Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) اعلام کرد که این سه موشک در کمتر از یک ساعت از منطقه سونان پیونگ یانگ شلیک شد؛ جایی که فرودگاه بین‌المللی کره شمالی این روزها به مرکز آزمایش های موشکی تبدیل شده است.

JCS گفت اولین موشکی که روز چهارشنبه پرتاب شد به نظر می‌رسید یک ICBM باشد؛ در حالی که موشک دوم ناشناس، در میانه پرواز شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک سوم یک موشک بالستیک کوتاه برد (SRBM) بود.

در پاسخ، ایالات متحده و کره جنوبی مانورهای شلیک ترکیبی، از جمله آزمایش‌های موشکی زمین به سطح شامل سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) و هیونمو-۲ SRBM جنوب را برگزار کردند.

JCS در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نمایش قدرت ارتش با هدف برجسته کردن عزم ما برای پاسخ قاطعانه به هرگونه تحریکات کره شمالی، از جمله پرتاب ICBM و توانایی و آمادگی فوق‌العاده ما برای انجام یک حمله جراحی به منشا تحریکات بود».

کره شمالی در سال جاری پرتاب‌های موشکی متعددی را انجام داده است؛ از تسلیحات مافوق صوت گرفته تا شلیک آزمایشی بزرگ‌ترین موشک های ICBM خود برای اولین بار در نزدیک به ۵ سال گذشته. همچنین به نظر می‌رسد این کشور در حال آماده شدن برای اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۱۷ است.

مقامات ایالات متحده و کره جنوبی اخیرا هشدار داده بودند که کره شمالی برای آزمایش تسلیحاتی دیگر آماده به نظر می‌رسد؛ احتمالا در جریان سفر بایدن که اولین سفر او به آسیا به‌عنوان رئیس‌جمهوری بود و شامل نشستی با یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در سئول بود.

دولت یون در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد: «تداوم تحریکات کره‌شمالی تنها به بازدارندگی قوی‌تر و سریع‌تر کره جنوبی - آمریکا منجر خواهد شد و انزوای عمیق‌تری را برای خود به همراه خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:

پیام کوتاه بایدن به رهبر کره شمالی | رویکرد آمریکا در قبال سیاست‌های جدید کیم جونگ اون چیست؟

یکی از مقامات کاخ سفید نیز گفت، بایدن که عصر سه‌شنبه ژاپن را ترک کرد، در جریان پرتاب‌ها قرار گرفت و به دریافت به‌روزرسانی‌ها ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم گفت: «ما از کره شمالی می‌خواهیم از تحریکات بیشتر خودداری کند و وارد گفت‌وگوی پایدار و اساسی شود.»

کد خبر 678829 برچسب‌ها ژاپن دفاع - موشک کره جنوبی ایالات متحده آمریکا دفاع - آزمایش موشکی کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ژاپن دفاع موشک کره جنوبی ایالات متحده آمریکا دفاع آزمایش موشکی کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی جوزف بایدن کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند

رسانه‌های تل آویو از میزان خسارت و تلفات این حمله موشکی حزب الله گزارشی ارائه نکردند.

ساعاتی پیش حزب‌الله با موشک چند منطقه در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی