیم از این رو از وزارت میراث فرهنگی میخواهیم جشنواره ملی سردنوش و دمنوش‌ها در شهر میمند برگزار شود.

بنا به گفته معاون استاندار فارس، شهر میمند برای معرفی خود نیازمند المان است چراکه این المان‌ها می‌تواند در شبانه روز گویای روایت و هویت این دیار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره حجاران و دست ساخته‌ها در میمند با بهره گیری از فرهنگ میمند برگزار شود، تاکید کرد: صنعت شیشه گری موضوع مهمی است که می‌توان باتوجه به سبقه تاریخی این شهر، رویداد ملی شیشه‌گران در میمند برگزار شود همچنین میتوان ناحیه صنعتی شیشه‌گری را در این خطه ایجاد کرد.

او خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری نیازمند تقویت در شهر میمند است و میهمانان زیادی به این دیار سفر می‌کنند، از این رو باید در خصوص اقامتگاه‌ها اقدامات جدی شکل گیرد.

معاون استاندار فارس ظرفیت‌های بیشمار استان فارس را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه باغات، استان فارس رتبه اول را در کشور دارد و شهر میمند خاستگاه چند محصول مهم است که می‌تواند در حوزه گردشگری کشاورزی نقش آفرینی کند بنابراین پیشنهاد داریم که وزارت جهاد کشاورزی اراضی متعددی که می‌تواند را به صورت سهامی به عنوان یک مزرعه کشت و زر در اختیار مردم قرار دهد تا آورده اقتصادی داشته باشد و مردم هم کار سرآمدی کشت را انجام دهند تا منجر به تولید شود. همچنین امسال اجرای بیش از ۲۰ عنوان پروژه محوری برای شهر میمند پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند