Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرجی پور، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: در طرح اقدام ملی مسکن در دولت گذشته عملیات احداث بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان قزوین آغاز شد و هفته پیش هم ۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن کلنگ زنی شد که بخش عظیمی از این واحد‌ها در مهرگان واقع شده است و ۳ هزار واحد هم در شهر‌های بوئین زهرا و آبیک قراردارد و امیدواریم که شهرستان تاکستان هم به زودی به جمع بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 در مهرگان زمین‌های خالی در اختیار مردم و صاحبان ملک مهرگان نشین هاست و برای احداث واحد‌های جدید بالغ بر ۲۵۰ هکتار در ضلع غربی پیش بینی و به محدوده ۵۴۰ هکتاری الحاق شده است و عملیات احداث واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها احداث خواهد شد.

 با توجه به محدودیت‌های تأمین زمین در شهر قزوین و شهر‌های اطراف قزوین داریم، بیشترین بارگذاری جمعیت در شهر مهرگان صورت گرفته است و بر همین اساس، تلاش می‌کنیم بر اساس مصوبه شورای عالی، از ظرفیت شهر‌های جدید که قابلیت جذب اعتبار بیشتری برای زیرساخت‌ها را دارند، استفاده کنیم.

بحران آب برای کسی پوشیده نیست و این موضوع از طریق استانداری و شرکت آب منطقه‌ای برای بهبود وضعیت شهر‌های مهرگان و شهرک عظیمیه برطرف شود و اعتبارات آن از طریق اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی که قرار است در کشور ساخته شود، سهم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ۶۱ هزار و ۹۰۲ واحد است که ۹۹ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و از این تعداد در حال حاضر ۳۳ هزار نفر حایز شرایط هستند و ۶ هزار و ۳۳۷ نفر هم از طرح انصراف داده اند که توانستیم زمین احداث ۲۴ هزار واحد مسکونی را تأمین کنیم.

از طریق کارگزاری‌ها یا از طریق انتخاب پیمانکار در اداره کل راه و شهرسازی نسبت به ساخت واحد‌های مسکونی اقدام می‌کنیم.

طرح مسکن اقدام ملی و احداث ۳۲۰۰ واحد در مرحله نازک کاری است و عملیات تجهیز کارگاه ۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی هم آغاز شده است.

 در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از ۲۱ هزار واحد از ۶۱ هزار و ۹۰۲ واحد آغاز شده است و در صورت پرداخت سهم القدر متقاضیان، سرعت احداث واحد‌ها افزایش پیدا می‌کند و از متقاضیان می‌خواهیم طبق جدول زمان بندی نسبت به پرداخت قدرالسهم شان اقدام کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: تا زمانی که متقاضیان تعیین تکلیف نشده باشند، ثبت نام جدید مسکن امکان پذیر نیست.

 ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در شهر قزوین و ۳۰۰ میلیون تومان هم در سایر شهر‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود که بخشی از سهم آورده مردم برای خرید مسکن جبران می‌شود و این تسهیلات بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی، به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

به گفته فرجی پور، در طرح نهضت ملی مسکن از سازه‌های پیش ساخته استفاده می‌کنیم که سرعت ساخت و ساز‌ها افزایش پیدا می‌کند تا بتوانیم با کمترین هزینه، مسکن ارزان قیمتی را تحویل متقاضیان بدهیم.

 حداقل واریزی برای اتصال به پروژه ۴۰ میلیون تومان است که این واحد‌ها ۲ خوابه و بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر هستند و هزینه احداث هر متر مربع ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 در حال حاضر از مجموع ۲۵ شهر استان قزوین امکان تأمین زمین برای ۱۵ شهر میسر نبوده است و در برخی از شهر‌هایی که برای احداث مسکن نهضت ملی در نظر گرفته شده اند، متقاضیان بسیار کمی ثبت نام کرده اند.

خودمالک‌ها هم می‌توانند با دریافت تسهیلات ۲۰ ساله در طرح نهضت ملی مسکن، مشارکت کنند.

بخش عمده مسکن اقدام ملی تا پایان سال ۱۴۰۱ تحویل متقاضیانی که از ۳ سال پیش اقدام کرده اند، می‌شود.

 امسال ۹۰۰ واحد در بافت ناکارآمد و فرسوده با تسهیلات معادل نهضت ملی مسکن و با نرخ سود ۹ و ۱۸ درصد در استان قزوین نوسازی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مسکن ملی طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین واحد مسکونی اقدام ملی واحد ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: استان‌های کشور از مرحلۀ تأمین زمین در اجرای طرح ملی مسکن عبور کرده‌اند و ارزیابی ما در سفرهای استانی بر اساس واحدهای تحویل‌شده است، اما در لرستان پس از سه سال هنوز مسئلۀ تأمین زمین رفع نشده‌است! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، شامگاه شنبه، در جلسه شورای مسکن استانداری لرستان گفت: حدود 100هزار خانوادۀ فاقد مسکن در این استان شناسایی شده‌است.

او با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تأمین مسکن خانواده‌های فاقد مسکن در لرستان، اضافه کرد: این موضوع نیاز به یک هم‌افزایی و هماهنگی بین‌دستگاهی دارد.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون وزیر راه‌وشهرسازی یادآور شد: ظرفیت‌های لرستان برای تأمین زمین طرح ملی مسکن شناسایی شده‌‌ و سازمان جهاد کشاورزی در اجرای این طرح مشارکت بیشتری داشته باشد.

او با بیان اینکه طبق مادۀ 10 قانون جهش تولید مسکن می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای تأمین زمین استفاده کرد، بیان کرد: اجرای طرح ملی مسکن باید به‌عنوان یک مسئله جدی در لرستان موردتوجه باشد.

مالکی با تأکید به اینکه 131هکتار از اراضی دانشگاه لرستان برای اجرای طرح مسکن شناسایی شده‌است، اضافه کرد: دستگاه‌های دولتی زمین‌های مازاد خود را برای ساخت‌وساز واحدهای مسکونی تحویل بدهند.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام اینکه لرستان آخرین استان در ارزیابی‌های طرح ملی مسکن است، خاطرنشان کرد: تأمین زمین در این استان نیاز به هماهنگی بیشتری دارد.

او اعلام کرد: استان‌های کشور از مرحلۀ تأمین زمین در اجرای طرح ملی مسکن عبور کرده‌اند و ارزیابی ما در سفرهای استانی بر اساس واحدهای تحویل‌شده است، اما در لرستان پس از سه سال هنوز مسئلۀ تأمین زمین رفع نشده‌است!

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد