Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "شرکت‌های دانش بنیان نوع سه " شامل شرکت‌هایی که محل اصلی فعالیت آنها در مناطق کمتر برخوردار، شرکت‌های نقش‌آفرین در حل مسائل راهبردی یا اساسی کشور، شرکت‌هایی که محل اصلی فعالیت آنها پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد فناوری است و شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی، خلاق، نوآفرین و علوم انسانی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفر قیصری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزیابی مجوز دانش‌بنیان نوع سه برای واحدهای فناور عضو شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بطور آزمایشی به همین مجموعه واگذار شد که اقدام موثری در زمینه تمرکززُدایی و تفویض اختیار به استان هاست.
وی با بیان اینکه صدور مجوز شرکت های دانش بنیان توسط کارگروه ارزیابی موسسات و شرکت های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود، اظهار داشت: کارگزارهایی در استان ها فعالیت دارند که نتیجه ارزیابی واحدهای فناور را به کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان ارائه می کنند تا بر اساس آن کار صدور مجوز انجام شود.
قیصری ادامه کرد: با پیگیری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با توجه به استقرار نظام ارزیابی قوی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ارزیابی مجوز شرکت های دانش بنیان نوع سه برای نخستین بار در کشور به این شهرک واگذار شد.
وی با بیان اینکه بدین ترتیب ارزیابی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از واحدهای فناور مستقر عضو این مجموعه برای صدور مجوز دانش بنیان نوع سه، کافی است خاطرنشان کرد: اطلاعات این شرکت ها در سامانه سراسری ثبت می شود اما مرجع ارزیابی آنها شهرک علمی و تحقیقاتی و کارگزار مستقر در اصفهان است.
وی با تاکید بر اینکه ارزیابی دانش بنیان نوع سه توسط شهرک در زمان حاضر فقط برای شرکت های مستقر در این شهرک انجام می شود، افزود: شهرک هر سال آنها را با دقت و حساسیت بالا ارزیابی کرده و به پیشینه آنها توجه می کند.
قیصری با اشاره به اینکه از حدود ۶۰۰ واحد فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حدود ۲۲۰ واحد موفق به اخذ مجوز دانش بنیان شده اند، گفت: حدود ۱۰۰ شرکت  نیز داریم که طبق ارزیابی ما شایستگی مجوز دانش بنیان دارند.
وی ادامه داد: اگر فرایند صدور مجوز دانش بنیان نوع سه برای این شرکت ها انجام شود حدود ۵۰ درصد از واحدهای فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مجوز دانش بنیان خواهند داشت که شاخص بسیار خوبی است. 
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه سهم شرکت های دارای مجوز دانش بنیان در پارک های علم و فناوری بطور میانگین حدود ۱۷ درصد است، خاطرنشان کرد: این شاخص در زمان حاضر در شهرک حدود ۳۰ درصد است که با صدور مجوز دانش بنیان نوع سه به صد شرکت دیگر به حدود ۵۰ درصد می رسد.
وی با اشاره به حدود ۶ هزار و ۶۰۰ شرکت دارای مجوز دانش بنیان در کشور، افزود: از میان آنها ۶۰۰ شرکت در استان اصفهان فعالیت دارد که از بین آنها ۲۲۰ شرکت عضو شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است؛ این شهرک فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به‌طور جدی با راه‌اندازی نخستین مرکز رشد آغاز کرد.
در این شهرک علمی و تحقیقاتی، ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته‌ برای بیش از هشت هزار نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند؛ این کسب‌وکارها گردش مالی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آورده است.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان اصفهان پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان اصفهان پارک علم و فناوری شرکت دانش بنیان اصفهان پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شرکت های دانش بنیان واحدهای فناور علم و فناوری فناور مستقر صدور مجوز شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال

روح الله‌ دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری سالانه این معاونت گفت: در حوزه هوش مصنوعی و شورای راهبری ملی هوش مصنوعی سال گذشته با دستگاه‌های زیادی تعامل شکل گرفت. با برگزاری و حضور دها متخصص بخش نظارت تنظیم‌گری، توسعه و پیگیری پروژه‌ها این شورا راهبری تشکیل شد.

او گفت: در اسفند ماه سال گذشته شورای راهبری ملی هوش مصنوعی با تعیین اعضای با دستور رئیس جمهور تشکیل شد. مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ، کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری خدمات پردازشی بزرگ در اپراتور‌های این مرکز قرار دارد و به شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خدمات دهی می‌کند.

دهقانی بیان کرد: ایران ۷۰ الی ۸۰ رتبه کاربرد در حوزه هوش مصنوعی دارد. معاونت علمی و فناوری تلاش دارد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از آنها حمایت کند. یکی از مراحل بلوغ شرکت‌های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها در بورس است. دانش بنیان‌ها برای ورود و سرمایه گذاری در بورس نیازی به اقدام در معاونت علمی ندارند، اما برای شرکت‌هایی که کلان داده‌های مردم و داده‌های امنیت ملی را به دنبال دارند باید از طریق این معاونت وارد شوند.

او گفت: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت. علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی‌ها دوبال عملیات صادق بودند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اطهار کرد: حمایت از اندیشه ورزی و تفکردر کشور حمایت از توسعه علم و حمایت از توسعه فناوری و حمایت از توسعه کسب کار‌ها از ارکان اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است. ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در این معاونت نیز کار خود را آغاز کرده است. امضا کردن موافقت نامه با صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و وزارت خانه‌های بزرگ از برنامه‌های معاونت علمی بوده که انجام شده است. 

او بیان کرد: قریب به ۲۰ کنسرسیوم در حوزه پتروشیمی، فولاد، ذوب آهن و محیط زیست و ... برای حل مسائل کشور عقد قرارداد و برگزار شد. بودجه‌ای معادل پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی نفت برای اجرای پروژه‌های پیشران فناورانه باشند و تاثیر مستقیم در زندگی مردم داشته باشند در پایان سال گذشته ابلاغ شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری ادامه داد: در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

او افزود: نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شود، اما الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند. شرکت‌های بسیار نوع یک داشته‌ایم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند. ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی